2012-12-20, 16:15
Medlem
Drozds avatar
AB beskyller ofta SD för att ta på offerkoftan och att vältra sig i självömkan.

Linderborgs lipvals om att hon "känner sig hotad" däremot tas emot med pukor och trumpeter och applåder för hennes stora mod. Linderborg kommer nu känna sig ännu mer som en modig kämpe som med fara för eget liv tar fighten med det jättelika rasistmonstret.
Citera
2012-12-20, 16:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Vore så djävla coolt. "Varsågod, mvh Flashback."

Jo, lite trist bara om det skulle visa sig vara Thomas Mattsson istället för Jimmie Åkesson som är sugen på aningen suspekta lekar. Hur som helst, fram med numret bara så finns det nog de som helt oberoende kan luska fram något!
Citera
2012-12-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Naturligtvis är det fel att hota journalister. De kommer även i fortsättning skriva sin skit oavsett hur många arga brev de får.
Nu håller jag med om att det vore bättre om folk kunde hålla sig från hot, men visst kan det fungera. Det handlar ju bara om att ha tillräcklig trovärdighet, se bara på muslimerna.
Citera
2012-12-20, 16:23
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Jag har väl aldrig sagt att AB enbart ger sig på Sd-politiker. Jag skrev att de gör det för att exemplifiera min tes om en ny sorts hat-kultur mot oliktänkande. Vi har ett hårdare klimat i dag än vad vi t.ex hade för 20-30 år sedan när den svenska demokratin, de svenska medborgarna hade en bättre demokratisk dygd än vad vi har idag. Man hade givetvis olika åsikter men dagens kontext vittnar om hårdare retorik/metodik i form av ad-hominem, hot, nazistargument, halmgubbar och våld av olika slag som inte fanns i samma utsträckning förr. Respekten för andras åsikter, att vara en god förlorare, att vara en god opposition har vittrat sönder till något jag inte uppskattar. Den goda demokratiska medborgaren är döende, tyvärr
Det där håller jag helt med om. Det var bara någon mening i ditt förra inlägg som fick det att låta som att Aftonbladet riktar in sig på SD-politiker. Men ja, en konsekvens av det du säger blir ju att de trappar upp sin retorik eftersom högerextremisterna generellt sett uttrycker sig som sexuellt frustrerade 17-åringar.
Citera
2012-12-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Du menar incidenter när folk ristar in hakkors i pannan på sig själv eller när de överfallits av mordiska invandrargäng som stjäl väskan de själv glömt på krogen i fyllan och villan och liknande hemskheter?
...va?

Jag förstår inte alls din logik... eftersom att det finns sverigedemokrater som har hittat på överfall för att få sympati, så betyder det att alla sverigedemokrater hittar på alla överfall för att få sympati?

Kan vi då enas om att alla moderater köper sex, alla socialdemokrater skattefifflar, alla miljöpartister är pedofiler och alla vänsterpartister har misshandlat människor?
Citera
2012-12-20, 16:27
Medlem
Man måste vara emot allt olagligt men i detta fall tycker jag hon får skylla sig själv när hon provocerar som hon gör. Hon är ju helt hysterisk i flyktingdebatten (som inte är någon debatt utan flagranta övergrepp på landet av en liten klick makthavare och opinionsbildare).

Åsa Linderborg har ju nu gått i rasande utfall mot Expressen och denna tidnings flyktingdiskussioner på ledarsidan som hon menar gränsar till rasism .
Då kan det inte stå rätt till i skallen på fruntimret.
Citera
Medlem
"Säkerhetschefen säger det jag redan vet. De som skriver på nätsajterna, mejlar, ringer och skickar sms behöver man inte vara rädd för. De går aldrig från ord till handling."

Den meningen känns träffande på flashbackarna inklusive mig själv. Bästa vore ju om någon med ryggrad gjorde handling av hoten
Citera
Medlem
Åsa Linderborgs uppmärksammade text om det hat och de hot hon får utstå från de vidriga, kvinnofientliga kloakfascisterna är en viktig påminnelse om behovet av en bred uppslutning mot fascismen:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Att vara politiskt radikal och stå upp för den humanism som många nog tror att alla är överens om kan ofta vara det farligaste och mest provocerande man kan göra.
Citera
2012-12-20, 16:30
Medlem
Ingen som har läckt hennes diagnos, sjukdomshistorik än? Orkar inte läsa igenom hela tråden. De flesta har nog insett att de flesta av "hoten" är egen fabricerade.
Citera
2012-12-20, 16:33
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Åsa Linderborgs uppmärksammade text om det hat och de hot hon får utstå från de vidriga, kvinnofientliga kloakfascisterna är en viktig påminnelse om behovet av en bred uppslutning mot fascismen:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Att vara politiskt radikal och stå upp för den humanism som många nog tror att alla är överens om kan ofta vara det farligaste och mest provocerande man kan göra.

Det här är ju bara rubbat. Hur kan man få betalt för att sitta och fantisera ihop sådant här skräp? För det är just vad det är, påhitt!
Citera
2012-12-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Det här är ju bara rubbat. Hur kan man få betalt för att sitta och fantisera ihop sådant här skräp? För det är just vad det är, påhitt!

Säkert! De stolta patrioterna skulle ju aldrig uttrycka sig sådär! Jag har själv läst flera av de där kommentarerna på de aktuella järnrörssajterna så det är inget påhitt. Det är ingen nyhet att kvinnliga journalister får den typen av meddelanden av den sexistiska aphögern (de som gläds åt SD:s opinionssiffror).
Citera
2012-12-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Men nu har du ju faktiskt ingen aning vem som befinner sig bakom varje nick. Gör en jämförelse med andra anonyma siter så blir du nog rätt förvånad hur pass bra ton det är här.

Gör en sökning på de i den här tråden som anser att horan får skylla sig själv eller att det på annat vis är tramsigt av henne att skriva om det och kolla om de möjligen kan tänkas ha en eller annan post som hatar på en eller annan invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av ringmuskeln
Men det är ju vi som föder er och eran påläggskalv Åsa. Seså, gå ut nu och köp ditt kattlådepapper och granska skiten sen.

Eftersom det här inlägget inte har någon poäng så utgår jag ifrån att du inte har någon poäng. Men tack för att du deltar.

Citat:
Ursprungligen postat av PiranhaFlower
Flashback gör ju exakt samma sak som Aftonbladet gör. Det handlar om ryggdunkande mellan individer som är svart/vitt där språket som används är det enda som skiljer dom åt, även om innebörden är exakt samma.

Oja. Du har helt rätt. Kommentarerna i din spoiler är exakt samma sak som det flashback gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladetkommentarer

Kommentar från Guest
Vill bara ge mitt stöd för dej och de krafter som gör vad som göras kan för att avslöja de mörka krafter som döljer sig inom ex.vis SD.

Citat:
Kommentar från Petra
Vill bara skriva att du är modig, stark och jag beundrar dig. Vi är många, många som tycker som du!

Citat:
Kommentar från Lena
Hej. Jag vill bara säga att jag skickar all pepp till dig. Det du gör, och andra med dig, är modigt och oerhört viktigt. Tack.

Citat:
Kommentar från Håkan
Jag vill bara säga att du är en stark pesron. Vi är många som tycker som dig. Stå på dig.

Eller vänta förresten. Finns det möjligen någon nyansskillnad bortsett från språket i de kommentarerna och att förklara hur ludret inte kan vänta sig annat eftersom hon ändå hatar svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in