2012-12-20, 12:59
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallilon
Nä men det var ju knappast centerpartister. Även om det var folk från SvP eller ND så är det fortfarande lika värdelöst. Vanligt folk ser ju ner på nationalister av alla slag efter sånt här.
Det är klart att det är värdelöst, men skriv för sjutton inte att det handlar om SD:are, när du faktiskt inte har en aning om vilka som ligger bakom dessa anonyma inlägg.
Citera
2012-12-20, 13:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Förstås inte alls okej med hot oavsett vad man tycker om eventuella avsändare eller mottagare, men med tanka på hur AB jobbar så misstänker jag att det nu kommer att målas med den breda skuldpenseln.

Gissningsvis blir indiciekedjan något i stil med:
Åsa & co synar vissa webbplatser, dessa webbplatser ligger (i vissa fall) ideologiskt nära SD, Åsa blir hotad, det måste vara SD:s fel!

Omvänt blir resonemanget förstås att AB är skyldiga till varje hot som representanter för SD råkar ut för.

Med det sagt hoppas jag att Åsa anmäler hoten hon fått och att polisen gör sitt bästa för att sätta dit virrpannan som skickat dem, även om det inte lär vara det lättaste.
Citera
2012-12-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Och Åsas förslag hur vi ska stoppa det här är ju såklart att stänga ner hatsajterna, sidorna är utomlands så då måste vi blockera åtkomsten till sidorna, som i Kina.

Hatet kommer dock inte sluta där, så då måste vi förbjuda rasistiska partier, som SD, gör det olagligt att röstar på Sverigedemokraterna, det i sig är odemokratiskt men enda sättet att stoppa odemokratiska partier är genom odemokratiska medel.

TV3, Kanal 5, Flashback, Avpixlat och Friatider. - Alla är de baserade utomlands pga av svensk lag.
Twitter, Facebook, Youtube hade inte överlevt många sekunder under svensk lagstiftning. Samtidigt är 08-eliten inte sena av att anklaga Kina och Ryssland för odemokratiska metoder. - Hur den kulturmarxistiska logiken fungerar vet inte ens kulturmarxisterna själva.
Citera
2012-12-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är klart att det är värdelöst, men skriv för sjutton inte att det handlar om SD:are, när du faktiskt inte har en aning om vilka som ligger bakom dessa anonyma inlägg.

Vi som får den typen av mejl som åsa får, får också ibland besked om vilka partier de röstar på. Där finns både sverigedemokrater och ännu mer högernationalister.
Ibland finns det samma typ av inlägg här på flashback. en del av dem uttalar också i andra inlägg vad de har för partisympatier. SD-lovers är inte utan skuld.
En del av hoten lämnas till säkerhetschefer som i vissa fall kontaktar polis och SÄPO Ännu har jag inte fått reda på om någon åkt dit. Förmodligen är det en tidsfråga. Polisen och SÄPO föreslås ju få tillgång till FRA-uppgifterna
Citera
2012-12-20, 13:08
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Finns det längre någon tvekan om om varför journalister tycker illa om mörkermännen. Den här tråden har väl belagt det. Ni tål inte folk som ger uttryck för en annan åsikt.
En högskrikande klan av nationalister utfärdar sina fatwor. Ni är på samma nivå som islamisterna som inte tål en karikatyr.
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Vi som får den typen av mejl som åsa får, får också ibland besked om vilka partier de röstar på. Där finns både sverigedemokrater och ännu mer högernationalister.
Ibland finns det samma typ av inlägg här på flashback. en del av dem uttalar också i andra inlägg vad de har för partisympatier. SD-lovers är inte utan skuld.
Men du kan inte dra alla över samma kam!
De flesta människor inser att man inte vinner debatter eller val genom hot.

Citat:
Och så förstår jag inte det där med att ni tror att vi skulle vilja ha mer era kukar att göra. Ni har mig tusan samma kvinnosyn som en del av mörkermännen inom hederskulturen.
Vi vet ju inte vem som ligger bakom sex-sms:en! Det är sannolikt endast personer i Åsas närmaste krets som har tillgång till hennes mobilnummer.
Senast redigerad av FritzDaCat 2012-12-20 kl. 13:12.
Citera
2012-12-20, 13:10
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Även om den här personen hade varit SD-sympatisör så hade det inte haft ett skvatt med saken att göra. Han är psykiskt sjuk. Punkt slut.
Citera
2012-12-20, 13:15
Medlem
Mikojans avatar
Mig retar det mest att Linderborg är kulturchef på största svenska tidningen och inte behärskar hemlandets språk. Hon skrev häromdagen ”varken eller…”, när meningen innehöll ordet ”inte” och det då skulle ha varit ”vare sig…”. Negation du vet, Åsa. Eller… det verkar du inte veta. Karl Vennberg hade inte gjort det felet.

Sen är hon också kommunist av den hårdare sorten. Nackskott är mycket troliga dödsorsaker bland motståndarna om hon och hennes kompisar kommer till makten. Det bör också beaktas…
Citera
2012-12-20, 13:15
Medlem
Ludermassignegers avatar
Hade varit märkligare om en så antivit slyna som Linderborg inte fått några hotbrev.
Citera
2012-12-20, 13:16
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Fetning: Det beror ju helt och hållet på vilka du menar. Svenskvänliga? Jag har själv fått en massa lustiga förslag och önskemål på våldtäktsscenarion från så kallade "svenskvänliga" bara för att jag gett mig in i debatter på nätet. Anledningen till att hon skriver om hatet riktat mot henne är gissningsvis att hon skriver en krönika om sig själv. Är det så jävla konstigt? Eller ska det vara ett kriterium att för att få släppa en text så måste man ta med alla andra människor i hela världen som också upplevt något som skulle kunna kategoriseras som samma sak?

Missar du inte en sak nu? Att "släppa en text" på Sveriges största tidning är inte så många förunnat.
Dessutom på en tidning som beskär varje form av motsatt meningsyttrande genom att censurera kommentarer, inlägg och studier som visar på motsatta förhållanden.

https://www.flashback.org/sp41013660

Missförstå mig inte - jag tycker att det är FÖR JÄVLIGT att någon människa ska få utstå det hon gör.
Din argumentation är däremot helt uppåt väggarna.
Citera
2012-12-20, 13:16
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Även om den här personen hade varit SD-sympatisör så hade det inte haft ett skvatt med saken att göra. Han är psykiskt sjuk. Punkt slut.
Problemet är att hon i sin artikel tar upp både sex-sms och politiska påhopp på nätet. Vi vet ju inte om det finns något samband mellan dem.
Citera
2012-12-20, 13:19
Medlem
Scubbles avatar
Självklart är hot aldrig okej men har man läst vad dessa journalister skriver så är det tyvärr väldigt svårt att känna sympati för dom.

EDIT:
Sen ska man inte bli förvånad att hoten kommer ifrån de man hetsar emot.
Senast redigerad av Scubble 2012-12-20 kl. 13:23.
Citera
2012-12-20, 13:20
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Åsa Linderborg är en politisk extremist som förklätt sig till journalist. Jag tror få har bidragit mer till att skapa "näthat" än vad hon gjort.

Trots hennes egen helt obefintliga moral, ska man såklart inte sjunka till hennes nivå. Dock är det tyvärr ett mindre antal som gör det.

Åsa vet precis vad hon gör. Hennes poliska agenda har gått lite trögt på sistone och nu tar hon fram guldkortet - offerkoftan. Och den fungerar ganska bra, men även det kommer ebba ut, för i grunden är inte hennes politiska idéer realistiska.

De flesta som Åsa själv hestar emot har inte alls samma möjligheter att skydda sig som hon har. Givet att hon nu vill bedriva politik på det sättet hon gör är hon en av de mest priviligerade i Sverige.

Vill hon stiga av sitt politiska korståg, kan hon göra det och ingen kommer bry sig om henne. Hon kan göra det nu, och inte ens de svagsinta personer som tenderar att uttrycka sig via korkade SMS kommer bry sig om henne imorgon. Det är i princip hon själv till 100% som sätter agendan och hon vet precis vad hon gör. Och vill hon istället ägna sig åt saklig journalistik, så kommer också alla de sunkhuvuden som nu inte kan behärska sig försvinna.

Så otroligt bra skrivet.
ÅL är privilegierad o har tillsammans med Helin möjlighet att sätta agendan på vilket sätt de själva vill - utan att på något sätt behöva ta ansvar för det.
Detta till skillnad mot de politiker av olika färg som alltid skall hudflängas o granskas in i minsta detalj.

Vem granskar media och deras företrädare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in