2013-06-28, 18:00
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
haha jag antar att ni redan har sett henne i PK-debatten som var för ett tag sedan?
Shit vad ägd hon blir, jag vet inte var man ska börja alltså. Jag tror det är något psykiskt fel med henne, seriöst alltså. Väldigt märklig framtoning och reaktioner.. redan vid 7 min börjar hon skandera, Janne J äger henne rätt bra.

http://youtu.be/Wimmc7gIf3Q
Kollade lite på den debatten men var tvungen att stänga av efter ett tag. Jag blev
helt enkelt för förbannad över Ali Esbati och Åsa Linderborg. Gräsliga människor båda två.
Båda använder härskartekniker mot sina motståndare. Anklagelser istället för svar och
hånleenden när någon kritiserar dem. Åsa kör även hårt med offerstilen om hur
"högerextremister" hotar henne för hennes viktiga arbete på Aftonslasket kultur.
ALLA vettiga människor avskyr sådana som Esbati och linderborg, inte bara extremister!
Citera
2013-07-01, 12:17
Medlem
riskfaktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Kollade lite på den debatten men var tvungen att stänga av efter ett tag. Jag blev
helt enkelt för förbannad över Ali Esbati och Åsa Linderborg. Gräsliga människor båda två.
Båda använder härskartekniker mot sina motståndare. Anklagelser istället för svar och
"högerextremister" hotar henne för hennes viktiga arbete på Aftonslasket kultur.
ALLA vettiga människor avskyr sådana som Esbati och linderborg, inte bara extremister!

Jo, Åsa L använder, så även Ali E, den enkla demagogin.
Man demoniserar någon med annan åsikt, via plakatkommunisternas kända verkningssätt.

Man demoniserar,....."näthat", "hatsajt", "järnrörssajt"....

Övrig media tar efter, som om det vore den stora sanningen.
Journalistiken ställer inga motfrågor till dessa demoniserande figurer.

Journalistiken, som borde vara granskande och nyanserad, är numera ett stort skämt!
Citera
2013-07-01, 18:40
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Det visar väl mycket på hur högerextremister arbetar när det inte räcker med att vara motståndare politiskt utan även måste hota henne. Och en som är hotad är ju ett offer i den aspekten.

Känns väldigt tidsenligt att tycka illa om Linderborg eller vänsteråsikter. Dagens rasister som verkar husera här och på ett fåtal andra platser hade antagligen varit hardcore maoister på 70-talet, men nu är det inte populärt utan man drar sig till höger, allt i takt med att samhället gör det.
SAF visste vad de gjorde på 80-talet när de ville vända samhället åt höger, och ni är ett sorgligt resultat.
Citera
2013-07-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Det visar väl mycket på hur högerextremister arbetar när det inte räcker med att vara motståndare politiskt utan även måste hota henne. Och en som är hotad är ju ett offer i den aspekten.

Om du nu händelsevis missat det var det en sosse som skrev hotbrev till henne.
Citera
2013-07-01, 19:59
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Om du nu händelsevis missat det var det en sosse som skrev hotbrev till henne.

Det krävs lite intelligens för att ta till sig fakta och vad jag sett så existerar inte den egenskapen i någon högre grad hos vänsterextremister och invandrarfanatiker.
Känslomässigt pjunk är vad som dessa människor brukar vara översvämmade med.
Citera
2013-07-01, 23:56
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Känns väldigt tidsenligt att tycka illa om Linderborg eller vänsteråsikter. Dagens rasister som verkar husera här och på ett fåtal andra platser hade antagligen varit hardcore maoister på 70-talet, men nu är det inte populärt utan man drar sig till höger, allt i takt med att samhället gör det.
SAF visste vad de gjorde på 80-talet när de ville vända samhället åt höger, och ni är ett sorgligt resultat.

Dom som hotar och beter sig allmänt illa är våldsamt och ointelligent pack, det kan vi enas om. Men för att ogilla Linderborgs alster behöver man varken vara extremist eller tidsenlig. Hennes alster är ogenomtänkta och flåshurtiga vänsterfloskler utan ett uns av vare sig reflektion eller analys. Jag läser Linderborg då och då, hon är underhållande ur ett högerperspektiv. Så länge personer av hennes sort skall föreställa vänsterintelligentian känner jag mig lugn.
Citera
2013-07-02, 00:00
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det visar väl mycket på hur högerextremister arbetar när det inte räcker med att vara motståndare politiskt utan även måste hota henne.

Hon påstår att hon lever under ständigt dödshot. Den enda källan till dessa uppgifter är Linderborg själv.
Citera
2013-07-02, 01:05
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hon påstår att hon lever under ständigt dödshot. Den enda källan till dessa uppgifter är Linderborg själv.

Det skulle inte förvåna mig om det är som hon säger. Även om hon själv är väldigt provokativ och medvetet verkar vilja att meningsmotståndare ska tycka illa om henne så är det givetvis ingen ursäkt för att hota henne till livet. Det är verkligen synd att vi har nått det tillståndet i Sverige. Jag vet att Aftonbladet själva är med och piskar upp hatstämningen i samhället, och det är verkligen beklagligt. Dödshot mot journalister och politiker förpestar verkligen debattklimatet i Sverige och trubbar av folk. Det är verkligen synd.
Citera
2013-07-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Det skulle inte förvåna mig om det är som hon säger. Även om hon själv är väldigt provokativ och medvetet verkar vilja att meningsmotståndare ska tycka illa om henne så är det givetvis ingen ursäkt för att hota henne till livet. Det är verkligen synd att vi har nått det tillståndet i Sverige. Jag vet att Aftonbladet själva är med och piskar upp hatstämningen i samhället, och det är verkligen beklagligt. Dödshot mot journalister och politiker förpestar verkligen debattklimatet i Sverige och trubbar av folk. Det är verkligen synd.

Vad räknas som dödshot egentligen? Åsa får förmodligen en hel del "jag ska döda dig". Men gör säkerhetspolisen en riksbedömning hamnar dessa nog långt ned på en 1-10 skala över hur seriöst man ska ta dem, medan hot av vänsterextrema och kriminella invandrare mot t.ex. Jimme åkesson hamnar långt upp.
Senast redigerad av darwar 2013-07-02 kl. 10:51.
Citera
2013-07-02, 11:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Vad räknas som dödshot egentligen? Åsa får förmodligen en hel del "jag ska döda dig". Men gör säkerhetspolisen en riksbedömning hamnar dessa nog långt ned på en 1-10 skala över hur seriöst man ska ta dem, medan hot av vänsterextrema och kriminella invandrare mot t.ex. Jimme åkesson hamnar långt upp.

Sannolikt består "hoten" av sådant man ser dagligen på internet, även här på flashback. D v s ganska harmlösa utbrott som ingen balanserad människa fäster sig vid. Typ "du borde skjutas", "hoppas du får cancer ditt äckel" och "död åt dig jävla avskum".

Linderborg är landets största hatuppviglare. Hon får räkna med verbala mothugg. Hennes gnäll om att hon är mordhotad är trams.
Citera
2013-07-02, 11:21
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Vissa kändisar sätter i system att kalla sig hotade; Hagge Geigert, Alexandra Pascalidou m.fl.
De kan säkert ha fått hot precis som andra kändisar men de har utnyttjat det maximalt
för att stärka sin egen massmediala position. Det är helt enkelt status att bli hotad
av "högerextremister" = Alla som inte är 100% för invandring & mångkultur
Citat:
Har du knarkat eller?? SAF började med politik som ett SVAR på att just maoister
och andra dårar ansåg Sveriges samtliga företag skulle förstatligas.
"Vända samhället åt höger" = Kritik mot vänsterns uttalade må att förstöra
Sveriges näringsliv.
Citera
2013-07-03, 19:49
Medlem
riskfaktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Åsa Linderborg är ett tidningstroll. Hon överdriver och provocerar enbart för att skapa känslor och snack. Hon gör det hon gör för att tjäna pengar och Helin låter henne hållas eftersom hon genererar läsare. Hon tror inte på det hon själv skriver för hon lever inte i den verkligheten som hon säger sig idolisera. Hennes liv är den totala motsatsen till vad hon förespråkar.

Alltså är hon ett troll. Sätt på ignore.
Banne mig tror jag att du har rätt!

Under Helins godkännande får Åsa L skriva sina rabiata artiklar.
Åsa L skriver så vansinnigt att många vill läsa Aftonlögnen.

Åsa L, ett tidningstroll.

Tack Grävulen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in