2009-01-19, 14:39
Medlem
Det är ju beklämmande hur vänstersekteristerna här på forumet hukar sig bakom dementi efter dementi, istället för att ta reda på fakta. Vad tjänar ni på att dölja faktumet att en afa-aktivist i stockholm dömdes till 1.5 års fängelse för våldtäkt? Är det verkligen bättre att sticka huvudet i sanden?

Jag har foton på personen när han står tillsammans med andra kända vänsteraktivister, samt annan dokumentation som visar hans engagemang i afa svart på vitt. Av hänsyn till offer och till övriga personer tänker jag inte lägga ut det, men om ni envisas med att dum-dementera händelsen så kommer jag omvärdera den inställningen. Tills dess kan ni ju fråga era afa-polare om Charlie.
Citera
2009-01-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Ja, många i AFA är också våldtäktsmän har jag hört. Kastar man glasflaskor på små hundar kan man väl våldta små flickor också, inget konstigt med det, det är så AFA är.

1. När har någon från AFA kastat en glasflaska mot en hund med flit?
2. Du kan ha en poäng faktiskt, alla vet ju att det är så allting börjar. Snodde en penna från en klasskompis en gång i tiden, sen dess är jag helt förändrad. Känns som om jag lika gärna kan börja locka in småbarn i bilen vilken dag som helst...
Citera
2009-01-19, 15:41
Medlem
Vidfamnes avatar
Det här är vad jag kallar motsägelse av högsta nivån, humor!

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-19, 16:20
Medlem
urverksapelsins avatar
Hamletcitat

Våldtäkter inom AFA, SUF och alternativmiljön är inget nytt. För tiotalet år sedan skrev jag Den styckade stjärnans union om syndikalismen i Sverige efter 1976. I den tar jag upp flera exempel på sexism och även våldtäkter och överfall på kvinnor inom rörelsen.
Exempel är från anarkistmässan 1994, då knarkare brötade in i feministtälten med tröjor som det stod "Dead women don´t say no!" på s100;
Mattias Flyckts artikel i Arbetaren samma år tar upp flera fall av överfall på kvinnor i AFA och SUF i Uppsala;
anarkisttidningen Brand skriver att kvinnor degraderas i alternativ miljö (nr 4-1998) och berättar om en 13-åring som utsätts för våldtäktsförsök av en SUF-are.
Enligt obekräftade uppgifter hade AFA i Malmö en sida ansluten till hemsidan som bara behandlade problemet med våldtäkter inom rörelsen.

"Något är ruttet i Danmarks rike", eller vad tror ni?
Citera
2009-01-19, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Våldtäkter inom AFA, SUF och alternativmiljön är inget nytt. För tiotalet år sedan skrev jag Den styckade stjärnans union om syndikalismen i Sverige efter 1976. I den tar jag upp flera exempel på sexism och även våldtäkter och överfall på kvinnor inom rörelsen.
Exempel är från anarkistmässan 1994, då knarkare brötade in i feministtälten med tröjor som det stod "Dead women don´t say no!" på s100;
Mattias Flyckts artikel i Arbetaren samma år tar upp flera fall av överfall på kvinnor i AFA och SUF i Uppsala;
anarkisttidningen Brand skriver att kvinnor degraderas i alternativ miljö (nr 4-1998) och berättar om en 13-åring som utsätts för våldtäktsförsök av en SUF-are.
Enligt obekräftade uppgifter hade AFA i Malmö en sida ansluten till hemsidan som bara behandlade problemet med våldtäkter inom rörelsen.

"Något är ruttet i Danmarks rike", eller vad tror ni?

Ja- att situationen skulle ha ändrats nämnvärt sedan de startade upp betvivlar jag. Det fall som nämns ovan här i inläggen minns jag väl, och som det var så var den individen aktiv med sin tveksamma behandling av kvinor bra länge, innan han till sist gjorde bort sig lite för mycket.
Citera
2009-01-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxemburg
Haha, låt oss nu en gång för alla slå fast att extremvänstern inte är en miljö där "kvinnor våldtas och förnedras". Det är ett bisarrt påstående och ingen vänstertjej jag känner skulle acceptera något som ens liknar förnedring. Det här om att AFA skulle ha stora problem med våldtäckter är självklart inte sant.

Då fortsätter vi citat-festen, nu från förhören i det "bortglömda" målet som ingen vill höra talas om.

Citat:
J berättar att hon ibland besöker Cafe 44 på Tjärhovsgatan i Stockholm. Där träffade hon för ca 3-4 veckor sedan en kille vid namn Charlie. De hälsade då bara på varandra. De har sedan dess träffats på Cafe 44 mest av en slump ca 3 gånger. De har då diskuterat politik och "varit sociala"och Charlie har funnits med i utkanten av hennes bekantskapskrets.

Citat:
På Tuppen så bjuder Charlie J på öl. J känner att hon med ens blir mycket berusad och frågar Charlie om han lagt något i hennes öl. Hon får dock inget svar på den frågan.

Citat:
Killen känner Charlie och blev mycket upprörd och han sa till vakterna att Charlie inte skulle få komma in på festen. Killen som hade festen ringde till två tjejer, (feminister som är verksamma i AFA) som kom och pratade med J i enrum, de hade pratat om händelsen och om att ev göra polisanmälan.
Citera
2009-01-20, 20:03
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAdler
Då fortsätter vi citat-festen, nu från förhören i det "bortglömda" målet som ingen vill höra talas om.

Vartifrån kommer detta? Och när hände det?

Vart kommer det fram att han är "med i afa"?

Så gott som alla "alternativa" vänsterkisar i sthlm var i början på 90talet med i afa. Det var en livsstil och subkultur.

Och nej, det finns inget utbrett problem med våldtäkter och liknande inom afa.
Citera
2009-01-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
Vartifrån kommer detta? Och när hände det?

Tingsrättsdomen från Stockholm, 2005.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
Vart kommer det fram att han är "med i afa"?

Det är allmänt känt inom AFA Stockholm, så du kan ju fråga där. Vidare har jag bildbevis, men jag väntar med det.
Citera
2009-01-20, 20:11
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:

Det är allmänt känt inom AFA Stockholm, så du kan ju fråga där. Vidare har jag bildbevis, men jag väntar med det.

"allmänt känt"? Och du har förstås stenkoll på vilka som är med i AFA i dagsläget?
Citera
2009-01-20, 20:13
Medlem
Faktiskt...
Citera
2009-01-20, 20:19
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Faktiskt...

Du får ju förstå att du inte har så stor trovärdighet...
Citera
2009-01-20, 20:21
Medlem
Citat:

Att folk från afa sthlm vet om att det skett en våldtäkt på en kändis i anslutning till kafé 44 är ett bevis för att våldtäktsmannen är en afaaktivist? Hm.. då vet jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in