2008-01-23, 21:27
Medlem
Herr Reporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foLk
Är det inte ganska talande hur en sådan liten grupp kan ha ett så stort problem med våldtäkter internt.

Jag har varit med i föreningar sedan barnsben och aldrig varit med om sådana saker - och i AFA sker det alltså så ofta att man måste ha särkillna grupper för det.

Man kan väl kort säga att AFA har samma syn på kvinnor som på demokratin - dvs de är inte värda nå¨got och man får göra hur man vill med dem!

Men det är ju verkligen som att tala med en vägg! Varsågod, fortsätt att sålla bland statistik och fakta som du själv behagar. Du framstår bara som ett tjockskalligt fån. Jag ger upp!
Citera
2008-01-29, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Reporter
Men det är ju verkligen som att tala med en vägg! Varsågod, fortsätt att sålla bland statistik och fakta som du själv behagar. Du framstår bara som ett tjockskalligt fån. Jag ger upp!

Jag sållar inte ett dugg, jag citerar bara vad utsatta AFA-tjejer själva berättar.
Att inte ta detta på allvar är ju verkligen att kränka dessa flickor.
Citera
2009-01-15, 19:55
Medlem
Något som jag tycker är märkligt är hur tyst det har varit om afaiten C som dömdes för en mycket brutal våldtäkt efter att ha varit på Kafé 44. Jag har domen och det är ingen rolig läsning direkt.

Citat:
De kom att göra sällskap, bl.a. på Tuppen och Café 44, sedan hennes vänner gått vidare till ett ställe, Medusa, som har en åldergräns som medför att hon inte kunde följa med.

Citat:
Lägenheten bestod av ett stort rum och ett litet kök. Det stank där. Det var piller, köttben, fimpar överallt. Det var stökigt och äckligt. Hon visste att C var påverkad av något.

Citat:
Plötsligt särade han hennes ben hår och rev till på lårens insida. Hon skrek nej. Hon låg på rygg. Hon förstod vad som höll på att hända och att hon behövde göra motstånd. Han höll fast henne och hon försökte komma loss.

Citat:
Efter att han slängt hennes huvud i väggen trodde hon att han skulle döda henne. Han slängde sedan ner henne igen och då hamnade hennes huvud mot fönsterkarmen. Det gjorde väldigt ont.

Citat:
C tryckte ner sin snopp mot hennes huvud. Hon vred då runt och försökte bita men han tryckte ner snoppen i hennes hals. Hon fick kräkningskänslor.

På grund av kräkets psykiska problem fick han bara 1,5 år i fängelse.

Citat:
I den redovisade diagnosöversikten i utlåtandet har redovisats att C lider av följande syndrom, uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet i kombination med dystymi och blandmissbruk, att han har en borderline personlighetsstörning och att hans psykosociala problem består av utbildningsproblem, problem i relationen med socialtjänsten samt rättslig tvist.
Citera
2009-01-15, 19:59
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAdler
Något som jag tycker är märkligt är hur tyst det har varit om afaiten C som dömdes för en mycket brutal våldtäkt efter att ha varit på Kafé 44. Jag har domen och det är ingen rolig läsning direkt.

På grund av kräkets psykiska problem fick han bara 1,5 år i fängelse.
Och C är en afait? Hur vet du det?
Citera
2009-01-15, 22:31
Medlem
Nej, han kanske bara är en amnesty-medlem... Fråga dina polare, händelsen är ganska känd på 44:an...

Citat:
När hon sedan pratade med Maria och med sin vän Erik så förstod båda att något hade hänt. De kom hem till henne båda två. Hon berättade för Maria vad som hänt och visade för henne sina skador. Hon valde att följa med Maria till Cafe 44 på kvällen. När hon var där kom C dit och då fick hon panik. De berättade för vakten Filip vad som hade hänt och då fick C inte komma in. C stod kvar utanför en halvtimme innan han gick därifrån. Den natten sov hon hemma hos Maria. Hon funderade på att gå till polisen men hon var samtidigt rädd för vad C då skulle kunna göra emot henne.
Citera
2009-01-16, 11:43
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAdler
Nej, han kanske bara är en amnesty-medlem... Fråga dina polare, händelsen är ganska känd på 44:an...
44an är ju bland annat en musikscen. AFA är där när det händer AFA-grejor, annars pågår det ju allt möjligt i lokalen. Varför skulle C ha varit AFAit, återigen?
Citera
2009-01-16, 12:23
Medlem
laziales avatar
Tror knappast att man får mycket till tjejer som vänster. Möjligtvis avdankade horor eller esteter.
Citera
2009-01-16, 12:53
Medlem
Haha, låt oss nu en gång för alla slå fast att extremvänstern inte är en miljö där "kvinnor våldtas och förnedras". Det är ett bisarrt påstående och ingen vänstertjej jag känner skulle acceptera något som ens liknar förnedring. Det här om att AFA skulle ha stora problem med våldtäckter är självklart inte sant.
vad jag vet har det skett en våldtäckt under 90talet och ingen sen dess och den här gruppen är bara en intern handlingsplan.

Jag gissar bara eftersom att jag inte är AFA-medlem men om mina erfarenheter av gruppen stämmer så skulle en våldtäcktsman både få rejält med stryk av gruppen och sen tvingas att lämna stan.

Vet att ett fall av sexuella trakasserier inom vänstern hanterades precis så.
Senast redigerad av Luxemburg 2009-01-16 kl. 13:03.
Citera
2009-01-17, 01:22
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laziale
Tror knappast att man får mycket till tjejer som vänster. Möjligtvis avdankade horor eller esteter.

Köp RF's kalender och känn dig motbevisad
Citera
2009-01-17, 01:23
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxemburg
Haha, låt oss nu en gång för alla slå fast att extremvänstern inte är en miljö där "kvinnor våldtas och förnedras". Det är ett bisarrt påstående och ingen vänstertjej jag känner skulle acceptera något som ens liknar förnedring. Det här om att AFA skulle ha stora problem med våldtäckter är självklart inte sant.
vad jag vet har det skett en våldtäckt under 90talet och ingen sen dess och den här gruppen är bara en intern handlingsplan.

Jag gissar bara eftersom att jag inte är AFA-medlem men om mina erfarenheter av gruppen stämmer så skulle en våldtäcktsman både få rejält med stryk av gruppen och sen tvingas att lämna stan.

Vet att ett fall av sexuella trakasserier inom vänstern hanterades precis så.

Inte som NSF/Folkfronten som ger förövaren ett kok stryk och sedan tar upp honom i gemenskapen igen ^^
Citera
2009-01-17, 13:05
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
Köp RF's kalender och känn dig motbevisad
Ett väldigt bra förslag! fan vad snygga vänstern är. Köpte två ex själv, ett till exet så hon har nåt att dregla över...
Citera
2009-01-17, 13:58
Bannlyst
Ja, många i AFA är också våldtäktsmän har jag hört. Kastar man glasflaskor på små hundar kan man väl våldta små flickor också, inget konstigt med det, det är så AFA är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in