2009-01-20, 20:23
Medlem
Vad är det för kändis ni talar om? Killen var afa-aktivist, inte någon kändis.
Citera
2009-01-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAdler
Vad är det för kändis ni talar om? Killen var afa-aktivist, inte någon kändis.

Du behöver inte nia mig.

Hur är det med läsförståelsen? Jag sa att offret är en mindre känd "kändis" enligt obekräftade rykten som även jag har hört, och vet du vad.. jag är inte afait!
Citera
2009-01-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymofone
Du behöver inte nia mig.

Hur är det med läsförståelsen? Jag sa att offret är en mindre känd "kändis" enligt obekräftade rykten som även jag har hört, och vet du vad.. jag är inte afait!

Då förstår jag dig. Men jag går inte på rykten. Jag har själv träffat Charlie, sommaren 2004 tror jag det var, och jag vet exakt hur hans vänkrets såg ut på den tiden, vem som tog in honom i AFA och så vidare.

Eftersom du hört rykten så föreslår jag att du kollar upp Charlie och återkommer med lite mer kött på benen. Om du står fast i att han bara var en perifer figur, so be it. Men om du har hedern att erkänna att han faktiskt var afa-aktivist, så får du gärna återkomma hit och berätta varför det har varit så tyst om det.
Citera
2009-01-20, 21:16
Medlem
knipselfritzs avatar
Jag betvivlar...

Jag misstror och betvivlar uppgifterna att medlemarna i AFA skulle vara kapabla att genomföra ett övergrepp.

Bevis 1

http://www.youtube.com/watch?v=DZI5AM0LOb8

Citera
2009-01-20, 21:54
Medlem
FreeThinkers avatar
hahaha AFA är såna jävla småglin.
Garvar alltid när jag ser AFA videos på nätet.

Ösnkar dom hade varit mer aktiva under 80-90talet när det fortfarande fanns lite riktiga skinhead gäng. Hade varit skitkul o se glinen i AFA bli mosade.
Citera
2009-01-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAdler
Då förstår jag dig. Men jag går inte på rykten. Jag har själv träffat Charlie, sommaren 2004 tror jag det var, och jag vet exakt hur hans vänkrets såg ut på den tiden, vem som tog in honom i AFA och så vidare.

Eftersom du hört rykten så föreslår jag att du kollar upp Charlie och återkommer med lite mer kött på benen. Om du står fast i att han bara var en perifer figur, so be it. Men om du har hedern att erkänna att han faktiskt var afa-aktivist, så får du gärna återkomma hit och berätta varför det har varit så tyst om det.

Jag bryr mig inte nämnvärt i att gräva ytterligare i lösa rykten som passerat mina öron, jag försöker bara påvisa hur idiotiska dina argument är.

Du har en bild på en våldtäktsman där han figurerar tillsammans med andra personer som du tror är medlemmar i AFA. Därav drar du slutsatsen att våld mot kvinnor är mer vanligt inom AFA. Det håller inte.
Citera
2009-01-21, 00:37
Medlem
Även om snubben var med i AFA Stockholm (vilket jag inte har en aning om) så säger det ju ändå inte mer än att en psykiskt störd snubbe våldtog en tjej. Det suger såklart stenhårt men att dra slutsatser om en hel grupp människor på grund utav det är ju rätt ganska väldigt långsökt.
Citera
2009-01-21, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunikeer
Även om snubben var med i AFA Stockholm (vilket jag inte har en aning om) så säger det ju ändå inte mer än att en psykiskt störd snubbe våldtog en tjej. Det suger såklart stenhårt men att dra slutsatser om en hel grupp människor på grund utav det är ju rätt ganska väldigt långsökt.

Ja verkligen. Självklart ska man inte döma en hel grupp människor för vad en enskild medlem gör. Det har jag heller inte påstått, och det är också en anledning till att jag är försiktig med personuppgifter och bilder i det här enskilda fallet. Men gruppen har också ett ansvar. Hur är kvinnosynen, bakom allt snack om anti-sexism?

Jag att det är fegt beteende att sticka huvudet i sanden och säga "våldtäkter förekommer inte". Trots domar och uttalanden från kvinnliga aktivister (SR Kaliber-inslaget) så vägrar man ta ansvar. Det är så genomruttet, och att ni, kära mot-debattörer, ställer er bakom det beteendet är tragiskt.
Citera
2009-01-21, 01:22
Medlem
arnold2k5s avatar
jag klassar mig själv som vänster och har framförallt haft väldigt god insyn i de flesta organisationer på vänsterkanten och säger det här med rätt mycket sorg
MEN JA sexismen är lika utbredd inom vänsterkretsar som i vanliga samhället, vet ungefär 8-10 fall med tjejer som haft svårt att bli "antagna" inom AFA och RF, och folk kan förneka det hur mycket dom vill men jag har sett det med egna ögon, vet att inom en grupp (ej våldsam grupp) så vart vi tvungna att utesluta en kille pga. våldtäkt/sexuellt utnytjande.

Jag har själv blivit kallad bög och liknande av diverse folk, både från folk inom AFA, RF och ung vänster (som oftast är bättre på dessa punkter!!!) och vet ett flertal tjejer som blivit kallade horor osv.

jag försöker verkligen inte måla ut vänstern som sämre, men tyvärr behövs det en självransakan även i dessa grupper men det förnekas frenetiskt!
Citera
2009-01-21, 09:52
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
jag klassar mig själv som vänster och har framförallt haft väldigt god insyn i de flesta organisationer på vänsterkanten och säger det här med rätt mycket sorg
MEN JA sexismen är lika utbredd inom vänsterkretsar som i vanliga samhället, vet ungefär 8-10 fall med tjejer som haft svårt att bli "antagna" inom AFA och RF, och folk kan förneka det hur mycket dom vill men jag har sett det med egna ögon, vet att inom en grupp (ej våldsam grupp) så vart vi tvungna att utesluta en kille pga. våldtäkt/sexuellt utnytjande.

Jag har själv blivit kallad bög och liknande av diverse folk, både från folk inom AFA, RF och ung vänster (som oftast är bättre på dessa punkter!!!) och vet ett flertal tjejer som blivit kallade horor osv.

jag försöker verkligen inte måla ut vänstern som sämre, men tyvärr behövs det en självransakan även i dessa grupper men det förnekas frenetiskt!

Att tjejer inte fått komma med i grupper tror jag knappast har med deras kön att göra, utan mer att de inte platsar som personer.
Att det finns sexism i vänstern är inte så konstigt då (i alla fall min del av vänstern) består av vanligt folk, däremot så är folk medvetna om vad som kan vara sexistiska tendenser och arbetar mot dem. Dock så är det precis som allt annat strukturellt arbete internt och inget som redovisas för aftonbladet eller för FB.

Att antisexism har med att inte säga vissa ord att göra tycker jag är skitsnack också. Är jag sexist för att jag använder t.ex: hora som nedsättande tillmäle så får jag väl vara det då. Däremot så gör jag ingen skillnad på i fall det är en kille eller en tjej jag har en konflikt med, utan vad det är för person.

Precis som att jag när det gäller politiskt arbete ser kamrater som könslösa individer. Det är detta som antisexism handlar om, att se förbi kön och egenskaper tillskrivna könen. Inte någon slags tycka-synd-om mentalitet.
Citera
2009-01-21, 10:58
Medlem
Arnold: Att folk inte blir godkända som medlemmar är såklart något som händer, speciellt RF ställer välkänt höga krav på engagemang óch dedikation, något som många inte uppfyller. Sen glömde du faktiskt att nämna att i både RF och AFA finns det jävligt bra och kompetenta tjejer, och om du har träffat dessa så förstår du nog att det inte är den typen av tjejer som accepterar att behandlas nedvärderande.
Citera
2009-01-21, 18:22
Medlem
knipselfritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxemburg
RF ställer välkänt höga krav

Hahahaha vad skulle de vara för krav??? De är däremot välkända för sin svag begåvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in