2007-08-09, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sidicious
Återigen, det finns inga som helst bevis eller belägg för att dom snyftande småflickorna i nämnda sr reportage ens varit aktiva inom afa och ännu mindre så för att förövaren i fråga skulle varit det.
Det jag kan utläsa av fallet är att småflickor på jakt efter sin identitet har blivit utnytjade av en äldre kille som förmodlige varit någon sorts förebild för flickorna.
Naturligvis tragiskt och förjävligt på alla sätt och vis, men det finns inget som talar för att afa kan knytas till händelsen.

Skulle personen i fråga varit Afa-aktivist så är det väl fortfarande jävligt korkat att tro att hans idioti på något sätt skulle vara representativ för en rörelse vars primära sysselsättning är att bekämpa förtryck och diskriminering.

Jag tycker du ska ta upp frågan där afa är representerade i högre grad, där kanske du dessutom kan få svar på vad som egentligen hände i fallen du tagit upp. För spekulationer kommer vi inte så långt med, right?

Att de är aktivister i AFA och att AFA aldrig har demiterat detta är ju talkande.

Talande är också att AFA kränker brottsoffren dubbelt på detta sättet genom att kalla dem för lögnare efter de har blivit utsatta.

Sådant här får mig verkoligen att må dåligt!

Jag antar att de som inte stödjer AFA i denna kamp gillar Säkert!:s text på låten "ALlt som är ditt!".
Citat:
Dom jävlarna skall skjutas

Har inte kunnat säga det bättre själv!
Citera
2007-08-09, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. J. Hamilton
Att de är aktivister i AFA och att AFA aldrig har demiterat detta är ju talkande.

Talande är också att AFA kränker brottsoffren dubbelt på detta sättet genom att kalla dem för lögnare efter de har blivit utsatta.

Sådant här får mig verkoligen att må dåligt!

Jag antar att de som inte stödjer AFA i denna kamp gillar Säkert!:s text på låten "ALlt som är ditt!".

Har inte kunnat säga det bättre själv!

Vad vet du om hurvida afa har dementerat det eller inte?
Har du talat med någon i afa som varit insatt i fallet?

Nej, just det.
Du använder dig av fiktion och spekulationer som stöd för dina argument, det kommer du inte långt på.

"dom jävlarna ska skjutas" ja, jo demokraten lyser igenom.
Då är det väl bara en fråga om vem som skjuter först då?
Vi är laddade nu, hur är det mig er bonn-rassar?
Citera
2007-08-09, 17:27
Bannlyst
Citat:
Vad vet du om hurvida afa har dementerat det eller inte?
Har du talat med någon i afa som varit insatt i fallet?

Nej, just det.
Du använder dig av fiktion och spekulationer som stöd för dina argument, det kommer du inte långt på.

Man har inte gjort det på sina sidor, i vänstermedia eller i riktig massmedia i alla fall - det kan vi ju lätt konstatera.

Men varför skulle de fördöma detta, de tycker ju inte att de gjort något fel bevisligen.
Citera
2007-08-09, 17:32
Bannlyst
Citat:
Man har inte gjort det på sina sidor, i vänstermedia eller i riktig massmedia i alla fall - det kan vi ju lätt konstatera.

Men varför skulle de fördöma detta, de tycker ju inte att de gjort något fel bevisligen.

Nu spekulerar du igen. Oavsett om detta har skett eller inte så vet du ingenting om hur det isåfall har hanterats internt av afa.
Hade det hade varit fråga om våldtäkter och inte tjejer som uppfattat sig som utfrysta eller mobbade så hade det garanterat polisanmälts (eller tagits hand om på annat sätt, typ kastrering), ingen vänstermänniska jag någonsin träffat, eller skulle vilja träffa, skulle låte en våldtäktsman gå ostraffad.

om det nu är så att tjejer kännt sig förbisedda i afa så är det väl bra att en grupp bildas för att få bukt med dom problemen.
Att denna grupp skulle finnas som stöd för tjejer som blivit utsatta för sexuella övergrepp inom afa är skrattretande löjligt och liknar snarare något nazister skulle sagt om kommunister i en propagandefilm från -38.
Citera
2007-08-09, 18:05
Bannlyst
Citat:
Nu spekulerar du igen. Oavsett om detta har skett eller inte så vet du ingenting om hur det isåfall har hanterats internt av afa.
Hade det hade varit fråga om våldtäkter och inte tjejer som uppfattat sig som utfrysta eller mobbade så hade det garanterat polisanmälts (eller tagits hand om på annat sätt, typ kastrering), ingen vänstermänniska jag någonsin träffat, eller skulle vilja träffa, skulle låte en våldtäktsman gå ostraffad.

om det nu är så att tjejer kännt sig förbisedda i afa så är det väl bra att en grupp bildas för att få bukt med dom problemen.
Att denna grupp skulle finnas som stöd för tjejer som blivit utsatta för sexuella övergrepp inom afa är skrattretande löjligt och liknar snarare något nazister skulle sagt om kommunister i en propagandefilm från -38.

Nu är du ju bara tragisk i ditt försvar om en subkultuir där man både slår och våldtar kvinnor. Sedan säger ju dessa AFA-aktivister att man inte polisanmäler AFA:s våldtäktsmän, att det är bättre om de läser en bok istället!!!!
Detta förfarande visar ju tydligt att i alla fall AFA inte ser en våldtäkt som något speciellt allvarligt (och då går vi bara på vad de själva säger).

Men detta är ju vanligt bland kvinnohatare, att det är den våldtagna kvinnan som skall skuldbeläggas och inte våldtagskvinnan.

Bra så AFA, men våga då stå för er kvinnosyn i allafall! Att slå mot de offer som vågar att tala om detta problem är inte ett dugg macho! Att som du kalla dessa offer för nazister är bara barnligt.
Citera
2007-08-09, 18:32
Moderator
oilslicks avatar
Citat:

Hohohoho.....laddade på hash då?
Citera
2007-08-09, 18:34
Bannlyst
Citat:
"dom jävlarna ska skjutas" ja, jo demokraten lyser igenom.
Då är det väl bara en fråga om vem som skjuter först då?

Har du hört talats om begreppet "Retorik"?
Citera
2007-08-09, 18:35
Bannlyst
Citat:
Nu är du ju bara tragisk i ditt försvar om en subkultuir där man både slår och våldtar kvinnor. Sedan säger ju dessa AFA-aktivister att man inte polisanmäler AFA:s våldtäktsmän, att det är bättre om de läser en bok istället!!!!
Detta förfarande visar ju tydligt att i alla fall AFA inte ser en våldtäkt som något speciellt allvarligt (och då går vi bara på vad de själva säger).

Men detta är ju vanligt bland kvinnohatare, att det är den våldtagna kvinnan som skall skuldbeläggas och inte våldtagskvinnan.

Bra så AFA, men våga då stå för er kvinnosyn i allafall! Att slå mot de offer som vågar att tala om detta problem är inte ett dugg macho! Att som du kalla dessa offer för nazister är bara barnligt.

Men, get your head out of your ass, som jag skrev i det förra inlägget så tror jag inte ett skit på den propaganda du nu sitter och sprider. Det finns inga bevis för det, ingen inom afa har gått ut och bekräftat att så skulle vara fallet och du baserar dina påståenden på ett barnprogram på sr.
Seriöst.
Vilken kvinna skulle acceptera att bli våldtagen för att sedan se sin förövare uppmanas att läsa en bok som straff utan att ta fallet vidare? Särskilt en kvinna på vänsterkanten som i allra högsta grad brukar vara mån om att synliggöra sådana här vidriga företeelser.

Och vad du skrev sist i inlägget kan nog ta priset för det dummaste du skrivit (även om det har svår konkurens); när i helvete skulle jag ha kallat dom påstådda våldtäktsoffren för nazister?

Och vad är en våldtäktskvinna?
Slingra dig inte från den här nu i vanlig ordning för det här vill jag verkligen ha svar på.
Citera
2007-08-09, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Hohohoho.....laddade på hash då?

Ja, samt demokrati-förakt och kvinnohat.

haha.
Citera
2007-08-09, 18:49
Bannlyst
Citat:
Men, get your head out of your ass, som jag skrev i det förra inlägget så tror jag inte ett skit på den propaganda du nu sitter och sprider. Det finns inga bevis för det, ingen inom afa har gått ut och bekräftat att så skulle vara fallet och du baserar dina påståenden på ett barnprogram på sr.
Seriöst.
Vilken kvinna skulle acceptera att bli våldtagen för att sedan se sin förövare uppmanas att läsa en bok som straff utan att ta fallet vidare? Särskilt en kvinna på vänsterkanten som i allra högsta grad brukar vara mån om att synliggöra sådana här vidriga företeelser.

Och vad du skrev sist i inlägget kan nog ta priset för det dummaste du skrivit (även om det har svår konkurens); när i helvete skulle jag ha kallat dom påstådda våldtäktsoffren för nazister?

Och vad är en våldtäktskvinna?
Slingra dig inte från den här nu i vanlig ordning för det här vill jag verkligen ha svar på.

Men detta är ju vad AFA-kvinnor själva säger. Är detta "propaganda" jag för ut så är det ju AFA:s egen propaganda!

Och varför stannar våldtäktsoffer i AFA efter denna behandling? Bra fråga, men du borde ju veta bättre än mig. Förmodligenh är det väl som alla kvinnor som stannar i en miljö där man våldtas och förnereas, de är psykiskt knäckta. För jag tror ju inte dessa kvinnor i AFA som våldtagits själva har något att säga till om att AFA-mannen bara skall läsa en bok har något att säga till om i fråga. Men som AFA själva sa så var ju många kvinnor som drabbas av detta i AFA rädda för att åka illa ut igen.

Sedan ber jag om förlåtelse, jag visste inte att du hade en så totalt värdelös språkförståelse att du inte klarar av att förstå ett enkelt skrivfel. Jag skall skriva ÄNNU enklare så att även du kan hänga med i fortsättningen.
Nöjd då?
Citera
2007-08-09, 19:01
Bannlyst
Citat:
Bra fråga, men du borde ju veta bättre än mig.

Huvudet på spiken, och det finns ingen kultur av förtryck eller sexuella trakasserier inom afa, detta skulle aldrig tillåtas.
Låt säga att detta förekom inom en grupp afa-iter i en specifik stad, hur lång tid tror du det skulle ta för den informationen att sprida sig vidare till nästa grupp i nästa stad?
Tror du att andra inom afa skulle acceptera detta? (gör dig inte dummare än vad du är nu)
Jag kan säga så mycket som så att ingen antifascist jag känner någonsin skulle acceptera en våldtäkt. Skulle jag fått höra om något sådant så hade jag inte velat att personen i fråga skulle behandlas ett dugg bättre än nazisterna (värre måste jag säga), och kan vi hantera nazisterna så kan vi nog hantera ett isolerat fall med en äcklig våldtäktsman.
Du är helt enkelt ute och cyklar här. Att hävda att det skulle finnas en kultur av sexuellt förtryck inom afa är på samma nivå som när nazisterna jämnställde judar med råttor i sin propaganda.

Citat:
Sedan ber jag om förlåtelse, jag visste inte att du hade en så totalt värdelös språkförståelse att du inte klarar av att förstå ett enkelt skrivfel. Jag skall skriva ÄNNU enklare så att även du kan hänga med i fortsättningen.
Nöjd då?

Nej, du behöver inte alls skriva enklare, herregud, då skulle väl ditt språk vara reducerat till en sammling gutturala läten.
Prova att skriva sammanhängande och stava ordentligt, något som hittills varit mer ett undantag än regel för min gode herre.
Citera
2007-08-09, 19:07
Bannlyst
Citat:
Huvudet på spiken, och det finns ingen kultur av förtryck eller sexuella trakasserier inom afa, detta skulle aldrig tillåtas.

Men det är ju bara att se vad AFA själva säger!!! Deras folk talar ju om detta som ett problem och har krisgrupper för våldtäkter.
Och vill du kalla AFA för lögnare så ta det med dem och inte här!

Citat:
Låt säga att detta förekom inom en grupp afa-iter i en specifik stad, hur lång tid tror du det skulle ta för den informationen att sprida sig vidare till nästa grupp i nästa stad?

Det har ju tagit sig ända ut i media, så någon hemlighet att det förekommer är det ju inte som du ser.

Citat:
Jag kan säga så mycket som så att ingen antifascist jag känner någonsin skulle acceptera en våldtäkt. Skulle jag fått höra om något sådant så hade jag inte velat att personen i fråga skulle behandlas ett dugg bättre än nazisterna (värre måste jag säga), och kan vi hantera nazisterna så kan vi nog hantera ett isolerat fall med en äcklig våldtäktsman.

Äh, du har ju själv sagt att det inte är fel att misshandla kvinnor, då är avståndet till våldtäkt inte speciellt långt.

Citat:
Du är helt enkelt ute och cyklar här. Att hävda att det skulle finnas en kultur av sexuellt förtryck inom afa är på samma nivå som när nazisterna jämnställde judar med råttor i sin propaganda.

Jag citerar vad folk i AFA själva säger, och de talar om detta som ett problem. Det har inget med vare sig råtter eller nazister att göra - bara AFA:s interna problem (om man nu ser det som ett problem dvs).

Citat:
Nej, du behöver inte alls skriva enklare, herregud, då skulle väl ditt språk vara reducerat till en sammling gutturala läten.
Prova att skriva sammanhängande och stava ordentligt, något som hittills varit mer ett undantag än regel för min gode herre.

Du kanske skall läsa in mellanstadiet på Komvux så du kan följa med i i alla fall enkla resonemang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in