2009-07-06, 14:00
Medlem
Tog den här kursen nu. Men tycker det är jävligt tråkigt att behöva jobba efter schema nu på sommaren. Känner inte att jag behöver göra någon gruppuppgift mot slutet heller. Kan man bara skita i allt och göra det man vill och orkar när som helst?

Dvs. skita i högskolepoängen man får. Kommer det synas att man misslyckats med en kurs osv?
Citera
2009-07-06, 15:26
Medlem
Känner mig som en blind höna men här kanske jag kan finna det korn jag söker. Var i Student Lounge hittar jag möjligheten att beställa hem tryckt material?
Citera
2009-07-06, 17:56
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Tog den här kursen nu. Men tycker det är jävligt tråkigt att behöva jobba efter schema nu på sommaren. Känner inte att jag behöver göra någon gruppuppgift mot slutet heller. Kan man bara skita i allt och göra det man vill och orkar när som helst?

Dvs. skita i högskolepoängen man får. Kommer det synas att man misslyckats med en kurs osv?

du får aldrig U eller F på en uppgift i sommarmatten.. oavsett om du skiter i den i flera år
Citera
2009-07-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
du får aldrig U eller F på en uppgift i sommarmatten.. oavsett om du skiter i den i flera år

Du menar alltså att det inte kommer att synas att jag misslyckats med sommarmatten?
Citera
2009-07-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Du menar alltså att det inte kommer att synas att jag misslyckats med sommarmatten?

Bara att avanmäla dig. Dock är det bra att klara den om du söker studiebidrag för den.
Citera
2009-07-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capture
Bara att avanmäla dig. Dock är det bra att klara den om du söker studiebidrag för den.

Men jag vill fortfarande ha möjlighet att kolla på materialet och ev. ta gruppuppgiften om jag orkar.
Citera
2009-07-06, 19:54
Medlem
Läste något liknande 2004, innan jag påbörjade min civilingenjörsutbildning. Tror det är samma kurs, tom. Jag tycker kursen var hyfsat meningslös och skulle istället ha skaffat kurslitteraturen i den första mattekursen och läst på den under sommaren. Det, om något, hade nog dämpat den brutala chocken...
Citera
2010-05-31, 21:01
Medlem
Sommarmatte

Jag är sugen på att anmäla mig till sommarmatten, men är inte säker på att jag kan fullfölja kursen pga jobb osv. Kan jag göra så att jag anmäler mig och sen gör så mycket jag hinner och sen skiter i att skriva provet? kan nån förklara hur det fungerar?
Citera
2010-05-31, 21:02
Bannlyst
Du kan väl börja med att berätta VILKEN fucking matte det handlar om?
Citera
2010-05-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravstenen
Du kan väl börja med att berätta VILKEN fucking matte det handlar om?
men sommarmatten som anordnas av Chalmers i samarbete med göteborg universitet kanske?

hur många kurser som heter sommarmatte tror du det finns ?
Citera
2010-05-31, 21:10
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananaass
Jag är sugen på att anmäla mig till sommarmatten, men är inte säker på att jag kan fullfölja kursen pga jobb osv. Kan jag göra så att jag anmäler mig och sen gör så mycket jag hinner och sen skiter i att skriva provet? kan nån förklara hur det fungerar?

Har du missat att inget är tvång på högskola/universitet? Antar att du menar sommarmatten på antingen Chalmers eller KTH.

Vad hade du trott skulle hända om du inte fullföljer? 1. Du får 10 års fängelse? 2. Du får åka till 8 års straffläger i sibirien. 3. Du blir torterad hos sicilianska maffian. 4. Absolut ingenting förutom att du inte får något betyg.
Citera
2010-05-31, 21:11
Medlem
Lt-Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananaass
men sommarmatten som anordnas av Chalmers i samarbete med göteborg universitet kanske?

hur många kurser som heter sommarmatte tror du det finns ?

Stockholm har en till att börja med på math.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in