2009-07-05, 20:12
Medlem
nuhjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
När man läser på deras bugg-forum ser man att det är många som har dessa problem de snaste dagarna.
Det är deras servrar som "bestämmer sig för att löpa amok och överbelasta sig själv" och de säger sig försöka lösa problemet.
Tyvärr verkar det inte ha blivit mycket bättre.

Mycket tråkigt när man spenderat tid på ett prov och sedan inte kan lämna in det...

Jo, det verkar aningen buggigt ja :/
svårnavigerat åxå. Vart hittar man forumet tex?
Citera
2009-07-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuhj
Är det samma sak som från sidan, eller är det annorlunda?

Ja det är samma. Hade faktiskt inte tittat på materialet på sidan, men där fanns ju en smidig PDF med lösningar ,klar med uppgifterna på första kursen och det hade hjälp lite med den ibland.

På kurshemsidan (där kursen är listad och man kan kolla kursveckor osv) klicka på administration och sedan " * Kurslitteratur - beställ tryckt material"
Citera
2009-07-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuhj
Jo, det verkar aningen buggigt ja :/
svårnavigerat åxå. Vart hittar man forumet tex?

När jag loggar in ser jag följande:

http://pici.se/pictures/wponQvIBs.png

Där finns kursveckor, möjlighet att ändra startdatum osv.
Citera
2009-07-05, 21:04
Medlem
Leovinuss avatar
jag har insett att sommarjobbet tar för mycket av min energi och tid, samt att jag nog klarar matten ändå i höst så jag undrar hur fasen man hoppar av kursen på ett smidigt sätt. Är det någon som vet hur?
Citera
2009-07-05, 21:11
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus
jag har insett att sommarjobbet tar för mycket av min energi och tid, samt att jag nog klarar matten ändå i höst så jag undrar hur fasen man hoppar av kursen på ett smidigt sätt. Är det någon som vet hur?

du kan ta 5 år på dej att göra kursen.. ignorera den bara.. men om du ska göra en teknisk utbildning bör du definitivt slutföra den av kunskapssjäl.
Citera
2009-07-05, 21:16
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeplektrum
Ja det är samma. Hade faktiskt inte tittat på materialet på sidan, men där fanns ju en smidig PDF med lösningar ,klar med uppgifterna på första kursen och det hade hjälp lite med den ibland.

På kurshemsidan (där kursen är listad och man kan kolla kursveckor osv) klicka på administration och sedan " * Kurslitteratur - beställ tryckt material"

men om du inte ska skriva ut är hemsidan mycket smidigare. all kurslitteratur med övningar samt lösningar finns där med
Citera
2009-07-05, 21:24
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
men om du inte ska skriva ut är hemsidan mycket smidigare. all kurslitteratur med övningar samt lösningar finns där med
jo.. men då jag annars sitter så jävla mkt vid datorn är det för en gångs skull skönt att läsa lite

bra kurs förövrigt, lätt att gå igenom osv. tummen upp

mest repitition ändå
Citera
2009-07-05, 21:56
Medlem
nuhjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
jo.. men då jag annars sitter så jävla mkt vid datorn är det för en gångs skull skönt att läsa lite

bra kurs förövrigt, lätt att gå igenom osv. tummen upp

mest repitition ändå

Det är även skönt med repetition, iom att det var 12 år sen man slutade gymnasiet
Citera
2009-07-06, 03:50
Medlem
Anmälde mig till den där kursen men har känt att jag vill ta det lungt på sommaren i stället, får alltid ångest när jag ser mailen om att jag ligger efter planeringen.

Missar man mycket om man inte läser kursen? Planerar att gå en civ.ing linje. Har precis gått ut gymnasiet så har inte glömt speciellt mycket (förhoppningsvis).
Citera
2009-07-06, 08:46
Medlem
SweTechs avatar
Sammanfogade trådar

//Moderator
Citera
2009-07-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lrssn
Anmälde mig till den där kursen men har känt att jag vill ta det lungt på sommaren i stället, får alltid ångest när jag ser mailen om att jag ligger efter planeringen.

Missar man mycket om man inte läser kursen? Planerar att gå en civ.ing linje. Har precis gått ut gymnasiet så har inte glömt speciellt mycket (förhoppningsvis).

Då lär du klara dig utan att behöva läsa den. Det den kursen är bra på är att fräscha upp kunskaper och det lär du inte behöva.

Spara den tills nåon gång om poängen tryter
Citera
2009-07-06, 12:54
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lrssn

om du inte hade mvg i alla mattekurserna och har bra minne av dem rekommenderas sommarmatten.
om du har bra minne av kurserna går sommarmatten snabbt. om inte, behöver du träningen ännu mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in