Citat:
Ursprungligen postat av
doomhammer
Nej det är inte värt det. När du börjar på KTH har dom en vecka eller två med lite lättare matte/repetition. Om det skulle bli svårt senare kan du alltid fråga en lärare eller övningsledare. Om du inte fattar maten direkt eller har svårt för något kan jag garantera dig att du inte är ensam.
Anledningen till att jag inte tycker att det är värt det: palla sitta inne å traggla matte på sommaren. Du kommer göra det tillräckligt när skolan börjar!
Håller med om att det finns god hjälp för att klara det utan sommarmatte. Är inte alls svårt om allt annat flyter på så att man kan plugga.
När jag personligen började plugga, ej KTH, flyttade jag in samtidigt som utbildningen började. Det medförde att det var mycket annat att fokusera på än plugget. Nollning dessutom, som för oss började 1 vecka innan utbildningens start och var 3 veckor lång.
Citat:
Ursprungligen postat av
tarmspreckarelof
Nej.
Spara den enkla kursen till nästa sommar ifall du får problem med att nå upp till CSNs poängkrav.
Mycket bra tips. Värt för TS att tänka på om han/hon inte är en som kommer plugga jättemycket.