2009-05-08, 22:53
Medlem
Har också fått från KTH och Chalmers. Jag kommer antagligen ta någon av kurserna eftersom jag känner att det gick lite för snabbt när jag pluggade MaC-MaE. Vill ha bra grund att stå på när jag börjar till hösten.
Citera
2009-05-28, 11:11
Medlem
Hur anmäler man sig?

Trycker "Anmäl dig" så kommer man till en sida där några högskolor står listade, men inte den skola jag ska läsa till hösten.
Senast redigerad av DownPoison 2009-05-28 kl. 11:23.
Citera
2009-07-05, 17:35
Medlem
barrot08s avatar
Fråga om Math.se

Hej, funderar på att anmäla mig till math.se inför kommande civ ing studier i höst. Har dock två frågor, hur lång tid tar det? Funtar på att ta kurs 1 och två dvs sammanlagt 8hp. Sen undrar jag hur det är med intagningen. Vågar inte anmäla mig´eftersom det kanske finns en möjlighet att jag då inte kommer in på mina civ ing utbildingar som jag sökt, eller har dem inte ens med varandra att göra?

sry för dålig gram & stav, apackad
Citera
2009-07-05, 17:41
Medlem
MrArmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barrot08
Hej, funderar på att anmäla mig till math.se inför kommande civ ing studier i höst. Har dock två frågor, hur lång tid tar det? Funtar på att ta kurs 1 och två dvs sammanlagt 8hp. Sen undrar jag hur det är med intagningen. Vågar inte anmäla mig´eftersom det kanske finns en möjlighet att jag då inte kommer in på mina civ ing utbildingar som jag sökt, eller har dem inte ens med varandra att göra?

sry för dålig gram & stav, apackad

Hallå! Du kan helt klart anmäla dig till sommarmatten utan att det ska påverka din ansökan till civ ing -utbildnignen.
Jag själv går en förberedande fördjupningskurs på 5 hp och är mycket nöjd med kursmaterialet.
Ps. Man behöver inte göra alla (inte någon om man känner för det) övningsupgifter för att göra slutproven på varje kapitel, så det kan gå snabbt om du fattar galoppen redan från början.
Det är lätt värt det; Kör på och lycka till!
Citera
2009-07-05, 17:48
Medlem
Det kommer inte påverka dina studier till höst att anmäla dig, det är vad jag förstått helt självständigt.

Du anmäler dig och om jag minns rätt får kontouppgifter mailade direkt. Med dem kan du logga in på "Student Lounge" och därifrån kan du läsa om kursen/kurserna samt anmäla dig till dem när du känner för.

Jag har ett konto men har ännu inte anmält mig till kursen, men jag funderar på att göra det. Har iofs funderat på att göra det sen en månad sedan så slutar nog med att jag skiter i det helt.
Citera
2009-07-05, 18:32
Medlem
Här kan du titta på kursen
och se om det är något för dej

http://wiki.math.se/wikis/forberedan....php/Huvudsida
Citera
2009-07-05, 19:17
Medlem
Calaveras avatar
Jag tycker det är värt att läsa kursen, spec om det gått lite tid sen du gick gymnasiet, det är rätt mycket som man halft glömt bort.
På 50% kurstakt (standard) så tar kursen 4-5 veckor att göra, då behöver du bara göra 3-4 kapittel per vecka och kan lätt få det att passa med vad du vanligtvis gör.
Var du bra på matte i gymnasiet och verkligen satsar så kan du nog göra allt på en vecka, eller mindre, men det är skönt att ta det lugnt såhär på sommaren.
Sen är extra HP registrerade hos CSN alltid bra.
Citera
2009-07-05, 19:27
Medlem
nuhjs avatar
Är det bara jag som har problem med sommarmatte.se idag?
När jag ska göra prov så får jag bara error:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/Generator/Exam.asp, line 234

Har lyckats komma in på proven en gång under hela dagen idag.
Citera
2009-07-05, 20:06
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuhj
Är det bara jag som har problem med sommarmatte.se idag?
När jag ska göra prov så får jag bara error:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/Generator/Exam.asp, line 234

Har lyckats komma in på proven en gång under hela dagen idag.

När man läser på deras bugg-forum ser man att det är många som har dessa problem de snaste dagarna.
Det är deras servrar som "bestämmer sig för att löpa amok och överbelasta sig själv" och de säger sig försöka lösa problemet.
Tyvärr verkar det inte ha blivit mycket bättre.

Mycket tråkigt när man spenderat tid på ett prov och sedan inte kan lämna in det...
Citera
2009-07-05, 20:06
Medlem
Är så vid "rusningstid" på siten. Har gjort mina prov mitt i natten men skulle göra sista slutprovet på första kursen i fredags och då fick jag det felet i 30 min. Bara att ladda om sidan och testa igen.

Om det händer när du ska lämna in provet så tryck bakåt en gång och tryck lämna in igen, svaren suddades iaf inte ut för mig ( Firefox 3.5)

Kursmaterialet man kunde beställa hem är för övrigt guld. Äger böckerna från gymnasiet hårt.
Senast redigerad av nikeplektrum 2009-07-05 kl. 20:09.
Citera
2009-07-05, 20:11
Medlem
nuhjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeplektrum
Kursmaterialet man kunde beställa hem är för övrigt guld. Äger böckerna från gymnasiet hårt.

Är det samma sak som från sidan, eller är det annorlunda?
Citera
2009-07-05, 20:12
Medlem
Jag läser kursen i 100%. Första kursen (5p) tar då 4 veckor (varav 1 är grupparbete så den kan man kanske överlappa med nästa kurs?) Och den andra kursen är på 2 veckor.

Du kan inte sabba din ansökan med kurserna, det är bara en bra repetition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in