Citat:
Ursprungligen postat av fuzzion42
Lånar tråden lite och tänkte fråga om sommarmatten.
Går bastermin just nu så allt jag lär mig från D och E så matematik kunskaperna borde vara ganska fresh så undrar om jag ska ta kurstyp B som är på 7,5 hp istället för repetition?
Får man ut mycket av de om man inte behöver repetera så mycket?
Som sagt lille vän, sommarmatte är onödigt, då man måste göra sig upptagen med det under sitt lov. Studera matematik ensam. Sen går du ju basår/bastermin (förhoppningsvis på ett redigt universitet), och då är ju oftast många av föreläsarna kanske professorer eller universitetsadjunkter som jobbar på universiteten, därmed kan du och dina klasskompisar förvänta er ett något högre tempo, och kanske en mer utförlig och detaljerad kurs. Dessa professorer och universitetsadjunkter och andra lärare jobbar på universiteten och är
inte inhyrda av något fjantigt gymnasie som inte vet hur man ska lära ut matematik.
Jag själv gick på ett sådant gymnasie, för att jag inte bodde i en universitetsstad bla.
Jag vet inte vad du ska söka efter ditt basår, men jag förstår inte varför folk är så rädda för matte. JA det är ett komplext ämne, JA det är krävande. GE tid och KÄMPA så klarar du dig.