Jag läste en förberedande mattekurs pa internet innan jag började läsa I och jag tyckte det var helt klart värt det. Jag hade MVG i matte A-C och VG i matte D pa gymnasiet, och hade ett glapp pa nagra ar innan jag sökte till universitetet sa för mig var det oerhört bra att fa fräscha upp själva "mattetänket". Sedan är det ju, som nagon annan nämnde, bra träning att kunna räkna utan miniräknare, och jag lärde mig ocksa metoden kvadratkomplettering för att lösa andragradsekvationer, nagot som dök upp nästan direkt i första mattekursen pa I. De som inte hade läst sommarmatten fick kämpa ganska mycket med det, men för mig var det ganska lungt tack vare sommarmatten.
De första mattekurserna i envariabelanalys tar förvisso upp samma saker som man lär sig pa gymnasiet (derivata, gränsvärden, trigonometri, integraler), men det är pa en helt annan niva och manga som var riktigt bra pa matte i gymnasiet far kämpa oerhört hart för att klara kurserna. Förbered dig pa att jobba hart sa kan du ju bara bli positivt överraskad