2009-05-23, 23:32
  #11713
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Om det bara skulle handla om att pappsen är på turné så varför ska hon ha planerat snitt? Kan man inte sättas igång på en speciell datum? Har en väninna som de gjorde det med. Fast orsaken var att hennes tidigare barn dött i magen bara någon dag innan beräknad förlossning så då sattes hon igång någon vecka tidigare. I ett sånt fall förstår jag det, men för att pappan ska på turné låter jävligt långsökt tycker jag. Varför styra barnets förlossning efter det, varför inte styra turnén efter barnets planerade datum i så fall? Med ett halvår kvar känns det som att han borde kunde boka om datum men jag är ju inte kändis...

När det gäller planerad snitt har jag hört om det innan självklart, men det har varit beroende på förlossningsrädsla, problem vid tidigare graviditeter eller någon medicinsk orsak. Någon som vet hur det varit för Linda tidigare??

Edit: Så jäkla sjukt om man kan begära förlossning efter hur man är ledig..."nej, planerad datum 8 Oktober passar inte, Göran är på firmaresa på Mallis och själv ska jag och klippa mig och sen ska Ulla ha tjejkväll och bjuda på sin goda smuläppelpaj och det kan jag ju inte missa...vänta här så ska jag kolla i kalendern. Ja, den 1 Oktober kan jag, passar det er så bokar vi in det då. Jag har inte tid att få barn när knodden vill titta ut, den får vänta till att mamma har tid"...
Precis jag har råkat ut för samma sak som din väninna och jag fick tvinga dom att sätta igång förlossningen en vecka innan beräknad nedkomst på bägge mina graviditeter efter.
Jag hade inte kunnat komma med ens mitt skäl och kräva kejsarsnitt, det är ingen pardon där inte.
Men rätt för både barn och mamma mår ju bäst av en vaginal förlossning.
Så det där att hon skulle ha ett planerat kejsarsnitt pga pappans turnerande är bull och att det skulle planeras redan i v18, 19 eller vad hon nu kan vara i, tror jag inte ett skvatt på.
__________________
Senast redigerad av m68 2009-05-23 kl. 23:34.
2009-05-23, 23:34
  #11714
Medlem
Tolvans avatar
Men Linda skugge har, om jag inte är helt galen, prisat de planerade snitten och berättat hur smidiga och bra de är. Har för mig att hon gjort den/de på Danderyd.
2009-05-24, 00:45
  #11715
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Men Linda skugge har, om jag inte är helt galen, prisat de planerade snitten och berättat hur smidiga och bra de är. Har för mig att hon gjort den/de på Danderyd.

Men frågan är om där finns någon bakomliggande orsak? Har man t.ex. för smalt bäcken eller något annat som gör att det är svårt att föda fram vaginalt så vet jag att det blir kejsarsnitt och de planeras. Men om inte känns det himlens märkligt. Men det kanske beror på sjukhus och landsting. Vet även någon med stark rädsla för förlossning som fick kejsarsnitt. Så det kanske går men av någon orsak som är bättre än "pappan ska iväg och kan inte vara med vid beräknad förlossning, buhu, ge mig en annan dag".

m68: jag beklagar förlusten av ditt barn! Det är ju sjukt att de inte kunde förstå orsaken till varför du ville bli igångsatt innan. Stressen som det måste bli när man varit med om ett sånt trauma är varken bra för mamma eller barn.

Jag tror att detta är båg om inte Linda har en medicinsk orsak till ett planerat kejsarsnitt. Men jag håller med om att det antagligen inte planeras så här tidigt. Vad säger du i tråden som är barnmorska??

Edit: eller vet och vet. Jag är varken mamma eller barnmorska men det är som jag har hört av andra hur deras förlossningar gått till.
__________________
Senast redigerad av BettyBoop80 2009-05-24 kl. 00:47.
2009-05-24, 05:27
  #11716
Medlem
jojjemas avatar
Från Bobbys blogg!

VEM ÄR MIN COOLASTE KUND?

* VIKTORIA SILVERSTEDT (23%, 141 Röster)
* PINK (20%, 122 Röster)
* DARIN (18%, 112 Röster)
* DANNY (15%, 94 Röster)
* STING (11%, 70 Röster)
* HANNA GRAAF (8%, 49 Röster)
* LINDA R (6%, 35 Röster)
2009-05-24, 06:16
  #11717
Bannlyst
Det jag skriver är sådant jag har fått höra, visst kan det vara desinformation. Men varför skulle hon ljuga?
Hon pratade om att hon skulle föda på BB-Stockholm, hon sa att hon gick på mamma mia på munkbron och att hon skulle snittas 25 september. Hon kanske sa att det berodde på att Peter skulle kunna vara med, det kan ju finnas en medicinsk orsak som hon inte ville berätta. Vad vet jag.
2009-05-24, 07:36
  #11718
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Det jag skriver är sådant jag har fått höra, visst kan det vara desinformation. Men varför skulle hon ljuga?
Hon pratade om att hon skulle föda på BB-Stockholm, hon sa att hon gick på mamma mia på munkbron och att hon skulle snittas 25 september. Hon kanske sa att det berodde på att Peter skulle kunna vara med, det kan ju finnas en medicinsk orsak som hon inte ville berätta. Vad vet jag.

Hon kanske ljög som en test, för att se vilka hon kan lita på... och hon kunde uppenbarligen inte lita på dig. Hon kanske sagt olika uppgifter till olika personer hon känt sig osäker på och sedan märker hon vilka uppgifter som flyter upp till ytan. Linda kanske inte är så dum som hon ser ut och beter sig största delen av tiden. Hon kanske har en slug sida också.

Tror inte heller man kan plannera snitt långt i förväg eller att de ger snitt baserat på någons turneplan.

Sedan hoppas jag verkligen inte att Linda egentligen ska ha exakt samma due date som jag, vilket hon ju skulle ha enligt dina uppgifter. I så fall får man innerligt hoppas att hon ljugit om sin rökning... för om hon inte hör till ovanligheterna borde hon ha varit medveten om sin graviditet långt innan hon påstått sig sluta. Om hon nu inte var helt inställd på abort från början och då tänkt skit samma... för att sedan ändra sig senare.

Tycker också att det verkar konstigt att hennes halsont skulle vara halsbränna pga graviditeten om hennes graviditet börjat exakt samtidigt som min ( iofs skrevs det inget om att det skulle förknippas med graviditeten, bara att hon fått ett råd om potatis ) .... alla graviditeter är ju olika, men det är först den senaste veckan som jag märkt av någon halsbränna. Halsbränna pga graviditet tror jag inte man får de första månaderna eftersom det har med magens storlek och förslappningen av olika organ att göra i graviditetsfallen.

Om nu det beräknade naturliga förlossningsdatumet skulle stämma så...

Datum för sista menstruationens första dag 2009-01-02
Befruktning skedde ca 2009-01-16
20 fullgångna veckor och 2 dagar (hon är alltså i vecka 21)
hon har gått 142 dagar av 280
__________________
Senast redigerad av asdfasdf 2009-05-24 kl. 07:55. Anledning: lagt till info
2009-05-24, 11:09
  #11719
Medlem
Lindalovers avatar
Blogginlägg av Linda - skrivet av Linda

Godmorgon!
Linda Rosing, 2009-05-24 09:52

Varje kväll är Peter och jag så trötta att vi båda slocknar framför datorn när vi kollar på film. Vi har inte varit vaken längre än till 22 en enda kväll. Dagarna går och vi solar och slappar och äter. Båda har säkert gått upp några kilo på den här veckan,hahaha. Vi har det super bra här och skrattar mycket. Peter ger mig så mycket glädje och jag är sååå lycklig. Jag saknar mina barn och mina fina vänner hemma. Både Kevin och Melissa pratar jag med då och då. Och Kevin skickar så fina sms varje morgon och kväll. Jag älskar dig mamma,puss. Om två dagar åker vi hem och lämnar det här fina landet. Vi har solat med måtta och jag har varit extra försiktig i solen pga piggment fläckar som man lätt får när man är gravid. Idag ska vi ner till en strand som ligger bara 10 min härifrån. Vi har lämnat tillbaks bilen och nu får vi röra på oss mer. Vilket är bara bra. Jag är inte van att ha mage men nu har jag fått en liten bula. Så gulligt. Och det är så skönt nu när alla vet att jag är gravid. För annars ser jag bara tjock ut,hahahah. Jag mår toppen och all trötthet och illamående är helt borta.
2009-05-24, 12:14
  #11720
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Men frågan är om där finns någon bakomliggande orsak? Har man t.ex. för smalt bäcken eller något annat som gör att det är svårt att föda fram vaginalt så vet jag att det blir kejsarsnitt och de planeras. Men om inte känns det himlens märkligt. Men det kanske beror på sjukhus och landsting. Vet även någon med stark rädsla för förlossning som fick kejsarsnitt. Så det kanske går men av någon orsak som är bättre än "pappan ska iväg och kan inte vara med vid beräknad förlossning, buhu, ge mig en annan dag".

m68: jag beklagar förlusten av ditt barn! Det är ju sjukt att de inte kunde förstå orsaken till varför du ville bli igångsatt innan. Stressen som det måste bli när man varit med om ett sånt trauma är varken bra för mamma eller barn.

Jag tror att detta är båg om inte Linda har en medicinsk orsak till ett planerat kejsarsnitt. Men jag håller med om att det antagligen inte planeras så här tidigt. Vad säger du i tråden som är barnmorska??

Edit: eller vet och vet. Jag är varken mamma eller barnmorska men det är som jag har hört av andra hur deras förlossningar gått till.

Med "rätt" barnmorska behöver man inga särskilda skäl mer än att man inte vill ha en trasig slida. Och det vill ju knappast Bionda. Tänk på att hon ska försörja ungen på egen hand efter förlossningen.
2009-05-24, 12:44
  #11721
Medlem
Fadde kommenterar Lindas graviditet i sin blogg:

Fadde svarade 20 maj 2009 klockan 12:20:
Alltid skoj att skaffa barn : ) Det gäller att ta hand om och försörja dom också.



Han har ju själv varit väldigt bra på att ta hand om och försörja alla sina barn...
__________________
Senast redigerad av lillamopsen 2009-05-24 kl. 12:47.
2009-05-24, 12:49
  #11722
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Hon kanske ljög som en test, för att se vilka hon kan lita på... och hon kunde uppenbarligen inte lita på dig. Hon kanske sagt olika uppgifter till olika personer hon känt sig osäker på och sedan märker hon vilka uppgifter som flyter upp till ytan. Linda kanske inte är så dum som hon ser ut och beter sig största delen av tiden. Hon kanske har en slug sida också.

Tror inte heller man kan plannera snitt långt i förväg eller att de ger snitt baserat på någons turneplan.

Sedan hoppas jag verkligen inte att Linda egentligen ska ha exakt samma due date som jag, vilket hon ju skulle ha enligt dina uppgifter. I så fall får man innerligt hoppas att hon ljugit om sin rökning... för om hon inte hör till ovanligheterna borde hon ha varit medveten om sin graviditet långt innan hon påstått sig sluta. Om hon nu inte var helt inställd på abort från början och då tänkt skit samma... för att sedan ändra sig senare.

Tycker också att det verkar konstigt att hennes halsont skulle vara halsbränna pga graviditeten om hennes graviditet börjat exakt samtidigt som min ( iofs skrevs det inget om att det skulle förknippas med graviditeten, bara att hon fått ett råd om potatis ) .... alla graviditeter är ju olika, men det är först den senaste veckan som jag märkt av någon halsbränna. Halsbränna pga graviditet tror jag inte man får de första månaderna eftersom det har med magens storlek och förslappningen av olika organ att göra i graviditetsfallen.

Om nu det beräknade naturliga förlossningsdatumet skulle stämma så...

Datum för sista menstruationens första dag 2009-01-02
Befruktning skedde ca 2009-01-16
20 fullgångna veckor och 2 dagar (hon är alltså i vecka 21)
hon har gått 142 dagar av 280
Befruktningsdagen är väldigt nära min gissning att hon gick tidigt från sin födelsedagsfest 21:e jan för att träffa Peter -men sen räknade jag fel på när barnet isf skulle födas

Jag tycker också det låter som ett test att berätta att barnet ska heta Bionda Nouvelle, att säga att barnet ska födas 25 september, samma dag som Peter har spelning, fast orsaken ska vara att INTE krocka med spelning mm.

Kul att hon nu vet vem hon kan lita på och vem hon inte kan lita på, för samlar hon uttalandena här på Flashback så vet hon nog precis vem som hört just dessa saker.

(Halsbränna trodde jag kvinnor hade i slutet av graviditeten när fostret trycker upp magsäcken, rådet att äta potatis måste vara en missuppfattning någonstans på vägen, som om nån blandat ihop graviditetsillamående och halsbränna.)
2009-05-24, 12:56
  #11723
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Med "rätt" barnmorska behöver man inga särskilda skäl mer än att man inte vill ha en trasig slida. Och det vill ju knappast Bionda. Tänk på att hon ska försörja ungen på egen hand efter förlossningen.
Med tanke på hur lätt det är att muta läkare har jag svårt att tänka mig att barnmorskor är av ett renare etiskt släkte. Rötägg finns det överallt och djungeltrumman brukar gå.
2009-05-24, 13:03
  #11724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Med "rätt" barnmorska behöver man inga särskilda skäl mer än att man inte vill ha en trasig slida. Och det vill ju knappast Bionda. Tänk på att hon ska försörja ungen på egen hand efter förlossningen.

Hahahahaaa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in