Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Det jag skriver är sådant jag har fått höra, visst kan det vara desinformation. Men varför skulle hon ljuga?
Hon pratade om att hon skulle föda på BB-Stockholm, hon sa att hon gick på mamma mia på munkbron och att hon skulle snittas 25 september. Hon kanske sa att det berodde på att Peter skulle kunna vara med, det kan ju finnas en medicinsk orsak som hon inte ville berätta. Vad vet jag.
Hon kanske ljög som en test, för att se vilka hon kan lita på... och hon kunde uppenbarligen inte lita på dig. Hon kanske sagt olika uppgifter till olika personer hon känt sig osäker på och sedan märker hon vilka uppgifter som flyter upp till ytan. Linda kanske inte är så dum som hon ser ut och beter sig största delen av tiden. Hon kanske har en slug sida också.
Tror inte heller man kan plannera snitt långt i förväg eller att de ger snitt baserat på någons turneplan.
Sedan hoppas jag verkligen inte att Linda egentligen ska ha exakt samma due date som jag, vilket hon ju skulle ha enligt dina uppgifter. I så fall får man innerligt hoppas att hon ljugit om sin rökning... för om hon inte hör till ovanligheterna borde hon ha varit medveten om sin graviditet långt innan hon påstått sig sluta. Om hon nu inte var helt inställd på abort från början och då tänkt skit samma... för att sedan ändra sig senare.
Tycker också att det verkar konstigt att hennes halsont skulle vara halsbränna pga graviditeten om hennes graviditet börjat exakt samtidigt som min ( iofs skrevs det inget om att det skulle förknippas med graviditeten, bara att hon fått ett råd om potatis ) .... alla graviditeter är ju olika, men det är först den senaste veckan som jag märkt av någon halsbränna. Halsbränna pga graviditet tror jag inte man får de första månaderna eftersom det har med magens storlek och förslappningen av olika organ att göra i graviditetsfallen.
Om nu det beräknade naturliga förlossningsdatumet skulle stämma så...
Datum för sista menstruationens första dag 2009-01-02
Befruktning skedde ca 2009-01-16
20 fullgångna veckor och 2 dagar (hon är alltså i vecka 21)
hon har gått 142 dagar av 280