2009-06-21, 13:37
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Inte ett moln på himlen!
Linda Rosing, 2009-06-21 08:49

Vilket underbart väder att vakna till här. Inte ett moln på himlen. Solen skiner och det är varmt fast klockan bara är snart 09:00. Idag ska vi ta bilen och åka till ett vattenland som ligger en bit bort. Det är alldeles för kallt att bada i havet för mig. Så hoppas pooolvattnet är varmare. Bilder kommer upp när jag kommer tillbaks.

Ja jösses det får vi verkligen hoppas
2009-06-22, 10:49
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Kneippbyn!
Linda Rosing, 2009-06-22 09:28

Igår var vi och badade i Kneippbyn hela dagen. Tyvärr så blev det inga bilder eftersom jag upptäckte när jag kom fram att jag hade glömt kameran hemma. När jag kom in där så träffade jag den alltid lika glada livscoachen Mia Törnblom. Det var jättekul att träffa henne och det var längesen vis sågs. Hon är så gullig och sprider så mycket energi omkring sig. Eftersom jag inte har så mycket att göra på dagarna så ska jag komma och hälsa på henne. Och nu har hon öppnat en skönhetssalong på Fridhemsplan. Den måste jag absolut besöka. Efter en hel dag i solen var vi jätte trötta när vi kom hem så vi la oss och vilade och somnade. Vi vaknade runt kl:21:00 och då tog vi badminton rakerna och gick ut till stranden och spelade ett tag. Det var helt vindstilla och alldeles tyst. Helt underbart.

badminton rakerna
2009-06-22, 18:31
Medlem
Kattungemammans avatar
Citat:
Kneippbyn!
Linda Rosing, 2009-06-22 09:28

Igår var vi och badade i Kneippbyn hela dagen. Tyvärr så blev det inga bilder eftersom jag upptäckte när jag kom fram att jag hade glömt kameran hemma. När jag kom in där så träffade jag den alltid lika glada livscoachen Mia Törnblom. Det var jättekul att träffa henne och det var längesen vis sågs. Hon är så gullig och sprider så mycket energi omkring sig. Eftersom jag inte har så mycket att göra på dagarna så ska jag komma och hälsa på henne. Och nu har hon öppnat en skönhetssalong på Fridhemsplan. Den måste jag absolut besöka. Efter en hel dag i solen var vi jätte trötta när vi kom hem så vi la oss och vilade och somnade. Vi vaknade runt kl:21:00 och då tog vi badminton rakerna och gick ut till stranden och spelade ett tag. Det var helt vindstilla och alldeles tyst. Helt underbart.

Tänk att Linda erkänner något sådant...
2009-06-22, 20:49
Medlem
Fru Fossils avatar
I morgonbitti åker vi hem!
Linda Rosing, 2009-06-22 19:54
Idag har vi haft en kanon fin dag. Legat på stranden och bara solat och läst. Vila,vila och åter vila. I morgon åker vi hem. Jag har lite saker att stå i när jag kommer hem. Så plikten kallar. Men jag är såå glad att vi fick fem underbara dagar här. Dom här dagarna betyder jätte mycket för mig eftersom Peter kommer vara borta jätte mycket i Juli och gigga. Så vi passar på att umgås och rå om varandra så mycket vi kan nu. jag kommer givetvis följa med Peter dom gånger jag kan. Då jag inte har barnen. Men det kommer vara dagar då han är borta från mig vilket jag tycker är såå jobbigt. Men så är det. I morgonbitti tidigt åker vi hem till Stockholm. Så nästa inlägg blir när jag kommer hem.

här åt vi lunch idag. Visst är det vackert? (bild föreställande ett halvt parasoll
och några tomma stolar)

Och den här goda cesarsalladen åt jag. (bild på kyckling)

Min frukost! (bild föreställande bär. Kanske sockrade)Linda Rosing, 2009-06-22 09:44

Underbara morgon!

Vaknade av att solen sken in rakt i mitt ansikte. Inte ett moln på himlen. Efter frukosten så ska vi ner till stranden och lapa sol. Hoppas ni får en trevlig dag.
2009-06-22, 21:25
Medlem
Boopidoos avatar
I
Citat:
I morgonbitti åker vi hem!
Idag har vi haft en kanon fin dag. Legat på stranden och bara solat och läst. Vila,vila och åter vila. I morgon åker vi hem. Jag har lite saker att stå i när jag kommer hem. Så plikten kallar. Men jag är såå glad att vi fick fem underbara dagar här. Dom här dagarna betyder jätte mycket för mig eftersom Peter kommer vara borta jätte mycket i Juli och gigga. Så vi passar på att umgås och rå om varandra så mycket vi kan nu. jag kommer givetvis följa med Peter dom gånger jag kan. Då jag inte har barnen. Men det kommer vara dagar då han är borta från mig vilket jag tycker är såå jobbigt. Men så är det. I morgonbitti tidigt åker vi hem till Stockholm. Så nästa inlägg blir när jag kommer hem.
Hur in i glödheta he...te kan man lyckas särskriva och "hopskriva" så enkla ord som kanonfin..jättemycket och i morgon bitti...
Kalla in svenskläraren och be henne göra avbön för bövelen.
Alla andra syftningsfel..."storbokstavs-fel" orkar jag inte ens fundera över.
2009-06-22, 23:07
Medlem
wonderlands avatar
Man får väl vara glad för att hon skriver "dom" och inte "dem" överallt, då hade det blivit olidligt.

Undrar vad hon har läst för något? Inga boktitlar nämndes så det kanske man kan utesluta..
2009-06-22, 23:16
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Man får väl vara glad för att hon skriver "dom" och inte "dem" överallt, då hade det blivit olidligt.

Undrar vad hon har läst för något? Inga boktitlar nämndes så det kanske man kan utesluta..

Hon läste ju den där "verklighetsbaserade" boken om den våldtagna pojken... men annars så kommer jag ihåg att hon skrev på Sourze att hon hade en STOR bokhylla med MASSOR av böcker som hon brukade läsa i sin STORA soffa. Anledningen till att hon inte har nämnt att hon läser MASSVIS av böcker är antagligen för att hon inte vill förvirra sina läsare med alldeles för ÖVERINTELLIGENTA och OERHÖRT BEGÅVADE blogginlägg.
2009-06-22, 23:22
Medlem
DearLeaders avatar
Finns det någon ointressantare blogg på hela internet?
Vad betalar TV5 (eller vilka de nu är) henne för att skriva dom där 5-10 meningarna per dag, tro?

Nej nu är jag jätte trött och ska läggamig å sova. Inga bilder kommer sen. Hahahaha.
2009-06-22, 23:34
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hon läste ju den där "verklighetsbaserade" boken om den våldtagna pojken... men annars så kommer jag ihåg att hon skrev på Sourze att hon hade en STOR bokhylla med MASSOR av böcker som hon brukade läsa i sin STORA soffa. Anledningen till att hon inte har nämnt att hon läser MASSVIS av böcker är antagligen för att hon inte vill förvirra sina läsare med alldeles för ÖVERINTELLIGENTA och OERHÖRT BEGÅVADE blogginlägg.
Love you
2009-06-22, 23:48
Medlem
IdaMiRakels avatar
Citat:
Inte ett moln på himlen!
Linda Rosing, 2009-06-21 08:49

Vilket underbart väder att vakna till här. Inte ett moln på himlen. Solen skiner och det är varmt fast klockan bara är snart 09:00. Idag ska vi ta bilen och åka till ett vattenland som ligger en bit bort. Det är alldeles för kallt att bada i havet för mig. Så hoppas pooolvattnet är varmare. Bilder kommer upp när jag kommer tillbaks.

Lindalover?
2009-06-22, 23:51
Medlem
Roshambos avatar
Storhetsvansinne?

Ja, varför är "stor" hennes favoritadjektiv? Det förekommer oftast helt i onödan i hennes texter.

För att inte tala om allt på henne själv som är förstorat...

Var är Freud när vi behöver honom?!
2009-06-22, 23:56
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Ja, varför är "stor" hennes favoritadjektiv? Det förekommer oftast helt i onödan i hennes texter.

För att det visar på att hon inte tillhör den lägre klassen. Dom har små bokhyllor, inte massvis av böcker och antagligen bara en soffa, om ens det. Det är ett uttryck för hennes mindervärdeskomplex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in