2009-05-24, 13:09
Medlem
Vi får väl hoppas för barnets skull att soc griper in och omhändertar barnet direkt efter förlossningen. Hon är ju inte kapabel till att ta hand om ett barn. Jag tänker på alla barnlösa par som ej kan få barn och så händer detta. Tragiskt är det hela och snälla hjälp barnet att få det bra - anmäl Patsy till soc en gång per dag från och med nu.
2009-05-24, 13:36
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Jag kan småhinta om att hennes barn kommer att födas i September och att hon bär på en liten pojke (Linda tror till skillnad från barnmorskan att det ändå kommer bli en liten flicka - hon bara känner det på sig) Dotterns blivande namn tror jag inte någon av er kan lista ut. Det är ett namn på en av de kvinnor som hon beundrar mest

Jenna, Amber, Ginger, Jade. Men så blir det ändå en pojke och då kommer han att döpas till Noel.

Lägg märke till att det bara är Linda själv som tror på flicka och det bara är Lindas idol barnet ska döpas efter. Tyder på att "pappa" inte har så mycket att säga till om.
2009-05-24, 13:54
Medlem
Tagelapas avatar
Hej alla.......

Jag är nyreggad men "gammal" läsare. Jag har följt tråden från början och bestämt mig för att delta i tävlingen om när Hot Lips Bionda ska kläcka.
Jag tror att snillet varit ute och snavat mer än man anar så mitt tips är att hon kläcker 23 augusti.

Förresten......tack alla som deltar i tråden. Den är härlig. Man kan banne mig inte låta bli att läsa den.
2009-05-24, 15:11
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Fadde kommenterar Lindas graviditet i sin blogg:

Fadde svarade 20 maj 2009 klockan 12:20:
Alltid skoj att skaffa barn : ) Det gäller att ta hand om och försörja dom också.

Han har ju själv varit väldigt bra på att ta hand om och försörja alla sina barn...

Fast vad vet vi om hur Fadde har tagit hand om sina barn? Jag antar att han inte kommer att få "världens bästa pappa"-pris, men hans hanterande av sina egna ungar vet jag inget om. Det är knappast lika väldokumenterat som Lindas barnahavande...

För övrigt - hur lång tid innan hon tröttnar på denna unge?
Senast redigerad av William Haines 2009-05-24 kl. 15:15.
2009-05-24, 15:42
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fast vad vet vi om hur Fadde har tagit hand om sina barn? Jag antar att han inte kommer att få "världens bästa pappa"-pris, men hans hanterande av sina egna ungar vet jag inget om. Det är knappast lika väldokumenterat som Lindas barnahavande...

För övrigt - hur lång tid innan hon tröttnar på denna unge?

Han har väl underlåtit att betala underhåll och har en skuld på flera tusen bara för det?
2009-05-24, 16:05
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Men Linda skugge har, om jag inte är helt galen, prisat de planerade snitten och berättat hur smidiga och bra de är. Har för mig att hon gjort den/de på Danderyd.

Jag har för mig att hon har haft förlossningsskräck och därför fått planerade kejsarsnitt som hon i efterhand har kritiserat att hon fick istället för hjälp med skräcken. Inte säker dock.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
alla graviditeter är ju olika, men det är först den senaste veckan som jag märkt av någon halsbränna. Halsbränna pga graviditet tror jag inte man får de första månaderna eftersom det har med magens storlek och förslappningen av olika organ att göra i graviditetsfallen.

Det är vanligt med halsbränna väldigt tidigt i graviditeten. För mig har det varit ett första tecken tillsammans med ömma bröst att jag är gravid. Hormonet som ökar när man blir gravid som gör att livmodern kan växa gör även att ringmuskeln i magmunnen blir slappare och det orsakar halsbränna för många.
Senast redigerad av Snövit 2009-05-24 kl. 16:12.
2009-05-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Med "rätt" barnmorska behöver man inga särskilda skäl mer än att man inte vill ha en trasig slida. Och det vill ju knappast Bionda. Tänk på att hon ska försörja ungen på egen hand efter förlossningen.

Hon har ju bevisligen genomgått ett par plastikoperationer som är klart tydliga.

Tänk om hon även genomgått vaginala operationer. Kanske rättat till något som skadats/förändrats under de två första förlossningara? Möjligtvis har hon förminskat sina blygläppar eller återställt mödomshinnan, allt är ju möjligt med Linda!

Tycker det är konstigt eller så är det kanske så att jag inte förstår vad hon menar med ett "kärleksbarn"! De älskar varandra och skaffar barn tillsammans och kallar det då ett kärleksbarn, är inte alla barn (i normala fall) kärleksbarn?
2009-05-24, 17:12
Medlem
asdfasdfs avatar
Vet inte hur hon tänkt när hon pratar om kärleksbarn, kanske hon varit gift både när hon väntat Kevin och Melissa? Kärleksbarn är ju från början en snällare variant av bastard eller oäkting.

Men förmodligen lägger hon ingen sådan värdering i ordet utan använder ordet på samma tanklösa sätt som många andra gör idag. Vissa verkar använda det om plannerade barn, men det vorde lite konstigt det med...

Snövit, tror faktiskt inte att det är så väldigt vanligt med halsbränna i början eftersom det inte brukar tas upp bland de första graviditets symptomen utan vanligtvis skriver de (sidor/böcker om graviditet) om det i samband med "halvtid"... sedan är ju alla graviditeter individuella som sagt och det är olika när/om man får illamående, foglossningsproblem etc och hur hårt man drabbas.
2009-05-24, 17:22
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Med "rätt" barnmorska behöver man inga särskilda skäl mer än att man inte vill ha en trasig slida. Och det vill ju knappast Bionda. Tänk på att hon ska försörja ungen på egen hand efter förlossningen.

Det är ändå obstetriker som beslutar om snittet, inte barnmorskorna.
2009-05-24, 17:32
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Snövit, tror faktiskt inte att det är så väldigt vanligt med halsbränna i början eftersom det inte brukar tas upp bland de första graviditets symptomen utan vanligtvis skriver de (sidor/böcker om graviditet) om det i samband med "halvtid"... sedan är ju alla graviditeter individuella som sagt och det är olika när/om man får illamående, foglossningsproblem etc och hur hårt man drabbas.

Det är vanligt jag har läst på om hormonernas påverkan och talat med min barnmorska. Halsbränna under senare delen av graviditeten beror på att det trycker. Men då övre magmunnen påverkas på en gång av hormonerna så är det vanligt även i början. Speciellt om man har haft problem med magmunnen innan. Själv har jag haft magkatarr tidigare och det påverkar. Men om man har levt som Linda med mycket alkohol, rökning och osunt levene i stort så är det nog inte konstigt om halsbrännan infinner sig som ett brev på posten när magmunnen blir förslappad i samband med graviditeten.
2009-05-24, 17:49
Medlem
Lindalovers avatar
Mat!
Linda Rosing, 2009-05-24 17:37

http://sv.tinypic.com/r/o55isg/5

Efter en dags sol på stranden blir man hungrig. Så nu ska vi leta reda på en resturang vid havet.
2009-05-24, 17:57
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Mat!
Linda Rosing, 2009-05-24 17:37

http://sv.tinypic.com/r/o55isg/5

Efter en dags sol på stranden blir man hungrig. Så nu ska vi leta reda på en resturang vid havet.

Herregud. Hon är definitivt inte i tredje månaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in