2009-05-23, 21:11
  #11701
Medlem
temis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men könet kan väl inte bestämmas vid första ultraljudet? Har för mig att man måste vara över 20 veckor gången innan man kan se könet.

Jag har fått veta könet före v 20 och känner många som också fått veta det så tidigt. Det är svårare att se och det är inte heller alla barnmorskor som vill berätta/titta efter. I vissa landsting är det policy att inte titta efter kön så tidigt.

(könet på mitt eget barn då alltså, inte på Linda Rosings.. såg att det var lite otydligt..)
2009-05-23, 21:31
  #11702
Medlem
Bull-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men könet kan väl inte bestämmas vid första ultraljudet? Har för mig att man måste vara över 20 veckor gången innan man kan se könet.
Eftersom hon är över 35 år har hon nog gjort fostervattensprov för att se om barnet har Downs syndrom. Då ses det vilket kön barnet har med, och detta prov görs i v.15
2009-05-23, 21:55
  #11703
Medlem
BettyBoop80s avatar
Ja, vad ska man säga...grattis till Linda å pappan å ett mycket mindre grattis...ja snarare ett jag beklagar till bebisen. Linda Rosing är en fjortis som aldrig kommer bli något annat än en ännu tragiskare fjortis. Hon behöver väl en ny individ som kan bekräfta henne som person.

Jag tror oxå på 11 September för varje år händer någon ny tragedi den datumen...inte för att jag kanske kallar en födsel tragedi men jag tror ni förstår.

Det handlar trots allt om en ny liten oskyldig individ så jag hoppas att allt ska gå bra och att Linda äntligen ska mogna och växa upp. Jaja, jag vet, inte troligt men hoppas kan man ju alltid.
2009-05-23, 22:02
  #11704
Bannlyst
Hon ska snittas den 25 september, två veckor före ordinarie förlossningsdatum. Man brukar tydligen ta ut barnet två veckor innan när man gör planerat snitt. För att det inte ska hinna sättas igång naturligt eller hur det nu var. Med andra ord så var väl barnet egentligen planerat att födas i oktober.

Hon har förövrigt sagt att hon vill ha massor med barn med Peter. Det är därför hon säger i intervjuerna att det är deras första kärleksbarn.
Kan Angelina Jolie kan Linda
__________________
Senast redigerad av nattarbetaren 2009-05-23 kl. 22:04.
2009-05-23, 22:09
  #11705
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Hon ska snittas den 25 september, två veckor före ordinarie förlossningsdatum. Man brukar tydligen ta ut barnet två veckor innan när man gör planerat snitt. För att det inte ska hinna sättas igång naturligt eller hur det nu var. Med andra ord så var väl barnet egentligen planerat att födas i oktober.
Neeeej, 24e skall det ju vara, det är ju min gissning.
2009-05-23, 22:18
  #11706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Nej, Helena är namnet hon beundrar i media. Jag syftar på den person som hon beundrar mest själv. (BIONDA så klart) Bionda Nouvelle ska dottern heta. Peter hoppas innerligt att det blir en pojke. Undra varför Enligt honom ska barnet om det blir en tjej få hans mammas eller om det var mormors namn.

Översättning: Nya Bionda .... daaah
2009-05-23, 22:26
  #11707
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Hon ska snittas den 25 september, två veckor före ordinarie förlossningsdatum. Man brukar tydligen ta ut barnet två veckor innan när man gör planerat snitt. För att det inte ska hinna sättas igång naturligt eller hur det nu var. Med andra ord så var väl barnet egentligen planerat att födas i oktober.

Hon har förövrigt sagt att hon vill ha massor med barn med Peter. Det är därför hon säger i intervjuerna att det är deras första kärleksbarn.
Kan Angelina Jolie kan Linda

1. Man gör inga planerade snitt på BB Stockholm

2. Man får inte snittdatum så här tidigt, har med operationsplanering att göra.

3. varför går hon på Mamma Mia om hon hör till BB Stockholm?

Du pratar en del strunt tror jag....
2009-05-23, 22:33
  #11708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Hon ska snittas den 25 september, två veckor före ordinarie förlossningsdatum. Man brukar tydligen ta ut barnet två veckor innan när man gör planerat snitt. För att det inte ska hinna sättas igång naturligt eller hur det nu var. Med andra ord så var väl barnet egentligen planerat att födas i oktober.

Du menar, ta ut barnet två veckor före normal födsel. Det kan stämma men man väntar gärna längre eftersom man kan följa födelsetiden väl på slutet.
Är det verkligen så att vem som helst som begär det, får ta ut barnet med snitt idag?
2009-05-23, 23:00
  #11709
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Du menar, ta ut barnet två veckor före normal födsel. Det kan stämma men man väntar gärna längre eftersom man kan följa födelsetiden väl på slutet.
Är det verkligen så att vem som helst som begär det, får ta ut barnet med snitt idag?
Nej inte ens om man heter Bionda.
Det är ju en operation och det görs inte bara för att pappan skulle vara på turne, det var det korkaste jag har hört.
2009-05-23, 23:03
  #11710
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Nej inte ens om man heter Bionda.
Det är ju en operation och det görs inte bara för att pappan skulle vara på turne, det var det korkaste jag har hört.
Funkar nog att ändra turnéplanen utifrån ett planerat kejsarsnitt

För övrigt har de en spelning i Mikkeli, Finland den 25 sept
__________________
Senast redigerad av rejdar 2009-05-23 kl. 23:06.
2009-05-23, 23:07
  #11711
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Funkar nog att ändra turnéplanen utifrån ett planerat kejsarsnitt

För övrigt har de en spelning i Mikkeli, Finland den 25 sept

Nu skulle ju kejsarsnittet göras så att inte pappan är på turne.
2009-05-23, 23:07
  #11712
Medlem
BettyBoop80s avatar
Om det bara skulle handla om att pappsen är på turné så varför ska hon ha planerat snitt? Kan man inte sättas igång på en speciell datum? Har en väninna som de gjorde det med. Fast orsaken var att hennes tidigare barn dött i magen bara någon dag innan beräknad förlossning så då sattes hon igång någon vecka tidigare. I ett sånt fall förstår jag det, men för att pappan ska på turné låter jävligt långsökt tycker jag. Varför styra barnets förlossning efter det, varför inte styra turnén efter barnets planerade datum i så fall? Med ett halvår kvar känns det som att han borde kunde boka om datum men jag är ju inte kändis...

När det gäller planerad snitt har jag hört om det innan självklart, men det har varit beroende på förlossningsrädsla, problem vid tidigare graviditeter eller någon medicinsk orsak. Någon som vet hur det varit för Linda tidigare??

Edit: Så jäkla sjukt om man kan begära förlossning efter hur man är ledig..."nej, planerad datum 8 Oktober passar inte, Göran är på firmaresa på Mallis och själv ska jag och klippa mig och sen ska Ulla ha tjejkväll och bjuda på sin goda smuläppelpaj och det kan jag ju inte missa...vänta här så ska jag kolla i kalendern. Ja, den 1 Oktober kan jag, passar det er så bokar vi in det då. Jag har inte tid att få barn när knodden vill titta ut, den får vänta till att mamma har tid"...
__________________
Senast redigerad av BettyBoop80 2009-05-23 kl. 23:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in