2009-02-04, 12:13
  #8389
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Södertälje
Linda Rosing, 2009-02-04 10:04
Idag vaknade jag med mobiltelefonen i örat, och sen kockan halv åtta har jag konstant pratat i telefon. Det blev en usel frukost. En glas av beroccas multivitamin, kaffe och en avokado. Den senaste tiden har jag inte ätit riktigt bra frukost. Man blir små trött hela dagen om man inte förbereder sig med bra energi på morgonen. Jag kände i hlegen hur underbart det är att äta frukost i lugn och ro, så mitt nästa mål är att varje dag ta mig tid att äta en bra fruksot.
Hur svårt kan det vara att gå upp 20 minuter tidigare för att äta en riktig frukost och att ge fan i att svara i telefonen förän efter man ätit färdigt? Är det något viktigt så ringer de igen.
2009-02-04, 12:46
  #8390
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Hur svårt kan det vara att gå upp 20 minuter tidigare för att äta en riktig frukost och att ge fan i att svara i telefonen förän efter man ätit färdigt? Är det något viktigt så ringer de igen.

Det konstiga är att hon bryr sig då hon inte kan äta på morgonen.

Citat:
Nu sitter jag och min son och äter frukost. Han äter rättare
sagt,inte jag. Jag dricker mitt morgon kaffe som vanligt.
Jag kan inte äta så tidigt på morgonen,det funkar inte alls.
Men framåt lunch då är jag så hungrig att jag skulle kunna
äta en varg...hahahaa!

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13064500&postcount=5786
2009-02-04, 13:58
  #8391
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Södertälje
Linda Rosing, 2009-02-04 10:04
Idag vaknade jag med mobiltelefonen i örat, och sen kockan halv åtta har jag konstant pratat i telefon. Det blev en usel frukost. En glas av beroccas multivitamin, kaffe och en avokado. Den senaste tiden har jag inte ätit riktigt bra frukost. Man blir små trött hela dagen om man inte förbereder sig med bra energi på morgonen. Jag kände i hlegen hur underbart det är att äta frukost i lugn och ro, så mitt nästa mål är att varje dag ta mig tid att äta en bra fruksot.

Jag anar en skicklig förfalskning. Här finns de klassisa slarvfelen som "en glas av...", "små trött", "hlegen", "fruksot". Ungefär ett stavfel per mening. Det är fine, normal Lindsvenska. Men lägg märke till hur hon stavar rätt till svårare ord som energi, mobiltelefon och multivitamin. Långa ord med mycket bokstäver. Det brukade hon inte göra förr, samt att hon bara har en felaktig särskrivning. Syftningsfeln är inte mycket att göra åt. Men jag kan bara gissa att någon har visat Linda hur man använder stavningskontroll, alternativt, att som sagt någon annan skriver det hon dikterar. Möjligen kan Kanal 5 tröttnat på hennes språkmissbruk.

Sedan trodde jag att det var allmänt känt att koffein dödar i princip alla vitaminer man nyss ätit. Man ska aldrig ta det ihop.

Egentligen skulle jag bara dela med mig av denna länk. Ber om ursäkt om den är gammal. http://www.1000apor.se/blogs/bennyblanco
Rulla ner några rubriker till Årets mamma.
2009-02-04, 14:00
  #8392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det konstiga är att hon bryr sig då hon inte kan äta på morgonen.

Men eller hur! Det verkar som om hon verkligen har tagit åt sig av den kritiska frukostkommentaren på Improveme!
Annars var det ju en som vanligt illa underbyggd och insmickrande artikel. Hur någon kan gå på Lindas egen propaganda om att hon lever ett hälsosamt liv fattar jag inte. Om man läser hennes blogg är det uppenbart att hon dricker alkohol flera gånger i veckan. Hon röker. Powerwalken verkar vara ett minne blott. Hennes mat består av konserverade soppor och butiksgrillad kyckling. Hon förväxlar nyttig kost med riktigt gammaldags kärringbantning som inte har det minsta med hälsa eller näring att göra. Som vanligt är det enkla och banala lösningar - man blir smal av sallad.
Men det är ju intressant att hon blir så störd av ett påpekande från en amatöraktig hälsosida på internet med tanke på att hon inte verkar ta åt sig av konstruktiv kritik om viktiga saker som ges från annat håll.
2009-02-04, 14:12
  #8393
Medlem
Så äppelkäck!

Men hallå, det där var faktiskt länge sedan!
Det var ju förra julen som bestyren blev för mycket! Och många månader sedan Melissa flyttade, och flera månader sedan Jannike försvann... Och flera veckor sedan Linda visade sig offentligt med Peter, och flera dagar sedan strippan hyrdes in...
Alltihopa i förfluten tid alltså. Vi ska ju gå vidare nu, det har ju Erwik sagt!

Numera är Rosing noga med att äta frukost:
Citat:
Linda Rosing, 2009-02-03 08:56

Min frukost idag: 2 koppar kaffe, ett knäckebröd och massa äpplen och bananer.
Det får mig att stå iallafall några timmar till!!

Försov mig lite, snoozade ett antal gånger på alarmklockan. Så det fick bli express dusch och turbo sminkning!!! haha

Citat:
improveme.se 2008-10-04 19:12

Linda Rosing har genomgått en förvandling. Från att ha hinkat vin och levt ett onyttigt liv så har hon gjort en resa där hon nu fokuserar sig på att må bra, äta rätt och vårda sitt utseende.

På sin blogg avslöjar Linda vad hon gör för att hålla sig fräsch.

+ Hon solar sig brun.
+ Hon power-walkar sig smal.
+ Hon äter nyttigt.
+ Hon tatuerar sina bryn.
+ Hon färgar och plockar sina fransar.

Linda har också berättat tidigare om hur hon gjort flera Restylane-behandlingar.

Däremot slarvar fröken Rosing med frukosten, vilket är långt ifrån bra. Så här skriver hon i bloggen:

– Jag dricker mitt morgon kaffe som vanligt. Jag kan inte äta så tidigt på morgonen,det funkar inte alls.
Men framåt lunch då är jag så hungrig att jag skulle kunna äta en varg...hahahaa!

Undrar bara vad som menas med massa äpplen och bananer...
En massa av frukt, någon slags puré kanske, en smoothie?
Eller menar hon massvis av/massor av frukt, och isåfall; hur många äpplen och hur många bananer?
Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av Slang-Calle 2009-02-04 kl. 14:14.
2009-02-04, 15:05
  #8394
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Södertälje
Linda Rosing, 2009-02-04 10:04
Idag vaknade jag med mobiltelefonen i örat, och sen kockan halv åtta har jag konstant pratat i telefon. Det blev en usel frukost. En glas av beroccas multivitamin, kaffe och en avokado. Den senaste tiden har jag inte ätit riktigt bra frukost. Man blir små trött hela dagen om man inte förbereder sig med bra energi på morgonen. Jag kände i hlegen hur underbart det är att äta frukost i lugn och ro, så mitt nästa mål är att varje dag ta mig tid att äta en bra fruksot.



Nu är jag på väg till Södertälje för inspelning av mitt program. Vet inte riktigt vad som kommar att hända, men vet bara att det är planerat att spela in programmet ända fram till åtta ikväll! Men det blir ju alltid förseningar hur man än förbereder sig. Oförutsedda saker händer ju jämt!!

Förseningar är väl mer regel än undantag i samband med att få en levande död med mimik som en nyrullad mumie att agera?

Kan tänka mig att filmteamet och de uttråkade mupparna som drog loserstrået titt som tätt ångrar sitt beslut att göra tv med Trosing.

Det är ju bara att titta på skiten från Trosings 35-års pr-jippo!
Inte ens där klarar hon av att ha en levandes mimik!
2009-02-04, 15:16
  #8395
Bannlyst
Konstigt att ingen här som reagerar på Trosing på olika sätt har något att säga om hennes särskrivningar (vet ni vad det är kan man undra?)

"små trött"
morgon kaffe"
Ingen på FB reagerar på det (alt ytterst få), men ni är väl lika korkade som Linda och skriver lika uselt själva.

åthelvetemeddenförbannadesärskrivningssjukan.se
2009-02-04, 15:18
  #8396
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Konstigt att ingen här som reagerar på Trosing på olika sätt har något att säga om hennes särskrivningar (vet ni vad det är kan man undra?)

"små trött"
morgon kaffe"

ingen på FB reagerar på det (alt ytterst få) men ni är väl lika korkad som Linda och skriver lika uselt själva

åthelvetemeddenförbannadesärskrivningssjukan.se
Du tror inte det har kommenterats ett par hundra gångar?
2009-02-04, 15:21
  #8397
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Du tror inte det har kommenterats ett par hundra gångar?

Han/hon kanske kan skriva, men uppenbarligen inte läsa.
2009-02-04, 15:26
  #8398
Medlem
Vet inte ifall denna åkt upp innan men här är felsägningen från festen.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article4290314.ab
2009-02-04, 15:54
  #8399
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCircle
Vet inte ifall denna åkt upp innan men här är felsägningen från festen.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article4290314.ab

Nä, tror inte det........
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14942246&postcount=8355
2009-02-04, 18:13
  #8400
Medlem
kommentarer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in