Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Hon har en psykisk sjukdom som gör att hon tvångsmässigt fortsätter att operera sig. Såg en dokumentär på TV för ett tag sedan. Oftast slutar sådana fall tragiskt som med Michael Jackson. Fast hon tror hon blir "vackrare" och att alla andra är avundsjuka på hennes inbillade skönhet.
Vilket skitsnack. Du syftar antagligen på sjukdomen Body Dysmorphic Disorder mer känd som BDD. Jag lider själv utav BDD men inte fan plastikopererar jag mig, knappt så att jag använder mig utav smink när jag går ut nuförtiden.
Sjukdomen finns i olika grad, såsom vilken annan sjukdom som helst. Det är möjligt att Linda lider utav BDD, dock så behöver inte alla plastikopererade bimbosar ha denhär sjukdomen. Utan rentutav bara vara pantade,useendefixerade och besatta vid att försöka hålla bort rynkorna ifrån deras ansikten.
Och om Linda nu led utav BDD så skulle hon inte tro att dehär ingreppen gjorde henne vackrare, utan snarare känna att de kanske kanske gjorde en minimal förbättring - för stunden.
Hon skulle absolut inte tro att andra är avundsjuka på hennes skönhet, utan istället tro att alla ser henne som ett monster, och att hon måste fortsätta försäka förbättra utseendet sitt för att duga, för att bli accepterad utav oss andra.
Det är vad Linda skulle känna,tycka och tänka om hon led utav BDD.
Edit. Personligen, vissa dagar så känner jag mig het, snygg, andra känner jag mig som ett freak, ibland skiftar jag mellan dessa uppfattningar på bara loppet utav några sekunder. Mycket är induviduellt. Men en gemensam nämnare är att personer som lider utav BDD förmestadels har en snevridensjälvbild både utåt och inåt och känner sig ofta fula och missbildade.