2009-02-01, 02:24
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojjema
http://www.anderssonsahlin.se/en-gang-i-tiden/3366-linda-rosings-fodelsedag-var-tragisk/

Det har varit uppe tidigare i tråden, men han skriver något intressant i kommentarfältet:

Citat:
Jag har tidigare nämnt i bloggen att jag bara skriver utlämnande om folk som jag absolut tycker förtjänar det. Linda har skrivit en jäkla massa lögner om mig i sin bok, därför tycker jag att jag kan skriva en jävla massa sanning om henne.

Du ska också veta att jag inte vässat pennan i denna artikeln. Det här var SNÄLLA Linda-versionen.

Min erfarenhet av Linda är att hon inte ödslar en sekunds tid eller energi på människor som inte ger henne ständig uppmärksamhet, eller kan hjälpa henne fram genom livet. Är den livsinställningen en sund grund för vänskap? Allt detta kan jag absolut hävda efter att ha åkt omkring och jobbat med Rosing fem, sex gånger och suttit ner och diskuterat med henne på tu man hand.

Och som svar på din sista fråga: Nej, Linda vill inte vara min vän.
2009-02-01, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Lat lördag
Linda Rosing, 2009-01-31 15:49
Jag och kevin tog en rejäl sovmorron och åt frukost i två timmar,, Sedan har kevin lekt med sitt lego och jag läst en bok.efter lunch bestämde vi oss för att ta en långprommenad, och som nästan alltid kommer konversation till att prata om olika TV-spel. Sedan åkte vi in till stan och hamnade ju självklart i en butik med TV-spel.. vi ska snart h laga lite mat och han ska spela sitt nya Mirror's Edge. kan nog till och med vara roligt för mig att spela, det verkade inte vara något skjutande etc utan om att försöka ta sig runt högt uppe på en byggnad och balansera.. lite gymnastiskt helt enkelt - precis som jag!

Vet inte vad det blir till middag det får vi bestämma oss för när vi är i butiken, kanske ska laga hamburgare?

Vilken bok läste hon på den korta tiden?
2009-02-01, 02:43
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Vilken bok läste hon på den korta tiden?

En pixibok såklart
2009-02-01, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Lat lördag
Linda Rosing, 2009-01-31 15:49
Jag och kevin tog en rejäl sovmorron och åt frukost i två timmar,, Sedan har kevin lekt med sitt lego och jag läst en bok.efter lunch bestämde vi oss för att ta en långprommenad, och som nästan alltid kommer konversation till att prata om olika TV-spel. Sedan åkte vi in till stan och hamnade ju självklart i en butik med TV-spel.. vi ska snart h laga lite mat och han ska spela sitt nya Mirror's Edge. kan nog till och med vara roligt för mig att spela, det verkade inte vara något skjutande etc utan om att försöka ta sig runt högt uppe på en byggnad och balansera.. lite gymnastiskt helt enkelt - precis som jag!

Vet inte vad det blir till middag det får vi bestämma oss för när vi är i butiken, kanske ska laga hamburgare?

TV-spel till ungen och middag på Mc Donalds... kan det förklaras tydligare?
2009-02-01, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
En pixibok såklart

Jag ser framför mig min favoritbok som liten. Den var stor med hårda pärmar men jag inser att den hade formatet 15 x 15 cm idag.
Omslaget var svart och det var en glad gul Disneyfågel på omslaget.
Minns inte bokens namn.... faaaan åxå.
Men det tog väl en kvart att läsa den.... Någon läste den fyra hundra miljoner gånger för mig... å ändå fastnade inte titeln... Jag menar, jag minns den inte just nu.
Jag är lite trött nu... gammal är jag också.
2009-02-01, 02:57
Medlem
Nu minns jag

PYTTE!

Boken hette "Pytte"!
Det är klassiskt och inte första gången. Så fort jag trycker på 'skicka svar' knappen kommer alla sanningar fram... daaahh...
2009-02-01, 09:05
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Är inte ungen för gammal för lego förresten?
2009-02-01, 09:20
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac

det finns ju lego för stora barn med, han lär knappast ha Duplo för 1-2 åringar
2009-02-01, 09:28
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
TV-spel till ungen och middag på Mc Donalds... kan det förklaras tydligare?

Middag på Mc Donalds är nog något av det värsta jag vet, föräldrar som går dit med sina ungar för att käka middag, ska ha ett pannskott. Vad lätt hon gör det för sig, det måste ju finnas en uppsjö av grejjor att göra för en nioåring i Stockholm.

Och Zodiac frågar som dig lego är väl passe när man är nio??
2009-02-01, 10:49
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Middag på Mc Donalds är nog något av det värsta jag vet, föräldrar som går dit med sina ungar för att käka middag, ska ha ett pannskott. Vad lätt hon gör det för sig, det måste ju finnas en uppsjö av grejjor att göra för en nioåring i Stockholm.

Och Zodiac frågar som dig lego är väl passe när man är nio??

"Fettfabriken", som min äldsta grabb kallar donken!

Och nu snackar vi Patsy! Supermorsan som vet vad en 9-åring vill ha.
Givetvis det som mommie dearest vill!

Och på måndag så är hon säkert förkyld med fluss både här o där!

Och Lego...tja, som dagens lego ser ut. Kan man verkligen bli för gammal för lego?
Bygga en dino som går är väl inte fy skam? Eller?
2009-02-01, 11:01
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac

Näe, det finns massor med 9-åringar och betydligt äldre som bygger Lego. Finns ruskigt avancerat teknikLego nu.
2009-02-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Och Lego...tja, som dagens lego ser ut. Kan man verkligen bli för gammal för lego?
Bygga en dino som går är väl inte fy skam? Eller?

Känns lite ovant att försvara Linda men jag håller med om att Lego är poppis bland de flesta 9-åriga killar. Som MaeWest påpekade så är dagens Lego ganska avancerat och min 10-åring (och typ alla hans kompisar) bygger och leker ofta med Star Warslego (och spelar DS-legospel).
Sen skrev ju Linda inte att hon skulle till Donken utan faktiskt att hon skulle "laga hamburgare". Det kan ju innebära att hon steker äckliga frysta köttersättningar som hon sen inte äter själv, men hon påstod i alla fall att Kevin skulle få ett "hemlagat" mål mat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in