Citat:
Ursprungligen postat av catami
Hej MaeWest,
Jag svarar dig i PM eftersom jag tänker skriva något som inte hör till tråden.
Mitt inlägg handlade om att du utan betänkligheter ansåg att du kunde kölhala en vilt främmande människa som du ansåg var lika dålig som Linda Rosing. Må så vara men hon är inte känd och förtjänar inte att hamna i stolen bredvid Linda när det kommer till granskning.
Detta irriterade mig.
Oavsett vad jag tycker om Linda lägger jag inte stor energi på vad ni skriver om henne. Jag har själv ca 100 inlägg i tråden men jag har inget behov av att ytterligare hacka på en 'Sitting Duck' på samma sätt som du med flera gör och mina inlägg går sällan i den riktningen. Jag bryr mig alltså inte om vad ni skriver om Linda så det var onödigt att påpeka för mig.
Jag är givetvis inte en bättre människa än någon annan men gemensamt med dig, säger jag vad jag tycker och står för det jag skriver.
Varför jag är en medlem av Flashback tycker jag är en konstig fråga från dig i sammanhanget. På några sekunder kan du se hur länge jag varit medlem och hur många inlägg jag skrivit. Väldigt få av dessa inlägg har skrivits i skvallertråden. Det vore väl idé att kolla sådana saker istället för att leta upp ett skitinlägg i en oväsentlig tråd jag skrev för fyra år sedan, eller hur!?
Jag mår ganska bra MaeWest och blir ännu mer oförstående när dina motfrågor handlar om mitt liv, hur jag mår och vad som kan vara mitt problem, eftersom jag kunde komma på den fullständigt korkade idéen att ifrågasätta något som 'MaeWest' skriver.
Jag har inga större problem med dig och för det mesta tycker jag att det du skriver är sakligt och bra (även om jag inte alltid är enig med dina åsikter). Den här gången anser jag att du hade fel men din motreaktion över kritiken blev märkligt nog större än själva saken.
Detta ihop med att du tarvligt försöker vända saken med motargumet vänt direkt mot mig, kan faktiskt få mig att omvärdera mina tankar om dig.
mvh / cat
Hej!
Nu blandar jag mig i också...
Det var OT att skriva om den kvinnan som blivit solochvårad, i den här tråden. Men nu var det ju hursomhelst någon som accosierade till henne, jämförde med Linda Rosing och skrev några rader om det.
So what, man hamnar off topic ibland när man diskuterar. Visst kan vi användare ibland hjälpas åt med att inte sväva iväg för långt ifrån ämnet, men till syvende och sist är det en moderators funktion att bedöma vad som är "too off topic".
(Btw ser jag att någon sådan just varit inne och städat bort ditt så kallade pm...

)
Tycker det är ganska osmakligt att "bli personlig" och hoppa på någon annan som skriver här med insinuationer om "hur mår du egentligen, vad driver dig att skriva inlägg om si och inlägg om så" (även om det kanske kan vara motiverat någon enstaka gång). Jag upplever att du hoppade på Mae West, och hon hoppade tillbaka.
Så där ja. Så det så. Pilutta dig, pilutta mig och pilutta Mae.
Citat:
"Varifrån all din ilska, all din avsky och varifrån all din energi kommer ifrån att med alla medel trycka ned den som inte uppfyller din värdighet, vet väl bara du själv. Varifrån ditt behov att sänka Linda Rosing med alla dina inlägg, varav de flesta skulle kunna betraktas som stalkning är det väl bara du själv som kan svara på."
"Men när du likt en bitter satmara attackerar en vilt främmande kvinna (enbart från en tidningsartikel) som du anser är så jävla dum att hon genast ska sammanföras som en idiot i samma tråd där du lägger all din ilska och besvikelse över Linda Rosing, måste jag ställa frågan hur du har det med dina 'indianer i kanoten'. Det får mig att undra om du egentligen mår bra."
Citat:
"Oavsett vad jag tycker om Linda lägger jag inte stor energi på vad ni skriver om henne. Jag har själv ca 100 inlägg i tråden men jag har inget behov av att ytterligare hacka på en 'Sitting Duck' på samma sätt som du med flera gör och mina inlägg går sällan i den riktningen."
Så hur många inlägg/person i denna tråd är politiskt korrekt? Är tio för få? Hundra, är det lagom? Är flera hundra för många?
Är man en stalker om man skriver mycket här inne? Blir man lite mindre stalker om man skriver en del i andra trådar också?
Återigen, detta är ett forum för skvaller inom media.
Och allas vår Linda Rosing har valt att satsa stenhårt på en karriär som Sitting Duck!
(Ett oerhört fascinerande fenomen, enligt mig.)