Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag är mkt nyfiken på vad det är som gjort att pappan nu har mjuknat ang Melissa och var hon ska bo. Jag har inga barn själv men är Melissa så stor rent juridiskt så att hon får bestämma själv var hon vill bo eller har föräldrarna fortfarande nåt att säga till om?
Bara genom att läsa bloggen så anser jag att Farmors prövotid som heltidsmamma har gått för snabbt. Ett sommarlov och sen är allt klart liksom...obegripligt.
.
Detta är min personliga verision!
Melissas pappa är omgift. Med sin nya fru har han två barn.Alltså melissas halvsyskon.
Linda och melissas pappa var aldrig gifta.
Melissa har kommit in i den ålder då det liv som Linda lever är väldigt lockande. Att genom sin mor få full tillgång till idoler och diverse andra saker som kan tillfredsställa en tonårings jakt på att bli någon,är väldigt frestande.
Hon har bråkat med sin far och antagligen huggit hårt mot kvinnan som är hennes styvmor.
Att melissa alltid fått stå tillbaka för sin mors nyckfulla ideer,är glömt.
Jag tror inte att Melissa är speciellt nöjd med sitt liv här i stockholm. Snart har smekmånaden gått ut,och verkligheten kommit ikapp både henne och Linda. Att skaffa sig kompisar är inte lätt i den åldern,och inte alla ser Linda som den ideala mamma.Och att vara kompis med en tonårsdotter är det dummaste man kan göra.
Skolgången kan även den bli lidande då endast Linda finns att tillgå som läxhjälp. Tror inte att hennes bögisar finner intresse av att traggla läxor med Melissa.
Att det brakar snart kan jag sätta en hundring på. Så pass bra känner jag Linda,och att se henne tampas med en trotsig unge som skriker att hon ska skita i vad jäntan gör på nätterna och varför hon inte går till skolan,är nog något som inte passar i Lindas värld.
Kanske jäntan åker hem runt julen och sedan bestämmer sig för att stanna där.Ett inte altför spejsat alternativ!