2008-08-26, 12:06
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Men snälla nån
Idag beskriver Linda ingående hor hon tillagar dagens middag. Hemgjort potatismos och köttkorv.

På en bild ser man dom inplastade korvarna koka i en kastrull.
Under bilden skriver Linda:Köttkorven kokar jag i lagerblad och kryddpeppar. Om ni inte provat det så gör det. Det luktar lika gott som det smakar.

Jag har väldigt svårt att tro att smakerna tränger igenom plasten på korvarna.

Linda äter väl inplastad köttkorv som hon äter kräftor...med plasten/skalet kvar!
2008-08-26, 12:08
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Är det bara jag som förundras över att en kvinna som (enligt henne själv) , tjäner 90k i månaden och som är ekonomisk och tänker på framtiden (också enligt henne själv) utan att göra av med för mycket pengar, bor i en tvåa i en sunkig stockholmsförort istället för att köpa ett bra boende i villa eller radhus?
Vet hon inte att man kan det?

Jag tror inte att hon ser det som ekonomiskt att placera pengarna i ett boende...hon menar nog med att hon placerar pengarna i sig själv...du vet,långsiktiga skönhetsoperationer!
2008-08-26, 12:36
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Linda har hittat en själsfrände!

http://www.expressen.se/noje/kronikorer/annikaleone/1.1278128/annika-leone-sluta-klaga-pa-linda
Nu undrar jag om Annika verkligen tänkte innan hon började skriva krönikan.

Hon är enligt egen utsago en tyckare, betald sådan. Innebär det att hon då tillhör en exklusiv skara som FÅR tycka och vi andra som inte får betalt ska hålla tyst?

Det jag läser i krönikan är att hon egentligen i stort har samma åsikter om Rosing som vi andra har. Hon säger B-herrtidningar vilket indikerar att hon inte anser att Rosings modellkarriär varit så framgångsrik. Hon ifrågasätter Rosings sätt att uppfostra barnen genom att säga: "Rosing kanske inte är en bra förebild, men vem är det egentligen? Och vad vet vi om hur hon uppfostrar sina barn (det får hon massor av kritik för)?"

Hon har någon åsikt om att vara bra förebild eftersom hon skriver att Rosing KANSKE INTE är det. Vad gäller uppfostran så räcker det med att ha lite erfarenhet av Rosing och ha läst några hennes blogginlägg så inser man hur det ligger till. Leone kanske är för ung och obstinat än så hon inte förstår bättre (stycket om Melissas försvarsinlägg tyder på det) eller så tycker hon till utan att ha så mkt fakta som hon faktiskt skulle kunna få ang detta. Research kallas det visst för.

Skickligt nog får Leone med ett av Rosings favorituttryck - revansch. Leone anser att Rosing fått sin revansch. Får man verkligen revansch med att uppträda som vanligt, ha lika lite självinsikt som vanligt, vara lika egotrippad som vanligt och på det ha en lön på 90.000? I MIN värld så hänger inte allt på pengar och en hög lön ihop med att fortfarande anses vara det största rikspucko som någonsin skådats är ingen revansch, det är hög ersättning för att vara rikspucko!
.
2008-08-26, 12:40
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Linda äter väl inplastad köttkorv som hon äter kräftor...med plasten/skalet kvar!

Plasten smakar så mkt godare när man får krydda upp det med kryddpeppar och lagerblad. Mkt gott tillbehör! Den kanske ingår i hennes nya diet och gör att mättnadskänslan blir påtagligare och viktnedgången går snabbare? Har PTn visat sig än då?
.
2008-08-26, 13:17
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Nu undrar jag om Annika verkligen tänkte innan hon började skriva krönikan.

Hon är enligt egen utsago en tyckare, betald sådan. Innebär det att hon då tillhör en exklusiv skara som FÅR tycka och vi andra som inte får betalt ska hålla tyst?

Det jag läser i krönikan är att hon egentligen i stort har samma åsikter om Rosing som vi andra har. Hon säger B-herrtidningar vilket indikerar att hon inte anser att Rosings modellkarriär varit så framgångsrik. Hon ifrågasätter Rosings sätt att uppfostra barnen genom att säga: "Rosing kanske inte är en bra förebild, men vem är det egentligen? Och vad vet vi om hur hon uppfostrar sina barn (det får hon massor av kritik för)?"

Hon har någon åsikt om att vara bra förebild eftersom hon skriver att Rosing KANSKE INTE är det. Vad gäller uppfostran så räcker det med att ha lite erfarenhet av Rosing och ha läst några hennes blogginlägg så inser man hur det ligger till. Leone kanske är för ung och obstinat än så hon inte förstår bättre (stycket om Melissas försvarsinlägg tyder på det) eller så tycker hon till utan att ha så mkt fakta som hon faktiskt skulle kunna få ang detta. Research kallas det visst för.

Skickligt nog får Leone med ett av Rosings favorituttryck - revansch. Leone anser att Rosing fått sin revansch. Får man verkligen revansch med att uppträda som vanligt, ha lika lite självinsikt som vanligt, vara lika egotrippad som vanligt och på det ha en lön på 90.000? I MIN värld så hänger inte allt på pengar och en hög lön ihop med att fortfarande anses vara det största rikspucko som någonsin skådats är ingen revansch, det är hög ersättning för att vara rikspucko!
.

Hittade en artikel som var publicerad för ett drygt år sen.
Att den kära annika inte använder expressens egna lilla arkiv,är nu veriferat!
http://www.expressen.se/noje/1.687782
2008-08-26, 13:23
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Plasten smakar så mkt godare när man får krydda upp det med kryddpeppar och lagerblad. Mkt gott tillbehör! Den kanske ingår i hennes nya diet och gör att mättnadskänslan blir påtagligare och viktnedgången går snabbare? Har PTn visat sig än då?
.

Jag såg en jagad man vid utrikesgaten på arlanda...han tuggade fragda,svetten rann om honom,ögonen flackade och han väste till vakten vid gaten..."skynda,skynda,jag måste igenom snabbt....hennes taxi stannar snart! Hon tror att jag kan träna henne med hjälp av vin och räksallad! Hon är galen,hon skrek att jag ville förstöra hennes kropp.Hon började slå mig,hon hotade att kväva mig med proteserna och hon hotade mig med Fadde!Och vem vill sluta som ett utskrattat mähä utan stake och pengar och med en semester inplanerad på närmaste fängelse? S L Ä P P F R A M M I G .....J A G V I L L L E E E V A !!!!"
2008-08-26, 14:08
Medlem
William Hainess avatar
Samma personer som har hjälpt till att förvandla Linda till Sveriges officiella rikspucko beklagar sig. Typiskt.
2008-08-26, 14:14
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Någon med insikt i Glife:s ekonomi och svenska sajters klicklönsamhet som kan kommentera om 90,000.- i månaden verkligen är en rimlig summa. Tycker mig ha sett betydligt lägre siffror tidigare.

("Enligt vad Expressen inhämtat" behöver ju inte betyda mer än att dom frågade henne och fick ett "jag får egentligen inte berätta detta"-svar med ungefär samma verklighetsförankring som mycket annat som kommit från samma källa.).

Jag har hört om 30000 tusen i månaden (LR's bror hade övertalat henne att ta månadslön istället för betalt efter besökar"popularitet".)
Om Glife AB:s ekonomi kan man förstå att det förmodligen inte dröjer länge innan det går åt skogen:
http://www.allabolag.se/5566349121
2008-08-26, 15:02
Medlem
William Hainess avatar
Jag trillade in på Lindas blogg och möttes av denna bild: http://content.hanky.se/dynamic/member/imagecollection/14/26a9ea85-8035-438f-907f-1da78063bde4.jpg

Wiaaaaaaah.
2008-08-26, 15:11
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Hittade en artikel som var publicerad för ett drygt år sen.
Att den kära annika inte använder expressens egna lilla arkiv,är nu veriferat!
http://www.expressen.se/noje/1.687782

Jag skrattar lite åt följande mening:

"Till att börja med ska hon spela in en helnaken och sensuell film som ska visas i mobiltelefoner "

Rättvist ska tilläggas att det nu inte blev nåt med detta miljonkontrakt men alltså - hur stort är det inte att få visa sig naken i mobiltelefon. Det MÅSTE ju göra alla andra nakenbrudar gröna av avundsjuka, så pass så de hade avslutat sina filmkarriärer och hoppat på mobiltåget.

Nästa guldkorn:

"– Jag är Linda Rosing och folk har redan en massa förutfattade meningar om mig."

Då så! Håll näbben stängd om elaka människor så länge du har den inställningen och bloggar om ditt glamourösa liv fyllt av räksallader och uteliv som tvåbarnsmor!
.
2008-08-26, 15:14
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Jag såg en jagad man vid utrikesgaten på arlanda...han tuggade fragda,svetten rann om honom,ögonen flackade och han väste till vakten vid gaten..."skynda,skynda,jag måste igenom snabbt....hennes taxi stannar snart! Hon tror att jag kan träna henne med hjälp av vin och räksallad! Hon är galen,hon skrek att jag ville förstöra hennes kropp.Hon började slå mig,hon hotade att kväva mig med proteserna och hon hotade mig med Fadde!Och vem vill sluta som ett utskrattat mähä utan stake och pengar och med en semester inplanerad på närmaste fängelse? S L Ä P P F R A M M I G .....J A G V I L L L E E E V A !!!!"

Haha, det klokaste beslut han har tagit i sitt liv. Han kanske har uppdaterat sig om Farmor lite. Vet att du skojar men typ så kan det ju ha gått till för sen han var här så har ju inget hänt och augusti är snart slut.
.
2008-08-26, 15:15
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Samma personer som har hjälpt till att förvandla Linda till Sveriges officiella rikspucko beklagar sig. Typiskt.

Det är såna man ska hålla ett extra öga på i fortsättningen för att se om deras syn på sitt skrivande förändrats efter att ha fått insikten om hur dumma människor kan vara... Nu tror jag att den risken är liten men man vet aldrig..
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in