2008-08-26, 20:34
  #4873
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Mycket ett kvimnoperspektiv, där man tror att det bara är kvinnan som ska uppfostra en individ.

Och med detta menar du.....?
2008-08-26, 20:41
  #4874
Bannlyst
Hon har bråkat med sin far och antagligen huggit hårt mot kvinnan som är hennes styvmor. Själv är jag en stolt far på 2 barn, då ena läser på KTH och andra teknik på gymnasiet.
2008-08-26, 20:47
  #4875
Bannlyst
Idag har jag varit och hämtat barnen i skolan.
Innan vi gick hem så var vi och handlade mat.
Barnens önskan idag var att få äta min hemmagjorda
potatismos och kokt köttkorv. Som jag låter sjuda i 15 min
med lagerblad och kryddpeppar. Det är mina barns absoluta favoriträtt. Dom verkligen älskar det.
Efter att ha skalat en påse potatis och satt på korven på
kokning. Så var det dax att först gå igenom Melissas
skolschema.
Melissa går på en Drama och språk inriktad skola.
Där hon har Franska som tillval. Hon är grymt duktig på
språk och har väldigt lätt för att lära sig det.
Och Franska kan inte jag.
Men som tur är så kan min brors tjej flytande Franska
så hon får komma hit och plugga med henne. Då kan jag oxå
passa på att lära mig,,,,,hahaha!
När min dotter gick i sjuan så fick dom muntliga betygs
bedömningar. Och då sa hennes lärare att hon hade Mvg i
både Engelska,Svenska och Franska. Vilket är jättekul och jag
är så stolt över henne.Så jag hoppas att nu när hon får betyg för första gången iåttan att det kommer att hålla i sig.
Om inte annat får jag väl muta henne med en weekend i
Frankrike,,,hahaha!
Jag vet att hon fixar det här galant.

Och sen var det Kevins tur. Eftersom han börjar trean så
är det inte så mycket förändringar. Men istället så har hans
fotbollsträningar och matcher satt igång. Han har träningar
på Onsdagskvällar och matcher på lördagar.
Herregud vad jag kommer att ha att göra nu,,,,pust!
2008-08-26, 20:48
  #4876
Bannlyst
Uppe med tuppen!

Nu ska jag väcka barnen med frukost.
Min dotter är den morgontrötta typen medans min
son är som jag ,den pigga.
Så det är lite delade meningar här på morgonen.
Hm, ja det gäller att vara positiv...hahahaha!

När jag har lämnat Kevin på skolan ska jag
powerwalka.
Sen klockan tio ska jag göra en intervjuv för
en sajt angående min blogg. Återkommer med det.
Och klockan tolv ska jag och Belinda Olsson göra ett nytt
försök att filma för hennes nya tv-program. Där hon ska powerwalka ute med mig. Sist regnade det så vi fick ställa
in det tills idag. Och jag kommer även ge lite träningstips.
2008-08-26, 20:49
  #4877
Bannlyst
oj då..

stavar plötsligt bra..eller bar och bra...bättre...hmmmm
2008-08-26, 21:24
  #4878
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Hon har bråkat med sin far och antagligen huggit hårt mot kvinnan som är hennes styvmor. Själv är jag en stolt far på 2 barn, då ena läser på KTH och andra teknik på gymnasiet.

Och med detta vill du säga.....?
2008-08-26, 21:25
  #4879
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Detta är min personliga verision!

Melissas pappa är omgift. Med sin nya fru har han två barn.Alltså melissas halvsyskon.
Linda och melissas pappa var aldrig gifta.

Melissa har kommit in i den ålder då det liv som Linda lever är väldigt lockande. Att genom sin mor få full tillgång till idoler och diverse andra saker som kan tillfredsställa en tonårings jakt på att bli någon,är väldigt frestande.
Hon har bråkat med sin far och antagligen huggit hårt mot kvinnan som är hennes styvmor.

Att melissa alltid fått stå tillbaka för sin mors nyckfulla ideer,är glömt.

Jag tror inte att Melissa är speciellt nöjd med sitt liv här i stockholm. Snart har smekmånaden gått ut,och verkligheten kommit ikapp både henne och Linda. Att skaffa sig kompisar är inte lätt i den åldern,och inte alla ser Linda som den ideala mamma.Och att vara kompis med en tonårsdotter är det dummaste man kan göra.

Skolgången kan även den bli lidande då endast Linda finns att tillgå som läxhjälp. Tror inte att hennes bögisar finner intresse av att traggla läxor med Melissa.

Att det brakar snart kan jag sätta en hundring på. Så pass bra känner jag Linda,och att se henne tampas med en trotsig unge som skriker att hon ska skita i vad jäntan gör på nätterna och varför hon inte går till skolan,är nog något som inte passar i Lindas värld.

Kanske jäntan åker hem runt julen och sedan bestämmer sig för att stanna där.Ett inte altför spejsat alternativ!

Jag tror du har helt rätt i hur det gått till. Det där är dock ur Melissas perspektiv, ett barns perspektiv. Om det nu är så att hon är så pass gammal juridiskt sett att hon utan inblandning från vuxna kan välja var hon vill bo så är det helt naturligt att det blivit så här. Melissa får leva att liv hon bara läst och hört om tidigare och Farmor ler i mjugg och tänker wow vilken PR för mitt varumärke.

Om Melissa INTE är tillräckligt gammal att helt utan vuxens inblandning bestämma var hon vill bo så förstår jag mig inte på pappan riktigt. Är det också som så att detta är resultatet av bråk så är han dessutom ett jävla mähä. Vilken ansvarskännande pappa låter ett barn styra familjelivet? Bråkar ungen med pappa så är det bara att sätta stopp. Bråkar ungen med styvmamman så är det bara att sätta stopp. Barn ska lära sig att det är föräldrarna som bestämmer. Få barn får tyvärr det idag men pappan var en av dem tidigare iom vad som hände när Farmor var med i BB.

Vad har förändrats? Inte är det Farmor varjefall....än kan man inte säga att förändrigen är vare sig stor eller kommer bli varkaktig. Hon har mkt kvar att bevisa än i mina ögon.

Jag hoppas för Melissas skull ATT det brakar och det jävligt snart. På lång sikt är det det bästa som kan ske för Melissa. Jag hoppas du förstår hur jag menar.
.
2008-08-26, 21:27
  #4880
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
stavar plötsligt bra..eller bar och bra...bättre...hmmmm

Meningsuppbyggnaden är bättre dessutom. Har Nisse börjat arbeta med blogginläggen nu genom att skriva om dem?
.
2008-08-26, 21:29
  #4881
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
Idag har jag varit och hämtat barnen i skolan.
Innan vi gick hem så var vi och handlade mat.
Barnens önskan idag var att få äta min hemmagjorda
potatismos och kokt köttkorv. Som jag låter sjuda i 15 min
med lagerblad och kryddpeppar. Det är mina barns absoluta favoriträtt. Dom verkligen älskar det.
Efter att ha skalat en påse potatis och satt på korven på
kokning. Så var det dax att först gå igenom Melissas
skolschema.
Melissa går på en Drama och språk inriktad skola.
Där hon har Franska som tillval. Hon är grymt duktig på
språk och har väldigt lätt för att lära sig det.
Och Franska kan inte jag.
Men som tur är så kan min brors tjej flytande Franska
så hon får komma hit och plugga med henne. Då kan jag oxå
passa på att lära mig,,,,,hahaha!
När min dotter gick i sjuan så fick dom muntliga betygs
bedömningar. Och då sa hennes lärare att hon hade Mvg i
både Engelska,Svenska och Franska. Vilket är jättekul och jag
är så stolt över henne.Så jag hoppas att nu när hon får betyg för första gången iåttan att det kommer att hålla i sig.
Om inte annat får jag väl muta henne med en weekend i
Frankrike,,,hahaha!
Jag vet att hon fixar det här galant.

Och sen var det Kevins tur. Eftersom han börjar trean så
är det inte så mycket förändringar. Men istället så har hans
fotbollsträningar och matcher satt igång. Han har träningar
på Onsdagskvällar och matcher på lördagar.
Herregud vad jag kommer att ha att göra nu,,,,pust!

Tja du Linda...är du nu åter unik när du engagerar dig i dina barn? Inte för att göra dig ledsen,gumman,men så där har de flesta det!
Och de behöver inte ens blogga om eländet!

Detta är ditt liv de närmaste 10 åren!
2008-08-26, 21:29
  #4882
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Hon har bråkat med sin far och antagligen huggit hårt mot kvinnan som är hennes styvmor. Själv är jag en stolt far på 2 barn, då ena läser på KTH och andra teknik på gymnasiet.

Så fint. Förstår det har varit väldigt lite bråk med tanke på att du befunnit dig PÅ barnen.
.
2008-08-26, 21:38
  #4883
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag tror du har helt rätt i hur det gått till. Det där är dock ur Melissas perspektiv, ett barns perspektiv. Om det nu är så att hon är så pass gammal juridiskt sett att hon utan inblandning från vuxna kan välja var hon vill bo så är det helt naturligt att det blivit så här. Melissa får leva att liv hon bara läst och hört om tidigare och Farmor ler i mjugg och tänker wow vilken PR för mitt varumärke.

Om Melissa INTE är tillräckligt gammal att helt utan vuxens inblandning bestämma var hon vill bo så förstår jag mig inte på pappan riktigt. Är det också som så att detta är resultatet av bråk så är han dessutom ett jävla mähä. Vilken ansvarskännande pappa låter ett barn styra familjelivet? Bråkar ungen med pappa så är det bara att sätta stopp. Bråkar ungen med styvmamman så är det bara att sätta stopp. Barn ska lära sig att det är föräldrarna som bestämmer. Få barn får tyvärr det idag men pappan var en av dem tidigare iom vad som hände när Farmor var med i BB.

Vad har förändrats? Inte är det Farmor varjefall....än kan man inte säga att förändrigen är vare sig stor eller kommer bli varkaktig. Hon har mkt kvar att bevisa än i mina ögon.

Jag hoppas för Melissas skull ATT det brakar och det jävligt snart. På lång sikt är det det bästa som kan ske för Melissa. Jag hoppas du förstår hur jag menar.
.

12 år anses som en gräns när det gäller barns tyckande i vårdnadstvister.
Jäntan är 14 och får väl säga till om en del,men den juridiska biten är det vårdnadshavaren som har fram tills ungen är 18.

Eftersom ingen nämner de övriga halvsyskonen till Melissa,så tror jag att skon klämmer där. Melissa säger ju själv om Kevin att det är hennes favoritbror.

Att pappan har någon form av intelligens visar ju melissas skolresultat på,om det nu stämmer med det som Linda kvackar om!
2008-08-26, 21:38
  #4884
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Tja du Linda...är du nu åter unik när du engagerar dig i dina barn? Inte för att göra dig ledsen,gumman,men så där har de flesta det!
Och de behöver inte ens blogga om eländet!

Detta är ditt liv de närmaste 10 åren!

MASSOR av rader om Melissa och lille Kevin fick fyra i slutet som imleds med: Och sen var det Kevins tur.

Mitt hjärta värker över skillnaden som är så påtaglig. Okej, inte mkt nytt men träningen kunde väl komplimeras och hojtas om att hon är säker på att det kommer gå bra trots att det blir jobbigt för henne...jäklans människa hon är!
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in