Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Detta är min personliga verision!
Melissas pappa är omgift. Med sin nya fru har han två barn.Alltså melissas halvsyskon.
Linda och melissas pappa var aldrig gifta.
Melissa har kommit in i den ålder då det liv som Linda lever är väldigt lockande. Att genom sin mor få full tillgång till idoler och diverse andra saker som kan tillfredsställa en tonårings jakt på att bli någon,är väldigt frestande.
Hon har bråkat med sin far och antagligen huggit hårt mot kvinnan som är hennes styvmor.
Att melissa alltid fått stå tillbaka för sin mors nyckfulla ideer,är glömt.
Jag tror inte att Melissa är speciellt nöjd med sitt liv här i stockholm. Snart har smekmånaden gått ut,och verkligheten kommit ikapp både henne och Linda. Att skaffa sig kompisar är inte lätt i den åldern,och inte alla ser Linda som den ideala mamma.Och att vara kompis med en tonårsdotter är det dummaste man kan göra.
Skolgången kan även den bli lidande då endast Linda finns att tillgå som läxhjälp. Tror inte att hennes bögisar finner intresse av att traggla läxor med Melissa.
Att det brakar snart kan jag sätta en hundring på. Så pass bra känner jag Linda,och att se henne tampas med en trotsig unge som skriker att hon ska skita i vad jäntan gör på nätterna och varför hon inte går till skolan,är nog något som inte passar i Lindas värld.
Kanske jäntan åker hem runt julen och sedan bestämmer sig för att stanna där.Ett inte altför spejsat alternativ!
Jag tror du har helt rätt i hur det gått till. Det där är dock ur Melissas perspektiv, ett barns perspektiv. Om det nu är så att hon är så pass gammal juridiskt sett att hon utan inblandning från vuxna kan välja var hon vill bo så är det helt naturligt att det blivit så här. Melissa får leva att liv hon bara läst och hört om tidigare och Farmor ler i mjugg och tänker wow vilken PR för mitt varumärke.
Om Melissa INTE är tillräckligt gammal att helt utan vuxens inblandning bestämma var hon vill bo så förstår jag mig inte på pappan riktigt. Är det också som så att detta är resultatet av bråk så är han dessutom ett jävla mähä. Vilken ansvarskännande pappa låter ett barn styra familjelivet? Bråkar ungen med pappa så är det bara att sätta stopp. Bråkar ungen med styvmamman så är det bara att sätta stopp. Barn ska lära sig att det är föräldrarna som bestämmer. Få barn får tyvärr det idag men pappan var en av dem tidigare iom vad som hände när Farmor var med i BB.
Vad har förändrats? Inte är det Farmor varjefall....än kan man inte säga att förändrigen är vare sig stor eller kommer bli varkaktig. Hon har mkt kvar att bevisa än i mina ögon.
Jag hoppas för Melissas skull ATT det brakar och det jävligt snart. På lång sikt är det det bästa som kan ske för Melissa. Jag hoppas du förstår hur jag menar.

.