2008-07-12, 18:55
Medlem
Tolvans avatar
Sony: Du verkar ju känna Håkan Rosing ganska väl, vad tycker han om att Linda exploaterar sina barn i sin blogg?
2008-07-12, 18:56
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
Inget ont om lissans pappa men han tror på rätt eller fel grunder att Linda inte har något bra urval av män utan att hon träffar män som ställer till det för henne, slåss, knarkar osv. Fadde var i lissans pappas värld symbolen för allt dekadent i storstaden Stockholm, krogar, sena nätter, knark och det ville han som pappa förskona Lissan från. Så länge som Linda lever ensam så kommer vi att få se och uppleva lissan i Lindas blogg. Då kanske ni förstår att det lät bättre för alla att säga att dottern inte ville träffa henne än att säga att hon under alla år valde Fadde och livsstilen framför sin dotter.
Troligtvis är det pappan som sagt nej till hårfärgningen av dottern varför Linda lite försiktigt i bloggen skriver att Lissan vill få tillbaka sin gamla hårfärg.
Kan gissa att när sommarlovet är över så kommer det dröja innan pappan släpper iväg sin dotter igen.

Tack för svaret! Men om Linda tror att den förklaringen håller så är hon ju dum, alla andra år innan Fadde kom in i hennes liv då? HON kanske har glömt det men vi andra som följer hennes liv någorlunda har inte glömt det.

Jag hoppas verkligen att sommarlovet går fort så pappan får ta hem henne och egentligen borde han gjort det igår!
.
2008-07-12, 19:07
Medlem
MissTakens avatar
Dagens Farmor #2:

"Det går bra!
Published: 1 minuter sedan

Hej och hå!

Allt går toppen här.
Vi packar upp för fullt.

Det kommer att ta tid det här känner jag.
Men när det är klart så kommer det bli så fint.

Tapeterna blev jätte fina.

Och på Tisdag ska min bror måla om i hallen och
köket.

Mamma har puttsat alla fönstren så nu är dom
skinande rena.

Pappa har skruvat upp möbler och säng.
Och fixat lampor och små saker som behövdes fixa.

Och jag har nyss varit och handlat mat.
Jag ska göra köttfärs och spaggeti nu.

Sen ska vi fortsätta packa upp."

Ja, energi har människan varjefall. Jag har aldrig lyckats med att orka laga mat mitt i en flytt utan det har blivit hämtkäk eller restaurantbesök. Hur fan orkar man en tänka på det och dessutom fara och handla det?! Impad som fan måste jag erkänna!
.
2008-07-12, 19:40
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag ska göra köttfärs och spaggeti nu.

Sen ska vi fortsätta packa upp."

Ja, energi har människan varjefall. Jag har aldrig lyckats med att orka laga mat mitt i en flytt utan det har blivit hämtkäk eller restaurantbesök. Hur fan orkar man en tänka på det och dessutom fara och handla det?! Impad som fan måste jag erkänna!
.

Notera att hon GÖR köttfärsen och spaghettin själv också.
2008-07-12, 20:11
Bannlyst
Citat:
Tack för svaret! Men om Linda tror att den förklaringen håller så är hon ju dum, alla andra år innan Fadde kom in i hennes liv då? HON kanske har glömt det men vi andra som följer hennes liv någorlunda har inte glömt det.

Jag hoppas verkligen att sommarlovet går fort så pappan får ta hem henne och egentligen borde han gjort det igår!
.

Alla andra år innan Fadde kom så hade hon andra faddar, bland annat en vid namn Göran som misshandlade henne så grymt så han blev dömd för misshandel på henne. Men han tog hit henne från Västerås och tog in henne på inneställena i Stockholm och lärde henne knarka. Göran är inte hans riktiga namn.
2008-07-12, 20:13
Bannlyst
När Linda gör mat så betyder det mat som är hämtad på restaurang som hon sedan lägger upp på tallrik och korkar upp den vita vinflaskan och dukar med bestick.
2008-07-12, 20:18
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
När Linda gör mat så betyder det mat som är hämtad på restaurang som hon sedan lägger upp på tallrik och korkar upp den vita vinflaskan och dukar med bestick.

Du verkar ha hemskt mycket inside info?
2008-07-12, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Du verkar ha hemskt mycket inside info?

Inte alls jag bara hittar på.
2008-07-12, 20:25
Bannlyst
Citat:
.

Det skulle han nog redan gjort om det inte var så att lissan lärt sig att media är makt. Hon är som alla andra tonåringar intresserade av att ha kul och nu när hon insett vem hennes mamma är så är ju Linda en drömmamma i hennes ögon. Pappan kommer nog ha stora problem med att få hem sin tonåring till bygden efter en sommar hos mamma. (och glöm inte Bobby och Alex). Han kommer få hem en tungpiercad blondin istället för sin brunhåriga heltungade dotter.
2008-07-12, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Sony: Du verkar ju känna Håkan Rosing ganska väl, vad tycker han om att Linda exploaterar sina barn i sin blogg?

Han bryr sig inte, han har fullt upp med "barnflickan". Och drar bloggen in pengar till Linda så att han själv slipper betala hennes leverne så är han bara tacksam. Han är ingen höjdarpappa själv. Med Linda kommer grabben i allafall ut i lekparken med.
2008-07-12, 23:55
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Kevins pappa heter Håkan Rosing och bor på Gäddeholm utanför Västerås och ett hus ute på Tyresö, det är i Tyresö som Kevin går i skola. Kevin är numera ofta hos Linda eftersom pappa Håkan är tillsammans med den gamla barnflickan till Kevin så det är ansvarsfulla Linda som tar hand om sonen numera. Linda är rätt arg på Håkan som hon tycker är galen som inte inser att barnflickan bara är ute efter Håkans pengar. För övrigt är Kevin rätt hopplöst mobbad i klassen så det är inte så konstigt att han inte träffar några klasskamrater. Hans bästa kompis är TV4 fotografen Dan Norrås dotter som Linda för några veckor sedan skrev att Kevin var på semester i Dalarna med en kompis men ville komma hem tidigare för att han saknade henne. Linda fick träffa dottern på ett villkor och det var att hon bröt med Fadde, så fort Linda bröt med Fadde så fick Melissa komma till sin mamma. Det är det enda villkoret Melissas pappa haft under alla dessa år. Slutspekulerat. Capish. End of story.

Senast jag kollade så var Håkan skriven på den adress i tyresö där han bott rätt länge.Denna adress går till ett flerfamiljsbostadshus och inte någon enfamiljsstuga.

Men du vet säkert bättre än skattemyndigheten!

Dessutom så hade inte Fadderullan något att göra med att Linda hastigt och lustigt blev av med den delade vårdnaden av dottern.

Det fixade hon till alldeles på egen hand genom att helt seriöst tro att det som utspelade sig i BB-huset stannade i BB-huset! Utom den timme som gick ut i sändning och då,enligt Linda,alla fick skärpa till sig!

Att allt pippande med Micke och fylleslagen faktiskt bandades och att det även fanns 24-timmars-inloggning för de som ville betala för det,kom hon ju på först efteråt.

Så när Melissas far satte kyrkokaffet i halsen ungefär samtidigt som Linda la en pizza i sängen för att sedan placera sig själv i smeten för att sova,är nog ganska förståligt.
2008-07-13, 00:00
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Det skulle han nog redan gjort om det inte var så att lissan lärt sig att media är makt. Hon är som alla andra tonåringar intresserade av att ha kul och nu när hon insett vem hennes mamma är så är ju Linda en drömmamma i hennes ögon. Pappan kommer nog ha stora problem med att få hem sin tonåring till bygden efter en sommar hos mamma. (och glöm inte Bobby och Alex). Han kommer få hem en tungpiercad blondin istället för sin brunhåriga heltungade dotter.

Dessutom är jäntan läskunnig,duktig på data,och surfar antagligen hej vilt runt på sidor som avhandlar hennes omogna mor!

Vi har inte sett det sista av Melissa,tro mig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in