Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-12, 16:44
  #2425
Avstängd
Kevins pappa heter Håkan Rosing och bor på Gäddeholm utanför Västerås och ett hus ute på Tyresö, det är i Tyresö som Kevin går i skola. Kevin är numera ofta hos Linda eftersom pappa Håkan är tillsammans med den gamla barnflickan till Kevin så det är ansvarsfulla Linda som tar hand om sonen numera. Linda är rätt arg på Håkan som hon tycker är galen som inte inser att barnflickan bara är ute efter Håkans pengar. För övrigt är Kevin rätt hopplöst mobbad i klassen så det är inte så konstigt att han inte träffar några klasskamrater. Hans bästa kompis är TV4 fotografen Dan Norrås dotter som Linda för några veckor sedan skrev att Kevin var på semester i Dalarna med en kompis men ville komma hem tidigare för att han saknade henne. Linda fick träffa dottern på ett villkor och det var att hon bröt med Fadde, så fort Linda bröt med Fadde så fick Melissa komma till sin mamma. Det är det enda villkoret Melissas pappa haft under alla dessa år. Slutspekulerat. Capish. End of story.
__________________
Senast redigerad av Sony Ericsson 2008-07-12 kl. 16:50.
2008-07-12, 16:52
  #2426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
Kevins pappa heter Håkan Rosing och bor på Gäddeholm utanför Västerås och ett hus ute på Tyresö, det är i Tyresö som Kevin går i skola. Kevin är numera ofta hos Linda eftersom pappa Håkan är tillsammans med den gamla barnflickan till Kevin så det är ansvarsfulla Linda som tar hand om sonen numera. Linda är rätt arg på Håkan som hon tycker är galen som inte inser att barnflickan bara är ute efter Håkans pengar. För övrigt är Kevin rätt hopplöst mobbad i klassen så det är inte så konstigt att han inte träffar några klasskamrater. Hans bästa kompis är TV4 fotografen Dan Norrås dotter som Linda för några veckor sedan skrev att Kevin var på semester i Dalarna med en kompis men ville komma hem tidigare för att han saknade henne. Linda fick träffa dottern på ett villkor och det var att hon bröt med Fadde, så fort Linda bröt med Fadde så fick Melissa komma till sin mamma. Det är det enda villkoret Melissas pappa haft under alla dessa år. Slutspekulerat. Capish. End of story.


Mkt bra info!
2008-07-12, 17:16
  #2427
Avstängd
Keuoracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
Kevins pappa heter Håkan Rosing och bor på Gäddeholm utanför Västerås och ett hus ute på Tyresö, det är i Tyresö som Kevin går i skola. Kevin är numera ofta hos Linda eftersom pappa Håkan är tillsammans med den gamla barnflickan till Kevin så det är ansvarsfulla Linda som tar hand om sonen numera. Linda är rätt arg på Håkan som hon tycker är galen som inte inser att barnflickan bara är ute efter Håkans pengar. För övrigt är Kevin rätt hopplöst mobbad i klassen så det är inte så konstigt att han inte träffar några klasskamrater. Hans bästa kompis är TV4 fotografen Dan Norrås dotter som Linda för några veckor sedan skrev att Kevin var på semester i Dalarna med en kompis men ville komma hem tidigare för att han saknade henne. Linda fick träffa dottern på ett villkor och det var att hon bröt med Fadde, så fort Linda bröt med Fadde så fick Melissa komma till sin mamma. Det är det enda villkoret Melissas pappa haft under alla dessa år. Slutspekulerat. Capish. End of story.
Konstigt, själv är jag en skild småbarnsförälder? Inte fan har man krav på vem exet inte ska träffa? Utan man vill träffa sonen så mycket som möjligt utan att bry sig vad hon har träffat.
2008-07-12, 17:22
  #2428
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Konstigt, själv är jag en skild småbarnsförälder? Inte fan har man krav på vem exet inte ska träffa? Utan man vill träffa sonen så mycket som möjligt utan att bry sig vad hon har träffat.

ja jag instämmer. Men för Lindas del handlar det nog mer om att Håkan har börjat hålla mer i sina pengar för att hans unga flickvän inte vill att han ska ge Linda pengar mer än nödvändigt och då för sonens räkning. Tidigare var Håkan väldigt generös mot Linda och ställde alltid upp med pengar när hon behövde det.
2008-07-12, 17:28
  #2429
Avstängd
Keuoracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
ja jag instämmer. Men för Lindas del handlar det nog mer om att Håkan har börjat hålla mer i sina pengar för att hans unga flickvän inte vill att han ska ge Linda pengar mer än nödvändigt och då för sonens räkning. Tidigare var Håkan väldigt generös mot Linda och ställde alltid upp med pengar när hon behövde det.
OK, Men vad då? Inte ska han vara generös till Linda? Utan till sonen ska han vara generös.
2008-07-12, 17:31
  #2430
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
OK, Men vad då? Inte ska han vara generös till Linda? Utan till sonen ska han vara generös.

Ja han är mycket generös mot sonen, vissa kanske skulle kalla det för dåligt samvete
Han har också varit väldigt generös mot Linda nästan lite för snäll mot henne, misstänker att han varit väldigt kär i henne även efter att deras äktenskap tog slut. Men nu är han kär Kevins fd barnflicka. Om jag inte har helt fel så är de väl på väg att gifta sig.
__________________
Senast redigerad av Sony Ericsson 2008-07-12 kl. 17:37.
2008-07-12, 17:39
  #2431
Avstängd
Nej, hon hyr ingen bostadsrätt i andra hand.
2008-07-12, 18:35
  #2432
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Den här tråden är snart lika underhållande som Biondas blogg. Anar jag möjligtvis en besatthet hos vissa av skribenterna...

Angående den stackars Kevin och era spekulationer avseende hans förehavanden känner jag att det är på sin plats att förklara hur det är att ha barn i Stockholm då en del av er berättat att ni bor "på landet".

Kevin är nio år och tycker säkert om att sparka boll, eller”springa av sig” som Fröken Botox skrev i bloggen. Det går inte att göra på trottoaren utanför porten. Man brukar heller inte få göra det på innergården då risken att någon grannes ruta pangas är överhängande. Således är man hänvisad till parker eller skolgårdar (lekplatser). Att låta en nioåring ensam traska iväg till, i det här fallet, Vanadislunden, Hagaparken eller skolan på Vanadisvägen är inte särskilt ansvarsfullt av en stockholmsförälder, alltså följer man med. Att låta en nioåring ensam leka bland de ”roliga rödnästa gubbar” som finns i de flesta stockholmsparker är inte heller särskilt ansvarsfullt.

Hur det ligger till med just Kevin vet jag ej, men det jag beskrivit ovan är vardag för en stockholmsförälder.

Fortsätt att skriva ni som är engagerade i tråden, det är roande läsning. Mkt uppskattat.

Tack för informationen! Du som följer tråden vet ju att vi frågat oss det i en massa inlägg redan och att det tagit ett tag att få svar från någon.

Jag i byhåla (inte landet) har ingen aning om hur det ser ut i Sthlm med parker, bostadsområden och hur man kommer dit eller inte eller om klimatet är på tok för hårt helt enkelt men nu vet vi alla hur det ligger till.

Besatthet och besatthet...du som följer både tråden och hennes blogg kan ju berätta vilken etikett du skulle vilja sätta på oss.

Häng med och ha kul, skit i etiketterandet för det sparar vi till händelserna i Farmors liv sörru och det lär fortsätta och därmed rapporteringen.
.
2008-07-12, 18:40
  #2433
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
Kevins pappa heter Håkan Rosing och bor på Gäddeholm utanför Västerås och ett hus ute på Tyresö, det är i Tyresö som Kevin går i skola. Kevin är numera ofta hos Linda eftersom pappa Håkan är tillsammans med den gamla barnflickan till Kevin så det är ansvarsfulla Linda som tar hand om sonen numera. Linda är rätt arg på Håkan som hon tycker är galen som inte inser att barnflickan bara är ute efter Håkans pengar. För övrigt är Kevin rätt hopplöst mobbad i klassen så det är inte så konstigt att han inte träffar några klasskamrater. Hans bästa kompis är TV4 fotografen Dan Norrås dotter som Linda för några veckor sedan skrev att Kevin var på semester i Dalarna med en kompis men ville komma hem tidigare för att han saknade henne. Linda fick träffa dottern på ett villkor och det var att hon bröt med Fadde, så fort Linda bröt med Fadde så fick Melissa komma till sin mamma. Det är det enda villkoret Melissas pappa haft under alla dessa år. Slutspekulerat. Capish. End of story.

Åh fan, tack för infon! Bästa på länge, slår tom hennes egna blogginlägg!

Ser vad du avslutar med men kan jag ändå få fråga med tanke på Lindas bagrund - vad har Fadde gjort som varit så illa då så pappan behövde ha det kravet? Fadde har varit med i bilden i flera år och därmed bör det inte handla om hans ekobrott som är nyligen...

Hoppas du förstår, låter lite förvirrat tycker jag själv men kör en chansning på att jag bara inbillar mig.
.
__________________
Senast redigerad av MissTaken 2008-07-12 kl. 18:43. Anledning: Tog bort meningen som förvirrade till inlägget
2008-07-12, 18:44
  #2434
Avstängd
Keuoracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
Ja han är mycket generös mot sonen, vissa kanske skulle kalla det för dåligt samvete
Han har också varit väldigt generös mot Linda nästan lite för snäll mot henne, misstänker att han varit väldigt kär i henne även efter att deras äktenskap tog slut. Men nu är han kär Kevins fd barnflicka. Om jag inte har helt fel så är de väl på väg att gifta sig.
Ok????
2008-07-12, 18:45
  #2435
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
OK, Men vad då? Inte ska han vara generös till Linda? Utan till sonen ska han vara generös.

Japp, det är så det borde vara men hon behöver väl en viss levnadsstandard förstås...
.
2008-07-12, 18:51
  #2436
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Åh fan, tack för infon! Bästa på länge, slår tom hennes egna blogginlägg!

Ser vad du avslutar med men kan jag ändå få fråga med tanke på Lindas bagrund - vad har Fadde gjort som varit så illa då så pappan behövde ha det kravet? Fadde har varit med i bilden i flera år och därmed bör det inte handla om hans ekobrott som är nyligen...

Hoppas du förstår, låter lite förvirrat tycker jag själv men kör en chansning på att jag bara inbillar mig.
.

Inget ont om lissans pappa men han tror på rätt eller fel grunder att Linda inte har något bra urval av män utan att hon träffar män som ställer till det för henne, slåss, knarkar osv. Fadde var i lissans pappas värld symbolen för allt dekadent i storstaden Stockholm, krogar, sena nätter, knark och det ville han som pappa förskona Lissan från. Så länge som Linda lever ensam så kommer vi att få se och uppleva lissan i Lindas blogg. Då kanske ni förstår att det lät bättre för alla att säga att dottern inte ville träffa henne än att säga att hon under alla år valde Fadde och livsstilen framför sin dotter.
Troligtvis är det pappan som sagt nej till hårfärgningen av dottern varför Linda lite försiktigt i bloggen skriver att Lissan vill få tillbaka sin gamla hårfärg.
Kan gissa att när sommarlovet är över så kommer det dröja innan pappan släpper iväg sin dotter igen.
__________________
Senast redigerad av Sony Ericsson 2008-07-12 kl. 18:54.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback