2008-07-25, 16:27
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jadu, det kan man undra. Man kan också undra om föräldrarna till kompisen vet om att den vuxne som tillfälligt är ansvarig för deras dotters välmående har stuckit till skärgården eftersom hon anser sig vara barnledig i två veckor. Det är väl en vecka kvar på den ledigheten va?!
.

De föräldrarna borde väl redan veta hur Linda är...jag menar de skickar väl inte sin dotter till någon helt främmande människa? Så man får väl utgå från att de tycker att Linda är lämplig för att ta hand om deras dotter. De kan ju hålla koll på sin dotter genom att läsa i bloggen...om de inte vet hur Linda är så lär de ju bli varse det ganska snabbt.

Fast jag kan nog tycka att två 14-åringar kan klara sig ganska bra själva ett tag...men det är klart, någon borde ju ha koll så att de inte är ute och springer på stan hela nätterna...När ska Linda komma hem?? Missade jag det i inlägget? Hon ska väl inte vara borta hela helgen??
2008-07-25, 16:40
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
De föräldrarna borde väl redan veta hur Linda är...jag menar de skickar väl inte sin dotter till någon helt främmande människa? Så man får väl utgå från att de tycker att Linda är lämplig för att ta hand om deras dotter. De kan ju hålla koll på sin dotter genom att läsa i bloggen...om de inte vet hur Linda är så lär de ju bli varse det ganska snabbt.

Fast jag kan nog tycka att två 14-åringar kan klara sig ganska bra själva ett tag...men det är klart, någon borde ju ha koll så att de inte är ute och springer på stan hela nätterna...När ska Linda komma hem?? Missade jag det i inlägget? Hon ska väl inte vara borta hela helgen??

Vem vet...har själv kompisar som skickar sina 13-14-åringar till andra familjer utan att ens ha pratat med familjerna för att kolla läget, se att de inte bara säger att de sover över hos varandra och sen är ute hela nätterna osv. Personligen anser jag det vara lite märkligt att föräldrar så snabbt glömmer hur beräknande man var i den åldern och hur vuxen man kände sig och allt var spännande och inget var farligt. Att ens börja konsekvensanalysera fanns inte i huvudet ens. Bättre att förekomma än att förekommas är därmed min melodi. Jo, mina kompisars döttrar anser jag är sträng (men jätterolig och cool (deras ord).

Om den här kompisens föräldrar anser att Linda är kapabel att ta hand om deras dotter i några dygn så tycker jag som följt Lindas liv några år att det är skrämmande. Melissa verkar vara en underbar tjej och mitt barn skulle helt klart få hänga med henne men jag kan inte lika säkert säga att mitt barn skulle få sova över hos henne och det i en annan stad heller...inte när hon var 14 varjefall.

Vet inte när hon kommer hem. Vi har bara påbörjat en diskussion utefter spekulationer. Det kanske slutar med att den var helt onödig men jaja, vi har fått diskutera lite varjefall och det är nåt jag älskar att göra så jag är nöjd.
.
2008-07-25, 17:05
Medlem
MissTakens avatar
Dagens Farmor #2:

"Min PT har Hollywoods andra snyggaste kropp!
Published: Idag, 15:44

Snyggare kropp en Nicklas finns inte!

Eller hur?

Nu har jag kommit hem för ombyte och dusch.
Jag har haft en fantastisk morgon i solen.
Jag skulle ha varit på massage i morse, men avbokade
den tiden för att det kom upp ett bättre förslag.
Hahahahha men det är hemligt.......(ler).

Iallafall åter till gårdagskvällen.
Jag var ute med hunken och PT Nicklas Söderblom
och min massör Marcus.
Som även jobbar extra som modell(så ni vet)Hahaha.
Eftersom Nicklas skulle åkta hem till Shcweiz idag,
så vi hade en hejdå middag för honom.

Nicklas kan numera lägga till titteln som Linda Rosings PT.
Hahaha, ja det är sant för han ska träna mig till
en topp 10 nu.

Fast han tycker redan att jag är det(ler).
Fattar ni hur snygg kropp jag kommer att få.

Och vem kan inte träning bättre än han.

Visste ni?
Bara för att få skryta lite om vad min nya PT
har blivit vald till:

Nicklas blev vald i "Star Magasin"
(det är en av USAs största skvaller tidningar).
Att ha en av dom fyraste snyggaste kropparna i Hollywood.

På första plats kom Brad Pitt, Nicklas på andra och
Mathew Mcconaughey på tredje.
Och sist Colin Farrell på fjärde plats.
Det är stort!

Fattar ni hur min kropp kommer att se ut när han
får sätta igång.
Han kommer tillbaks den 12 augusti och då jävlar
ska vi träna hårt tillsammans.

Och det kommer även ni att få ta del av.
Då ska både jag och Nicklas ge er mycket bra råd och tips.

Och det finns oxå en anledning att jag ska vara i topp trim
nu till hösten. Men det är hemligt!

puss"

Hon är redan hemma så det var ju bra att ungarna kanske inte behövt sova själva!

Klart det finns en anledning och det är klart hon inte kan berätta eftersom det är hemligt. Hade inte väntat mig annat men jag blir mer och mer övertygad om att det är Lets Dance! Kom ihåg var ni hörde det först!
.
2008-07-25, 17:11
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Vem vet...har själv kompisar som skickar sina 13-14-åringar till andra familjer utan att ens ha pratat med familjerna för att kolla läget, se att de inte bara säger att de sover över hos varandra och sen är ute hela nätterna osv. Personligen anser jag det vara lite märkligt att föräldrar så snabbt glömmer hur beräknande man var i den åldern och hur vuxen man kände sig och allt var spännande och inget var farligt. Att ens börja konsekvensanalysera fanns inte i huvudet ens. Bättre att förekomma än att förekommas är därmed min melodi. Jo, mina kompisars döttrar anser jag är sträng (men jätterolig och cool (deras ord).

Om den här kompisens föräldrar anser att Linda är kapabel att ta hand om deras dotter i några dygn så tycker jag som följt Lindas liv några år att det är skrämmande. Melissa verkar vara en underbar tjej och mitt barn skulle helt klart få hänga med henne men jag kan inte lika säkert säga att mitt barn skulle få sova över hos henne och det i en annan stad heller...inte när hon var 14 varjefall.

Vet inte när hon kommer hem. Vi har bara påbörjat en diskussion utefter spekulationer. Det kanske slutar med att den var helt onödig men jaja, vi har fått diskutera lite varjefall och det är nåt jag älskar att göra så jag är nöjd.
.

Det är skrämmande det du beskriver. Att föräldrar inte är mer oroliga för sina barn, läser de inte samma tidningar som vi andra? Jag har själv inga barn men om jag någonsin får det hade jag inte skickat iväg dem till någon som jag inte känner. Och absolut inte till någon stor stad jag inte känner till.
Fast nu när jag tänker tillbaka på när jag var i mitten av tonåren så var det ganska många som fick åka iväg ensamma till andra städer och träffa killar de inte ens kände Jag har aldrig fått det och jag tycker att det är bra. Det tyckte jag då också. Min mamma och jag diskuterade det för ett tag sen och hon sa att jag hade kommit och frågat när jag var runt 14-15 år om det hade varit okej för mig att åka ensam till Malmö och träffa en kille som jag träffat på Internet. Hon skrattade och sa självklart inte, varför frågade jag det. Då hade jag svarat att min bästa kompis (lika gammal) hade fått det för sin mamma och att jag tyckte att det var konstigt...

Vi får hoppas att dessa föräldrar har koll och att Linda inte ska vara borta så länge...jag som berömde henne för bara några dagar sedan, inte ska jag väl behöva ta tillbaka det redan ?
2008-07-25, 17:17
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Dagens Farmor #2:

"Min PT har Hollywoods andra snyggaste kropp!
Published: Idag, 15:44

Snyggare kropp en Nicklas finns inte!

Eller hur?

Nu har jag kommit hem för ombyte och dusch.
Jag har haft en fantastisk morgon i solen.
Jag skulle ha varit på massage i morse, men avbokade
den tiden för att det kom upp ett bättre förslag.
Hahahahha men det är hemligt.......(ler).

Iallafall åter till gårdagskvällen.
Jag var ute med hunken och PT Nicklas Söderblom
och min massör Marcus.
Som även jobbar extra som modell(så ni vet)Hahaha.
Eftersom Nicklas skulle åkta hem till Shcweiz idag,
så vi hade en hejdå middag för honom.

Nicklas kan numera lägga till titteln som Linda Rosings PT.
Hahaha, ja det är sant för han ska träna mig till
en topp 10 nu.

Fast han tycker redan att jag är det(ler).
Fattar ni hur snygg kropp jag kommer att få.

Och vem kan inte träning bättre än han.

Visste ni?
Bara för att få skryta lite om vad min nya PT
har blivit vald till:

Nicklas blev vald i "Star Magasin"
(det är en av USAs största skvaller tidningar).
Att ha en av dom fyraste snyggaste kropparna i Hollywood.

På första plats kom Brad Pitt, Nicklas på andra och
Mathew Mcconaughey på tredje.
Och sist Colin Farrell på fjärde plats.
Det är stort!

Fattar ni hur min kropp kommer att se ut när han
får sätta igång.
Han kommer tillbaks den 12 augusti och då jävlar
ska vi träna hårt tillsammans.

Och det kommer även ni att få ta del av.
Då ska både jag och Nicklas ge er mycket bra råd och tips.

Och det finns oxå en anledning att jag ska vara i topp trim
nu till hösten. Men det är hemligt!

puss"

Hon är redan hemma så det var ju bra att ungarna kanske inte behövt sova själva!

Klart det finns en anledning och det är klart hon inte kan berätta eftersom det är hemligt. Hade inte väntat mig annat men jag blir mer och mer övertygad om att det är Lets Dance! Kom ihåg var ni hörde det först!
.

Kul för henne att hon har ännu en "spännande hemlighet" hon inte kan berätta
Ska bli spännande att se hur hon ska se ut efter all träning, kanske hon blir lite mer muskulös så hon inte ser så sjukligt smal ut?

Jag tror också på Let´s Dance...är mest förvånad att de hade så ont om "kändisar" som kunde ställa upp. I fyran borde ju alla gamla "Farmen"deltagare bli tillfrågade innan man går vidare till andra dokusåpa-kändisar.
2008-07-25, 18:26
Medlem
Fru Fossils avatar
Den ömma modern har duschat nu:

Invigningen av Europride!
Published: 3 minuter sedan

Kvällens outfit blir så här.
Avslappnat och skönt.

Nu ska jag snart bege mig iväg hem till min vän Bobby.
Vi ska gå till Skansen där invigningen av Europride är ikväll.
Där det är allsång och uppträdande .

Så jag åter kommer med massor med galna bilder när
jag kommer hem inatt.

För galet lär det bli!

Kommentarer (0)

Jag tycker det är skrämmande.
Aldrig i livet att jag skulle lämna två 14-åringar ensamma. Vare sig i Rågsved eller någon annanstans.
Men - vi VET ju inte om de är ensamma. Kan ju vara någon som ser efter dem. För flickornas skull hoppas jag verkligen det.

Hon är för övrigt mer transig än vanligt på bilden i bloggen.
2008-07-25, 18:34
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Jag tror också på Let´s Dance...är mest förvånad att de hade så ont om "kändisar" som kunde ställa upp. I fyran borde ju alla gamla "Farmen"deltagare bli tillfrågade innan man går vidare till andra dokusåpa-kändisar.

Hon har ju varit "gästprogramledare" på TV400, och ingen annan var väl villig att ställa upp. OM det nu är Let´s Dance vore det ju kul om det gick med henne som med Lasse Brandeby som ingen ville skicka hem, för man vet ju hur länge ankan bruker tycka att det är roligt.
2008-07-25, 18:53
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Det är skrämmande det du beskriver. Att föräldrar inte är mer oroliga för sina barn, läser de inte samma tidningar som vi andra? Jag har själv inga barn men om jag någonsin får det hade jag inte skickat iväg dem till någon som jag inte känner. Och absolut inte till någon stor stad jag inte känner till.
Fast nu när jag tänker tillbaka på när jag var i mitten av tonåren så var det ganska många som fick åka iväg ensamma till andra städer och träffa killar de inte ens kände Jag har aldrig fått det och jag tycker att det är bra. Det tyckte jag då också. Min mamma och jag diskuterade det för ett tag sen och hon sa att jag hade kommit och frågat när jag var runt 14-15 år om det hade varit okej för mig att åka ensam till Malmö och träffa en kille som jag träffat på Internet. Hon skrattade och sa självklart inte, varför frågade jag det. Då hade jag svarat att min bästa kompis (lika gammal) hade fått det för sin mamma och att jag tyckte att det var konstigt...

Vi får hoppas att dessa föräldrar har koll och att Linda inte ska vara borta så länge...jag som berömde henne för bara några dagar sedan, inte ska jag väl behöva ta tillbaka det redan ?

Ibland blir man mkt fundersam minst sagt. Jag tog upp det med en av mammorna det gäller och svaret var: "oj, det har jag inte tänkt på, ska tänka på det hädanefter." Det är inte min sak att fostra deras döttrar men när det kommer till såna där obetänkligheter som kan bli väldigt allvarliga i slutänden så tvekar jag inte att säga till. Jag är inte mamma till barnen men jag älskar dem och är rädda om dem jag med.

Verkar som att vi har rätt lika sätt att uppfostrats på vad gäller den saken. Jag är rätt hårt uppfostrad så jag var tvungen att flytta hemifrån för att få kunna sova själv en natt utan mamma och pappa, drog vid 16 och började leka vuxen. Jag hade mao INTE fått åka till Malmö vid 14.

Det får vi verkligen hoppas men nu ser jag att hon ska gå på Pride. Inget nämns om ungarna så de kanske har åkt till V-ås?
.
2008-07-25, 18:57
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Kul för henne att hon har ännu en "spännande hemlighet" hon inte kan berätta
Ska bli spännande att se hur hon ska se ut efter all träning, kanske hon blir lite mer muskulös så hon inte ser så sjukligt smal ut?

Jag börjar tro att hon har problem med att få ihop nåt att blogga om så då kör hon en liten hemlis med jämna mellanrum som säger A men inte B.

Nu när du säger muskulös...hon ser ju verkligen vältränad ut i kroppen redan nu. Tänk om hon planerar att bli en sån där bodybuilder?

Haha, vi får se om vi tror rätt...jag har en känsla av att Farmor inte har taktsinne. Kanske nåt som ligger i bakhuvudet om att ha sett henne dansa i BB, jag vet inte. Jag har bara fått för mig detta...hoppas det är Lets Dance!
.
2008-07-25, 18:59
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Den ömma modern har duschat nu:

Invigningen av Europride!
Published: 3 minuter sedan

Kvällens outfit blir så här.
Avslappnat och skönt.

Nu ska jag snart bege mig iväg hem till min vän Bobby.
Vi ska gå till Skansen där invigningen av Europride är ikväll.
Där det är allsång och uppträdande .

Så jag åter kommer med massor med galna bilder när
jag kommer hem inatt.

För galet lär det bli!

Kommentarer (0)

Jag tycker det är skrämmande.
Aldrig i livet att jag skulle lämna två 14-åringar ensamma. Vare sig i Rågsved eller någon annanstans.
Men - vi VET ju inte om de är ensamma. Kan ju vara någon som ser efter dem. För flickornas skull hoppas jag verkligen det.

Hon är för övrigt mer transig än vanligt på bilden i bloggen.

Du har rätt ang bilden! Någon har ju uppenbarligen tagit kortet så kan det vara så att Melissa faktiskt ÄR hermma och inte har farit till V-ås ändå....hoppas det var grannen som tog bilden.
.
2008-07-25, 19:06
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Jag börjar tro att hon har problem med att få ihop nåt att blogga om så då kör hon en liten hemlis med jämna mellanrum som säger A men inte B.

Nu när du säger muskulös...hon ser ju verkligen vältränad ut i kroppen redan nu. Tänk om hon planerar att bli en sån där bodybuilder?

Haha, vi får se om vi tror rätt...jag har en känsla av att Farmor inte har taktsinne. Kanske nåt som ligger i bakhuvudet om att ha sett henne dansa i BB, jag vet inte. Jag har bara fått för mig detta...hoppas det är Lets Dance!
.

Och sen när har taktkänsla nått att göra med Let´s Dance (jag ska egentligen inte uttala mig då jag knappt sett på programmet men det är så jag har förstått det...)

Haha...nu ser jag en Steorid-Linda framför mig...yuckk...vi får väl hoppas på att hon stannar i tid. Jämfört med det så ser hon både frisk, normal och vacker ut!!

Det är märkligt tyst om Melissa och kompisen i bloggen idag...farmor har väl viktigare saker för sig än att spela mamma idag *suck*
2008-07-25, 19:11
Medlem
William Hainess avatar
Linda kanske ska öppna Europride med sin "smach" hit Forget Me Not?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in