2008-10-28, 20:06
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpulentcowboy
r du Patrick Ekwall?
Nej, r du?

Det r inte det att jag tycker de r dliga, men jag retar mig p att de skriker hela tiden.
Citera
2008-10-28, 20:08
Medlem
Draugenkvists avatar
Jag gillar sjlva upplgget p programmet med de olika specialkompetenserna som kompletterar varandra bra och fungerar som en motpol till Filip & Fredrik. Det verkar vara en skn stmning i studion och det r en hel del roande inslag och frgestllningar. Dock r det viktigt att finna en balans mellan humor och kunskapsfrmedling, ngot som inte alltid lyckas d det har en tendens att stundtals bli bde intetsgande och alltfr flamsigt.

Ngot strre vikt vid det kunskapsmssiga skulle allts inte skada, alltid trevligt med historiska anekdoter exempelvis. Fr detta krvs bland annat ngot mer utarbetade frgestllningar n vad detta senaste avsnitt visade prov p.

Fr vrigt sllar jag mig till skaran som uppskattar Rios kvinnliga fgring.
Citera
2008-10-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Bra humor r bra humor, dlig humor r dlig humor. Dom som garvar t bra humor har bra humor, dom som garvar t dlig humor utan att veta att det r dlig humor har dlig humor. Folk med bra humor kan garva t dlig humor nr dom vet att det r dlig humor. Folk med dlig humor vet inte vad dom garvar t nr dom garvar t bra humor, eftersom dom inte kan definera bra humor.

Passar i SAOL det dr.
Citera
2008-10-28, 20:28
Medlem
Jubilarens avatar
Tycker programmet r riktigt bra! kul med expertpanelen varvat med helt sjuka inslag osv. Mkt underhllande verlag.

Enda nackdelen jag egentligen ser r att experterna ibland blir vldigt korthllna mycket p grund av FoF's totala kthet p att hela tiden synas och hras i programmet. Ett mne som r intressant och man ser att fler av experterna vill yttra sig i bryts mitt i fr att nn av FoF ska sga "baaajs!" eller ngt helt annat som bara bevisar att dom inte lyssnat ett skit p vad som sagts och sedan byta mne.

Kan tillgga att jag MYCKET sllan fljer vissa tvprogram s att jag ver huvud taget bnkar mig framfr deras program varje vecka r ett vldigt bra betyg! (trots att jag hade en del att gnlla p..)
Citera
2008-10-28, 21:03
Medlem
Tycker inte programmet stmde med de hyllningar som framfrts i den hr trden. Inte speciellt roligt alls. Det roliga var vl glassbilen mjligtvis.
Citera
2008-10-28, 21:42
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Tycker inte programmet stmde med de hyllningar som framfrts i den hr trden. Inte speciellt roligt alls. Det roliga var vl glassbilen mjligtvis.
Glassbilen tyckte jag var mest trkig och kndes mer som: jaha?

Humor r inte lika fr alla.
Citera
2008-10-28, 22:07
Medlem
Kunde dom inte frgat Rio efter "snopp inslaget" om hon skulle knna igen sina klasskompisars kn eller brst...
Citera
2008-10-28, 22:28
Medlem
Vet inte om det redan tagits upp i trden, men kndes som att dom skulle avgrnsat sig lite mer angende "uppvxt". Det kndes som att de inte hann frdjupa sig nt (som andra varit inne p redan). Funkar skert under inspelningarna, det mrks ju att det r ganska mycket bortklippt, men hellre att dom diskuterar en frga lite lngre. Blev fr spretigt.. hoppas p bttring.
Citera
2008-10-28, 22:35
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nya historikern gillar jag!

Ska ge Bengt Liljegren en chans, men hittills r han betydligt blekare n Patrik.
andra sidan drjde flera avsnitt innan han kom igng roliga uttalanden om tjockisar och kftade emot Fredrik & Filip.

Liljegren var frmodligen ett andrahandsval nr "mediastjrnorna" bland svenska historiker Peter Englund, Dick Harrison tackade nej.
Citera
2008-10-28, 22:42
Medlem
Bara jag som tnkte p Russell Brand's Ponderland med barndomstemat, och att det hr var mycket bttre? Mnga berringspunkter med snoppminnen och allt, ven om det var olika infallsvinklar. Gjorde mig lite stolt ver svensk TV hur som helst.
Citera
2008-10-28, 23:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Humor r en exakt vetenskap. Antingen s kan man humor eller s kan man det inte.
Ja, det har du helt rtt i, frstr man inte det s kan man inte humor.
Citera
2008-10-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
r du sker p det? Har fr mig att det var ngon som hade haft honom som lrare som skrev i trden fr lnge sedan och pstod att han var stelopererad pga en skidolycka.
Jo jag r sker. Har hrt honom sjlv bertta det vid inspelningen av Boston Tea Party. Det avsnittet kommer att sndas senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in