2007-11-05, 18:56
Medlem
Pubertals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Folkmassan garvar nr lnder som Frankrike nmns, vilket inte alls var ett otnkbart motiv d.
Brevet skickades ju trots allt som en varning till Tyskland fr att de rustade upp sig militrt enormt mycket.
Jag tolkar det inte som att de underskattar sig sjlva, det vore tvrtemot nazismens ideal.

Jag tror som sagt var att det r en grov historiaomskrivning som baserar sig p fakta som man p den tiden inte hade. Han hinner lsa upp ett tiotal lnder innan publiken brjar skratta och jag r som sagt var helt vertygad om att det r det stora antalet upprabblade lnder som fick publiken att skratta och inget annat.
Citera
2007-11-05, 22:15
Medlem
h8_religions avatar
Rtt bra hittills, ven om Stig-Bjoern fr p tok fr mycket plats. Gillar inte honom alls.

Fyfan vilken klockren sketch med Fredrik.
Citera
2007-11-05, 22:19
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Jag tror som sagt var att det r en grov historiaomskrivning som baserar sig p fakta som man p den tiden inte hade. Han hinner lsa upp ett tiotal lnder innan publiken brjar skratta och jag r som sagt var helt vertygad om att det r det stora antalet upprabblade lnder som fick publiken att skratta och inget annat.

Det r jag ocks vertygad om, att det r det stora antalet som r roligt.
Det som jag dock inte tror p r att de skrattar fr att de inte tror att de kan attackera s mnga lnder utan fr att de frbjuds att attackera alla de lnderna.

Frresten s var det lite synd att fysikern fick en s dlig start i kvllens avsnitt. Det knns som att han inte vgar ta fr sig i resten av avsnittet, vilket r synd d han frmodligen besitter vldigt mycket rolig kunskap inom mnet, till skillnad frn de vriga i panelen som mest vill visa sig duktiga.
Citera
2007-11-05, 22:21
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Rtt bra hittills, ven om Stig-Bjoern fr p tok fr mycket plats. Gillar inte honom alls.

Fyfan vilken klockren sketch med Fredrik.

Tycker inte alls om honom heller. Annars r programmet vldigt bra.
Citera
2007-11-05, 22:33
Medlem
wzbzs avatar
Kanske bsta avsnittet! Fysikern r fr rolig
Citera
2007-11-05, 22:39
Medlem
h8_religions avatar
Gah, ta bort!
Citera
2007-11-05, 22:39
Medlem
graFFes avatar
Rapportcentralen
Citera
2007-11-05, 22:40
Medlem
moderatswings avatar
Approp det dr Stig-Bjrn sa om USA.
Stmmer det verkligen att en majoritet av befolkning I USA fredrar frsta Moseboks skapelseberttelse framfr Big Bang-teorin eller antog Stig-Bjrn bara det eftersom en majoritet i USA r kristna?
Citera
2007-11-05, 22:40
Medlem
h8_religions avatar
Avsnittet r n s lnge helt klart i klass med Brott & Straff. Patrik r grym, och besket hos UFO-tanten var sjukt roligt, med rapportcentralen och allt. Kul att de var vid brofstet ocks, bor inte s lngt drifrn.
Citera
2007-11-05, 22:43
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion

Jag brjar hlla med om detta. Och brstskmtet kndes som en halvtafflig version av Steve Martins klassiska Jag skulle aldrig kunna vara kvinna. Jag skulle bara sitta hemma och leka med mina brst hela tiden

Fysikern och historikern r dock bst i det hr avsnittet. Och som en del sger, det hr avsnittet har en bra kandidatur till att vara det bsta hittills.!
Citera
2007-11-05, 22:45
Medlem
Bajsfacistens avatar
Bra hittills. F&F klipps frn ungdomsren vad var de till fr, de hittade ngra gamla klipp p dem sjlvs om de knde de mste vi visa, oavsett att saknade grund i Boston Tea Party.

Sjlv s gillar jag Stig-Bjrn.
Citera
2007-11-05, 22:56
Medlem
wzbzs avatar
Haha, "bird technology"! Vad sa killen egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in