Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-07, 15:28
  #1
Medlem
Y0dAs avatar
Någon som har någon info om Filip och Fredriks nya program Boston Tea Party som ska sändas på Kanal 5. Tydligen ska det vara ett kunskapsprogram där bland annat ett antal professorer kommer att vara med och diskutera diverse intressanta frågor som "Känner en tax igen sin bror? Hur tillagar man en människa för bästa smak?". Undrar vad det är för professorer och andra experter dom har bjudit in?

Inspelningarna kommer att börja i slutet av denna månad och jag antar att det kommer att sändas i höst. För de som är intresserade så kan man tydligen få vara med på inspelningarna, vilket det finns info om här http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=20881.
Citera
2007-08-07, 17:59
  #2
Medlem
camejos avatar
Oj! Nu blev jag pirrig i kroppen, hihi! Can't wait!
Citera
2007-08-07, 19:11
  #3
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Oj! Nu blev jag pirrig i kroppen, hihi! Can't wait!
Hehe, visst ska det bli spännande att se hur det här kommer att bli. De har även en tecknad serie på gång, men man borde kanske ta det i en egen tråd.
Citera
2007-08-07, 21:12
  #4
Medlem
Turbo-Jannes avatar
Sveriges två värsta wankers

Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Oj! Nu blev jag pirrig i kroppen, hihi! Can't wait!

Filip och Fredrik är väl de programproducenter som frambringat mest skit sedan reklamteven infördes. De bygger sin "humor" på förnedring, och det borde man aldrig acceptera som humor. Skit är skit, om än betalt med miljon efter mijon. Sorry, stavfel. "miljon" ska det vara.
Citera
2007-08-07, 21:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Janne
Filip och Fredrik är väl de programproducenter som frambringat mest skit sedan reklamteven infördes. De bygger sin "humor" på förnedring, och det borde man aldrig acceptera som humor. Skit är skit, om än betalt med miljon efter mijon. Sorry, stavfel. "miljon" ska det vara.
Vadå bygger sin humor på förnedning? Lysande branchskämt och en förmåga att få personer att öppna sig är deras starka sidor. Antar att du bara har sett något av 100höjdare-skönaste människa avsnitten? Hade du sett Grattis Världen, High Chaparall och Ett Herrans Liv så hade du inte gjort det uttalandet. De är de mest intelligenta programledare vi har i det här landet.

Personligen ser jag sjukt mycket fram emot Boston Tea Party, tror de kan bli lika kul som Grattis Världen. Någon som har premiärdatum?
Citera
2007-08-16, 16:10
  #6
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Någon som har premiärdatum?
Wikipedia säger inget mer än att det kommer att börja sändas under hösten/vinter, så det dröjer nog tyvärr någon månad. Lite citat om programmet saxat från Wikipedia:

Snillen spekulerar möter ett tourettskonvent - Fredriks beskrivning av programmet

Programidén knäcktes under ett samtal om just värdelöst vetande som Filip och Fredrik förde. Det handlade om filmen Alive, där ett plan kraschar i Anderna och de överlevande passagerarna tvingas äta upp de avlidna för att överleva. - Filip sa att folk som legat ihjälfrusna i 30 år är det bara att slänga på grillen. Det tvekar jag väldigt mycket på. Har de självdött borde väl köttet ha blivit dåligt. Då kanske man blir sjuk. Sådana frågor ska vi ta upp - Fredrik Wikingsson
Citera
2007-08-16, 18:17
  #7
Avstängd
Lucky_stars avatar
Ska va publik i hela 5 avsnitt!
Citera
2007-08-16, 18:38
  #8
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Ska va publik i hela 5 avsnitt!
Coolt, synd att man bor så långt bort annars hade det kunnat vara en jävligt kul grej.
Citera
2007-08-16, 23:29
  #9
Avstängd
spoozs avatar
Döless på de här snubbarna.
Citera
2007-08-17, 00:08
  #10
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Döless på de här snubbarna.
Tråkigt för dig... själv så har jag inte tröttnat än så jag tycker det ska bli hur gött som helst att de är tillbaka i rutan.
Citera
2007-08-17, 00:15
  #11
Medlem
xxxandors avatar
Filip och Fredrik är det bästa som har hänt sverige, ser grymt
fram i mot att mysa ner sig i soffan och höra på dessa intellektuella
herrar diskutera vissa frågor.

Sedan är grattis världen det bästa program jag någonsin sett.
Citera
2007-08-17, 01:35
  #12
Medlem
Tycker det låter som en ripoff på "Fråga Anders och Måns"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback