Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Tänkte ta lite tips från de som är visare än mig och höra vad ni tycker om min blastlek (med liiiiiiiiite blått i). Har uppdaterat den rejält då den tidigare var byggd kring Comet Storm, använde då mina Fork för att dubbla eländet för motståndaren, men det tog lite tid och en röd lek ska ju vara snabb.
Anledningen till att jag har blått i är för att kunna använda mig av Fog Bank då det är riktigt trevlig defender

Länder:
Jag skulle personligen hellre spela med två Izzet Guildgates än Evolving Wilds. Dels för att du har fler faktiska länder i leken, dels för att du inte blir låst vid en mana. I och med att de kommer in tappade så förlorar du inte heller något i jämförelse med att ta in ett tappat standardland. Chansen att få ut ett blått land är dessutom ganska god då du totalt skulle ha 7 kort som genererar det. Möjligheten att dra en guildgate är ju lika stor som att dra en Evolving Wilds.
Creatures:
Vexing Devil är ett tungt kort som gör livet väldigt besvärligt, i synnerhet då den kommer ut tidigt. I late game så kommer den dock stå sig slätt mot andra tyngre creatures, tänker då framför allt på sånt som grön sitter inne med. Eventuellt skulle jag öka antalet Fog Banks med en och ta bort en Wall of Flame då Fog Bank känns viktigare för helthetsstrukturen än Wall of Flame. Ett annat alternativ vore att köra på Guard Gomazoa, lite dyrare att spela ut men samtidigt så har den 1/3 vilket dels ger den möjlighet att faktiskt slå ihjäl lite tokens, dels gör att den blir svårare att komma åt då många (röda) burnspell skadar två snarare än tre.
Övriga spells
Bra kort men jag har lite svårt för när en lek har ett av valfritt kort. Chansen att dra det är så försvinnande liten att man lika gärna kan utesluta det. I och med att du har dina artifacts så spelar det egentligen ingen roll
vilken röd spell du spelar. Min lista skulle nog snarare se ut ungefär så här:
4x Lightning Bolt
4x Brimstone Volley
4x Curse of the Pierced Heart
4x Pillar of Flame
3x Elecktrickery
4x Arc Trail
3x Fork
Mycket mer koncentrerad med andra ord. Worldfire är bra men om dina möjligheter att dra den är 1/60 så tar den mest upp plats som kan fyllas av ytterligare en redan existerande spell. Ett alternativ, som dock inte är snabbt men som kan biffa upp dina spells sent i matchen är Curse of Bloodletting. Kostar en del att spela ut men kan fungera som ett alternativ till Curse of the Pierced Heart.
Om mina idéer är bättre eller sämre låter jag vara osagt men det är alltid kul att få ge lite feedback.
Edit: Består leken av kort du faktiskt har eller är det en "önskelek"? Antar att det är kort du har, annars känns det som att Sulfur Falls skulle finnas x 4
Nu är det dags för frukost!