2013-09-06, 01:42
Medlem
Huntards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwells
Börjar folk bli taggade inför Magic – Theros prerelease 21-22 sept ?
Det blir min första turnering. Är lite nervös att jag ska vara besvär med att jag inte förstår hela spelet än. Men ah grattis till en gratis seger

Är riktigt taggad och kommer utan tvekan att gå på pre releasen! så jävla cool artwork och de nya mekanismerna verkar riktigt intressanta. Är mest taggad inför Devotion regeln som kommer ta tillbaks monofärgat lite mer. Det blir ett uppskattat inslag i min svarta lek!
Citera
2013-09-07, 00:46
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Börjar folk bli taggade inför Magic – Theros prerelease 21-22 sept ?
Det blir min första turnering. Är lite nervös att jag ska vara besvär med att jag inte förstår hela spelet än. Men ah grattis till en gratis seger

Är du helt ny så är prerelease det bästa sättet att börja spela turneringar. Det är avslappnad stämning och trevligt. Ta med lite byteskort och njut av atmosfären. Bara säg att du är ny och folk kommer hjälpa dig om något är oklart, var så säker.
Citera
2013-09-07, 00:48
Medlem
Vad härligt killar, ska ta med Sacred foundry, varolz the scar-striped och Galerider Sliver. Hoppas någon vill köpa eller byta till sig dessa.

Hur är formatet på turneringen? alltså är det alla magic kort som gäller?
Citera
2013-09-07, 08:26
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Hur är formatet på turneringen? alltså är det alla magic kort som gäller?

På en prerelease gäller följande: Du ska inte ta med en egen lek. På plats får du sex booster-packs av den nya expansionen som du öppnar, och av innehållet ska du bygga en lek. Den lek du bygger ska ha minst 40 kort. Normalt innebär det att du använder 22-24 av de kort du fick och lägger till 16-18 basic-länder som finns att ta av turneringsarrangören. Det är den leken du spelar turneringen med.
Citera
2013-09-09, 00:24
Medlem
Får man behålla korten efter?
Citera
2013-09-09, 18:08
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Får man behålla korten efter?

Ja.

Men arrangören uppskattar antagligen om du lämnar tillbaka basic-länderna. De andra korten är dina.
Citera
2013-09-10, 19:22
Medlem
svart-rullstols avatar
Skulle behöva lite hjälp från experterna!

Jag har en Recall med Legends-symbolen på, dock står det 1995, istället för 1994, och kanten är vit istället för svart. Vad innebär detta?
Anledningen till att jag vill veta är för att kunna värdera kortet inför en försäljning.
Citera
2013-09-10, 19:25
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol

Jag har en Recall med Legends-symbolen på, dock står det 1995, istället för 1994, och kanten är vit istället för svart. Vad innebär detta?
Anledningen till att jag vill veta är för att kunna värdera kortet inför en försäljning.

Då är den från Chronicles, tror inte de är värda nåt.
Citera
2013-09-10, 19:34
Medlem
EdgeofEndings avatar
Tar och passar på att be om hjälp själv.

http://www.svenskamagic.com/lekladan....php?ID=124016

Tänkte göra en ekorre-lek till köksbordet. Leken går ut på Earthcraft & Squirrel's Nest, och bästa starthanden vore dessa, två skogar & en Chatter of the Squirrel, men det händer ju sällan, så skulle behöva lite tips för att snabbt få ut kort. Funderar på att ta bort Nut Collector, eftersom han är dyr, och vettefan om det är värt att vänta på att fylla graven. Min sideboard är kort jag annars funderar på, Epic Struggle tänkte jag endast ha med om motståndaren är för stark. Och jag spelar endast pre-modern (förutom Acorn Catapult, den var ju så rolig och jävla passande i temat ).

Vill som sagt hålla nere på kostnaderna, vill inte lägga mer än tusen spänn på en köksbordlek (gärna 500).
Citera
2013-09-10, 20:09
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Då är den från Chronicles, tror inte de är värda nåt.

Tackar! Man hade ju kunnat hoppas på något iaf

Kommer inte åt och ser din lek, men om du inte har tagit med Form of the Squirrel, gör det!
Citera
2013-09-10, 20:44
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Kommer inte åt och ser din lek, men om du inte har tagit med Form of the Squirrel, gör det!

Haha, skönt kort. Drar mig inte för skämtkort om de inte är för sjuka, vilket detta inte är. Gillar bara inte att jag förlorar om en 1/1 dör
Citera
2013-09-10, 20:48
Medlem
Catapillas avatar
Citat:

Den är från Chronicles och den är i princip inte värd någonting

e: Såg nu att någon redan svarat, ber om ursäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in