Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Har faktiskt deltagit i SM på LinCon en gång.
Hehe jag med, 97 tror jag det var. Vann tom en minimaster, eller vad det nu heter, under den turneringen så jag brukar hävda att jag vunnit SM i minimaster, inte världens bästa raggningsreplik har jag genom empiriska studier kommit fram till. Kommer ihåg att jag hade en supersnabb boltar helröd lek med italienska chain lightning. Hade väl hyffsade kort men en polare som tradea kort hade ett par av alla "powerful seven". Någon som vet vad det går för nu? Han säljer och köper fortfarande tror jag, BL gick på min tid för typ 2000-3000 spänn.
Synd att man började lite sent, när revised var igång, hade varit nice att vara med från början när moxar byttes bort mot länder. Nu var det minst en 8-10 år sedan jag lirade men fan vad kul det var då! Kanske får ta upp det igen nu när man ska åka hem över jul. Ska titta vad jag fortfarande har för kort kvar, minns att jag och brorsan har en jävla massa dubbelländer och sinkholes mm. Vore kul att räkna ut hur mycket pengar man har i korten nu.
Alla minns väl Centurion och Tv-Spelsbörsen i Sthlm?
Edit: Vilken jävla nostalgi! Kommer ihåg alldeles i början då mindtwister och den där stora svarta snubben för fyra mana 5/5 kunde göra att du började spelet med att fläka ut black lotus, ett land, en mox, ett par dark rituals och boom satt du med en 5/5 på spelplan och motståndaren hade noll kort på hand hehe.
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
Som sagt inte helt uppdaterad men är inte det där kortet knullat bra?
Citat:
Ursprungligen postat av rightworld
Har som många andra spelat det på mellanstadiet. Vi i kompisgänget anordnade t.om. regelrätta turneringar där man fick betala en tjuga i insats och vinnaren tog hem pengarna, alternativt att han vann kort som vi köpte in från den lokala spelaffären. När jag flyttade för något år sen hittade jag alla kort, fick nästan en tår i ögat. Nostalgi på hög nivå.
Någon som kommer ihåg vilken specialité dom blå lekarna hade? Vitt var ju shadows, grön var väl massa fog och liknande va? Själv körde jag alltid röd lek, med en sjuhelvetes massa goblins.

Vi hade också turneringar i byn varje söndag, varvade typ 2 med typ 1. Härliga tider, inga fruntimmer så långt ögat kunde nå, jävlar vilka nördar vi var! Vi hade tom en cirkel på typ 40-50 betalande medlemmar så vi skulle få massa pengar av staten. Gött och själa lite från de jävlarna!
Inte för att jag känner igen fog eller shadows, kanske var efter min tid, men blå lek var kontrings lekar allt som oftast. Counterspell och Force of will tex.