Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-05, 22:36
Medlem
Dronjaks avatar
Hittar inte mina kort längre Hade runt 2000 liggandes någonstans. Antar att dom fortfarande ligger hos föräldrarna då.
Citera
2007-08-05, 22:43
Medlem
Satkas avatar
Var hemma hos en kompis en gång för ett bra tag sen då han och han polare satt och spelade, fatta inte ett piss, men dom verkade gilla det.
Citera
2007-11-26, 15:46
Bannlyst
Har spelat konstant sedan 1994.
Körde Rödgrön aggro i typ 8 år, tröttnade sedan och spelar numera endast drafts.
Citera
2007-11-26, 21:00
Medlem
rashbans avatar
Jag spelade en del magic online när det var i betastadiet och gratis. Man fick typ 4 virtuella booster packs om dagen från de då aktuella serierna (Invasion, Planeshift, Apocalypse, Oddyssey samt 7th edition) och så kunde man drafta online och vad man nu kände för utan att behöva betala ett öre för det. När det sen slutade vara beta efter ett par månader så började dom ta betalt för det så då slutade jag naturligtvis. Men kul var det.
Citera
2007-11-26, 21:07
Medlem
Oskarss avatar
Började spela magic när Mirage eller Visions släpptes om jag minns det rätt. Var ett bra tag sen iaf!

Minns också de glada stunderna på mellanstadiet när man satt ett gäng grabbar och lirade för glada muggar. Är det någon som kommer ihåg TV-spelsbörsens magicavdelning? Där väggarna bestod av inglasade magickort om jag minns det rätt.

Vi hängde en dek på Fairplay som jag tror att affären hette. Fanns en hockeykortsavdelning innan man kom in till magicdelen, och jag tror att han som jobbade där hette Peter och var hur schysst som helst mot oss grabbar. Slängde alltid in något extra kort och gav tips på bra combos i olika lekar.

Har av en slump dammat av gamla Shandalar-datorspelet här om dagen, och fick igång det på datorn. AI'n är förjävlig men nostaglin överväger det hela!

Det var tider det!
Citera
2007-11-27, 17:33
Medlem
rightworlds avatar
Har som många andra spelat det på mellanstadiet. Vi i kompisgänget anordnade t.om. regelrätta turneringar där man fick betala en tjuga i insats och vinnaren tog hem pengarna, alternativt att han vann kort som vi köpte in från den lokala spelaffären. När jag flyttade för något år sen hittade jag alla kort, fick nästan en tår i ögat. Nostalgi på hög nivå.

Någon som kommer ihåg vilken specialité dom blå lekarna hade? Vitt var ju shadows, grön var väl massa fog och liknande va? Själv körde jag alltid röd lek, med en sjuhelvetes massa goblins.
Citera
2007-11-27, 19:13
Medlem
cannabinols avatar
Kommer ihåg när jag satte inne på the m@trix i sthlm och lirade grymmt seriösa turneringar där allas lekar kostade uppemot ett par tusenlappar. Hade en riktigt grym bland lek som jag värderade uppemot 5000kr. Var riktigt nörd, och så svalnade intresset då polarna vart för "mogna" och "coola" för det, de vågade bara inte lira mer, och så vart det ingen mer.

Men om någon fortfarande vågar utmana min elf deck så är ni välkommna!
Citera
2007-11-28, 15:47
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Har faktiskt deltagit i SM på LinCon en gång.

Hehe jag med, 97 tror jag det var. Vann tom en minimaster, eller vad det nu heter, under den turneringen så jag brukar hävda att jag vunnit SM i minimaster, inte världens bästa raggningsreplik har jag genom empiriska studier kommit fram till. Kommer ihåg att jag hade en supersnabb boltar helröd lek med italienska chain lightning. Hade väl hyffsade kort men en polare som tradea kort hade ett par av alla "powerful seven". Någon som vet vad det går för nu? Han säljer och köper fortfarande tror jag, BL gick på min tid för typ 2000-3000 spänn.

Synd att man började lite sent, när revised var igång, hade varit nice att vara med från början när moxar byttes bort mot länder. Nu var det minst en 8-10 år sedan jag lirade men fan vad kul det var då! Kanske får ta upp det igen nu när man ska åka hem över jul. Ska titta vad jag fortfarande har för kort kvar, minns att jag och brorsan har en jävla massa dubbelländer och sinkholes mm. Vore kul att räkna ut hur mycket pengar man har i korten nu.

Alla minns väl Centurion och Tv-Spelsbörsen i Sthlm?

Edit: Vilken jävla nostalgi! Kommer ihåg alldeles i början då mindtwister och den där stora svarta snubben för fyra mana 5/5 kunde göra att du började spelet med att fläka ut black lotus, ett land, en mox, ett par dark rituals och boom satt du med en 5/5 på spelplan och motståndaren hade noll kort på hand hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
http://www.rkpost.net/avatar_fury.jpg

Som sagt inte helt uppdaterad men är inte det där kortet knullat bra?

Citat:
Ursprungligen postat av rightworld
Har som många andra spelat det på mellanstadiet. Vi i kompisgänget anordnade t.om. regelrätta turneringar där man fick betala en tjuga i insats och vinnaren tog hem pengarna, alternativt att han vann kort som vi köpte in från den lokala spelaffären. När jag flyttade för något år sen hittade jag alla kort, fick nästan en tår i ögat. Nostalgi på hög nivå.

Någon som kommer ihåg vilken specialité dom blå lekarna hade? Vitt var ju shadows, grön var väl massa fog och liknande va? Själv körde jag alltid röd lek, med en sjuhelvetes massa goblins.

Vi hade också turneringar i byn varje söndag, varvade typ 2 med typ 1. Härliga tider, inga fruntimmer så långt ögat kunde nå, jävlar vilka nördar vi var! Vi hade tom en cirkel på typ 40-50 betalande medlemmar så vi skulle få massa pengar av staten. Gött och själa lite från de jävlarna!

Inte för att jag känner igen fog eller shadows, kanske var efter min tid, men blå lek var kontrings lekar allt som oftast. Counterspell och Force of will tex.
Citera
2007-11-28, 16:23
Medlem
rightworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Härliga tider, inga fruntimmer så långt ögat kunde nå, jävlar vilka nördar vi var! Vi hade tom en cirkel på typ 40-50 betalande medlemmar så vi skulle få massa pengar av staten. Gött och själa lite från de jävlarna!

Inte för att jag känner igen fog eller shadows, kanske var efter min tid, men blå lek var kontrings lekar allt som oftast. Counterspell och Force of will tex.

Haha, det där stämmer grymt bra in! Vi hade också långt gångna planer på en cirkel, men jag kommer inte riktigt ihåg vad det föll på..

Just ja, kontringslekar var det! Hatade alltid att möta de blå lekarna. Möjligt att det var efter din tid, jag var "aktiv" runt 95-96 nån gång vill jag minnas.
Citera
2007-11-28, 17:06
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rightworld
Haha, det där stämmer grymt bra in! Vi hade också långt gångna planer på en cirkel, men jag kommer inte riktigt ihåg vad det föll på..

Just ja, kontringslekar var det! Hatade alltid att möta de blå lekarna. Möjligt att det var efter din tid, jag var "aktiv" runt 95-96 nån gång vill jag minnas.

Jag lirade från typ 94 till 98-99 kanske. Gobliner kommer jag ihåg, speciellt goblin grenade, 5 skada(!!!), men fog, var inte det jävligt sugigt kort? Och shadow kom väl efter 96 kom jag på nu. Var inte det någon expansion där svart och vit fick massa shadow gubbar? Circle of protection var annars typiskt vitt som ryckarkort var för svart.

Såhär kommer jag ihåg att det var:
  • Vit: Protection
  • Svart: rycka kort
  • Blå: kontring
  • Röd: bolt
  • Grön: liv

Är jag fel ute?
Citera
2007-11-29, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag lirade från typ 94 till 98-99 kanske. Gobliner kommer jag ihåg, speciellt goblin grenade, 5 skada(!!!), men fog, var inte det jävligt sugigt kort? Och shadow kom väl efter 96 kom jag på nu. Var inte det någon expansion där svart och vit fick massa shadow gubbar? Circle of protection var annars typiskt vitt som ryckarkort var för svart.

Såhär kommer jag ihåg att det var:
  • Vit: Protection
  • Svart: rycka kort
  • Blå: kontring
  • Röd: bolt
  • Grön: liv

Är jag fel ute?

Tempest är den tiden jag minns när shadow-korten kom in i spelet. Minns faktiskt att jag började spela när Tempest var nytt och spelade sedan vidare tills Mirrodin. Det blev för dyrt att ha en bra lek som kunde hålla måttet samtidigt som alla nya kort och färdigheter som korten hade bara gjorde det rörigt och mer pokémon-aktigt.
Citera
2007-11-29, 17:57
Medlem
jalouxs avatar
Var väldigt länge sedan jag spelade men tanken på alla gånger man fick in den här favoritkombon framkallar väldigt trevliga nostalgikänslor...

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/2U/en-us/Card738.jpg

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Fork.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in