2013-02-26, 12:39
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigDelfin
Jag kom på mig själv med att börja betrakta det denna serien med samma ögon som jag kollar på How I Met Your Mother.Varje avsnitt har blivit till viss del självständigt, och handlingen spelar inte så stor roll längre och de vill bara generera skratt per avsnitt ungefär.

Precis. Det finns ingen röd tråd längre. Bara en massa random skit.
Citera
2013-02-26, 15:38
Medlem
Donna.Paulsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimtrunkss
Jag spydde nästan när dottern sa: I'm partying like a rockstar.
Jag blir bara arg när jag ser henne och hör hennes tråkiga röst.

Haha, jag blev själv rejält äcklad av den linen.

Som ni säger så finns det inte längre än röd tråd, finns inget syfte för fem fucking öre. Jag kan dock inte förstå hur ni kan tycka säsong 5 var bättre, för jag tycker den var helt katastrofalt dålig. Nu njuter man ändå av avsnitten, i säsong fem led man.
Citera
2013-02-26, 15:55
Medlem
Rangvalds avatar
Jag tycker inte att något avsnitt har varit direkt DÅLIGT! Visst, s05 var ingen höjdare och s06 är en parodi på sig själv, men avsnitten håller fortfarande högre standard rakt igenom än många andra serier som gått lika länge! Det kanske bara är jag som tycker såhär iofs..
Citera
2013-02-26, 19:23
Medlem
Alltså, jag har alltid försvarat californication, men de senaste avsnitten denna säsong har varit helt bedrövliga....sista 3 skulle jag vilja säga, Becca är riktigt irriterande denna säsong med sin party like a rock star, jag vill bli författare fast jag inte vet ett skvatt om livet, bortskämd snorunge som förstör sin fars väns lya.
Citera
2013-02-27, 17:03
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Jag tycker inte att något avsnitt har varit direkt DÅLIGT! Visst, s05 var ingen höjdare och s06 är en parodi på sig själv, men avsnitten håller fortfarande högre standard rakt igenom än många andra serier som gått lika länge! Det kanske bara är jag som tycker såhär iofs..

Håller inte med alls. Tycker serien sedan tre säsonger tillbaka har varit en parodi på sig själv.
Citera
2013-02-27, 18:40
Medlem
P.Gs avatar
Satt och tänkte lite på Californication idag och insåg att jag nog aldrig har sett en sämre serie från Showtime eller HBO. Dessa betalkanaler brukar ju alltid kunna leverera bra serier som hela tiden drivs framåt, men Californication har ju trampat vatten sedan säsong tre. Osannolikt uselt.
Citera
2013-02-27, 23:57
Medlem
Gooodfellas avatar
Också funderat lite på vad fan som har hänt med denna från början sjukt bra serie. Nu kollar man ju bara för att kanske få se ett par sjysta lökar eller möjligtvis ett litet skratt. Synd att det gått ner sig så förjävligt :/
Citera
2013-02-28, 00:00
Medlem
Tegiss avatar
Har helt klart tappat djupet på Hank och hans kämpande för något och gått och blivit hollywood buskis
Citera
2013-02-28, 05:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Satt och tänkte lite på Californication idag och insåg att jag nog aldrig har sett en sämre serie från Showtime eller HBO. Dessa betalkanaler brukar ju alltid kunna leverera bra serier som hela tiden drivs framåt, men Californication har ju trampat vatten sedan säsong tre. Osannolikt uselt.

Weeds lider av ungefär samma problem. Jag vill dock inte kalla någon av serierna för direkt dåliga, bara mycket sämre än vad dom var i början.
Citera
2013-02-28, 13:47
Medlem
Ja.. Serien är tyvärr ren skit nu, kan bara hålla med.
Den enda anledningen till att jag tittar vidare är för att soundtracket ofta är mycket bra, hittat många favoritlåtar genom Californication.

Vill någon ha en låtlista för s6 är det bara att PMa, men antar att man lika gärna kan googla det.
Citera
2013-02-28, 17:01
Medlem
Falcãos avatar
Showtime är tyvärr experter på att göra alldeles för många säsonger av sina serier. Denna, Weeds, Dexter. Tre exempel på serier som börjat riktigt bra men som man sedan mjölkat alldeles för länge.
Citera
2013-03-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Showtime är tyvärr experter på att göra alldeles för många säsonger av sina serier. Denna, Weeds, Dexter. Tre exempel på serier som börjat riktigt bra men som man sedan mjölkat alldeles för länge.

Instämmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in