2009-01-18, 17:06
Medlem
Mumsemumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegis
Hank är sur på henne men om han säger att boken är hans så ryker alla chanser att få ihop det med Karen då han i princip erkänner att han bonkat på mia. Är även troligt att mia skulle berätta hela sanningen om att det är hon och hank som boken handlar om då hon är en manipulativ liten slyna. Du har även roman polanski referenserna om vad som händer med dom som tycker om ungt kött så det finns flera anledningar varför sanningen inte kommer fram.
Jag tycker det känns som att Hank är för nerdekad för att bry sig över huvud taget.
Citera
2009-01-24, 06:28
Bannlyst
bästa fucking serien av all times!!

kollar knappt på tv eller serier...
aldrig följ nånting så att jag nu laddat ner skiten är häpnadsväckande...

tänk om alla kunde va sådär sköna som dom är mot varann...
"här knulla henne baby det är lugnt"

"oj du råka slicka lite fitta, vi glömmer det"

har ni käkat E? härligt välkomna in på middag min dotter är hemma men dte är lugnt...

så jävla flummiga i ♥ it!
Citera
2009-01-24, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsemums
Citat:
Ursprungligen postat av Tegis
Hank är sur på henne men om han säger att boken är hans så ryker alla chanser att få ihop det med Karen då han i princip erkänner att han bonkat på mia. Är även troligt att mia skulle berätta hela sanningen om att det är hon och hank som boken handlar om då hon är en manipulativ liten slyna. Du har även roman polanski referenserna om vad som händer med dom som tycker om ungt kött så det finns flera anledningar varför sanningen inte kommer fram.
Jag tycker det känns som att Hank är för nerdekad för att bry sig över huvud taget.

Hank känner också sympati för Mia och vill att det ska gå väl för henne. Detta kan exempelvis ses i scenen vid gravstenen efter Lous frånfälle där han intar en faderlig roll i förhållande till henne. Hon är trots allt en flicka i en ålder inte alltför långt ifrån hans egen dotter med en frånvarande osympatisk far (död mor?) och så vidare.

Ett av Hanks mer sympatiska drag är detta att han vill alla väl och inte dömer ut folk i första taget, vare sig de snor hans böcker eller skivor. Märk väl att han har ett vänskapligt förhållningssätt också till den rullskridskokvinna som rånade honom. Inte heller henne försöker han dra inför den så kallade rättvisan eller konfrontera. Han accepterar människor för vad de är och fogar sig med att deras intressen ibland står i strid med hans egna.
Senast redigerad av stardeath 2009-01-24 kl. 07:05.
Citera
2009-01-25, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stardeath
Hank känner också sympati för Mia och vill att det ska gå väl för henne. Detta kan exempelvis ses i scenen vid gravstenen efter Lous frånfälle där han intar en faderlig roll i förhållande till henne. Hon är trots allt en flicka i en ålder inte alltför långt ifrån hans egen dotter med en frånvarande osympatisk far (död mor?) och så vidare.

Ett av Hanks mer sympatiska drag är detta att han vill alla väl och inte dömer ut folk i första taget, vare sig de snor hans böcker eller skivor. Märk väl att han har ett vänskapligt förhållningssätt också till den rullskridskokvinna som rånade honom. Inte heller henne försöker han dra inför den så kallade rättvisan eller konfrontera. Han accepterar människor för vad de är och fogar sig med att deras intressen ibland står i strid med hans egna.
va alla hippies så där sköna?
Citera
2009-02-12, 14:49
Medlem
Någon som har koll på när nästa säsong kommer?
Citera
2009-02-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejmarN
Bara jag som tycker Becca förstör i varenda jävla scen hon är med i?
Så jävla krystade repliker hon har, fyfan.

Hoppades att hon skulle bli skjuten, men kanske sker nästa säsong istället.

Håller verkligen med. Tycker hon spelar riktigt dåligt. Hon känns väldigt stel både i sättet att prata och röra sig. Jag tror inte som någon sagt att det är meningen att det ska vara så utan att hon bara är en dålig skådespelare.
Citera
2009-02-15, 17:16
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Någon som har koll på när nästa säsong kommer?
Så vitt jag vet så har de inte ens börjat att spela in den tredje säsongen än.
Enligt Wikipedia skall den i alla fall ha premiär "late 2009".
Citera
2009-02-16, 23:45
Medlem
Season 2, Episode 9. Vad heter låten som spelas när Lew är med Karen? Det är med Lily Haydn (Hayden) enligt Karen iallafall. Att dömma av några youtube klipp också på Lily så har jag konstaterat att det är hon. De sjunger inte heller tillräckligt länge för att det ska gå med TRACK ID.
Citera
2009-02-24, 19:21
Medlem
burnitd0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratkeps
Season 2, Episode 9. Vad heter låten som spelas när Lew är med Karen? Det är med Lily Haydn (Hayden) enligt Karen iallafall. Att dömma av några youtube klipp också på Lily så har jag konstaterat att det är hon. De sjunger inte heller tillräckligt länge för att det ska gå med TRACK ID.

Det är väl bara att lyssna på låten, ta orden du kan urskilja och sök på dem under song lyric search på letssingit.com, får du fram något med Hayden så vet du ju.

Har nyligen plöjt S01 och S02, innan visste jag inget alls om serien förutom att Duchovny var med och att det var någon sorts dramakomedi. Måste säga att första säsongen verkligen var grym, dock kändes andra lite mer tunn och urvattnad. Dessutom var det typ mer boobs i tre första avsnitten än resten av båda säsongerna... =D inget som gör mig något, för mycket nudity gör att det tappar charmen, lite komiskt dock
Citera
2009-04-18, 04:06
Medlem
Ponnyhests avatar
Ge mig ny säsong!!

Förbannat beroendeframkallande serie! Älskar Hank Moody och hans otrolig avslappnade sköna men ändå intelligenta roll. Förebild på många sätt & vis, samtidigt som han är väldigt mycket så som män ej bör vara. En otroligt skön snubbe helt enkelt

Langa säsong 3 tack!

edit : stavfel
Citera
2009-04-18, 04:15
Medlem
santacls avatar
Både s1 och 2 har varit klockrena! Jag väntar med spänning på s3
Citera
2009-04-18, 09:18
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratkeps

Men varför försöka med track-id när det finns tv.com?

"Saddest Sunset" by Lili Haydn

http://www.tv.com/Californication/La+Ronde/episode/1232606/trivia.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in