2012-08-16, 11:26
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Älskar Ed Wood's filmer och Glen or Glenda är Lynch favorit film. Bela Lugosi är också med i Bride of the Monster och stock footage i Plan 9 from Outer Space eftersom han dog innan Plan 9 började filmas och Wood hade filmat en privat film med Lugosi som Wood senare använde i Plan 9. Dock så var det bara 5 minuter

Japp, Wood var en sköning. Älskar hur det är hans frus kiropraktor som spelar Belas roll resten av Plan 9, bara att han håller en mantel för halva ansiktet!
Citera
2012-08-16, 11:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tycker du The Devil's Rejects är sämre än House of 1000 Corpses?
Personligen tycker jag The Devil's Rejects mycket bättre och anser det vara en av 2000-talets bästa skräckfilmer. Det enda stora underhållningsvärde för mig i 1000 Corpses var Captain Spaulding.

Borde kanske ha sett House of 1000 Corpses igen före jag uttalar mig då jag såg den 2003 sist, gillade den då men kanske beror mest på att jag inte hade så mycket annan film som den att jämföra med. När jag såg på The Devil's Rejects fick jag samma känsla som hos Tarantinos filmer, en homagefilm fast denna saknade mycket av charmen med Tarantinos filmer. Sedan är väl filmen gjord för en bredare publik som aldrig sett exploitation eller filmerna som det refereras till.
Citera
2012-08-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag tycker att den filmen är halvkul. Sacha Baron Cohens film "Ali G Indahouse" är däremot vansinnigt rolig, i mitt tycke. Enligt IMDb är han 191 centimeter lång.

Aha. Ska kanske se den inom en snar framtid i sådana fall.
Jaha, det är ju inte så långt, det kanske är NY-bor som är korta?
Citera
2012-08-16, 12:01
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Japp, Wood var en sköning. Älskar hur det är hans frus kiropraktor som spelar Belas roll resten av Plan 9, bara att han håller en mantel för halva ansiktet!

Som är inte ens är lik Bela han är mycket längre och smalare Älskar Ed Wood alltså!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Borde kanske ha sett House of 1000 Corpses igen före jag uttalar mig då jag såg den 2003 sist, gillade den då men kanske beror mest på att jag inte hade så mycket annan film som den att jämföra med. När jag såg på The Devil's Rejects fick jag samma känsla som hos Tarantinos filmer, en homagefilm fast denna saknade mycket av charmen med Tarantinos filmer. Sedan är väl filmen gjord för en bredare publik som aldrig sett exploitation eller filmerna som det refereras till.

Själv så föredrar jag exploitation filmer över Devil's Rejects såklart men jag jämför den inte till det utan som en uppföljare och som en skräckfilm. Och i det verket så för mig så lyckas den mycket bra till skillnad från en hel del skräckfilmer som släpps idag.
Citera
2012-08-16, 12:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Tycker också det är en av Tarantinos bästa film. Dessvärre så tycker dem flesta tvärtom men jag personligen rankar den som hans fjärde bästa film.

Får jag fråga vilka du rankar högre? För hos mig är den 3 eller 4 (kan inte bestämma mig riktigt).
Citera
2012-08-16, 12:51
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Får jag fråga vilka du rankar högre? För hos mig är den 3 eller 4 (kan inte bestämma mig riktigt).

Pulp Fiction
Inglourious Basterds
Reservoir Dogs
Citera
2012-08-16, 12:52
Medlem
Powens avatar
Lord of war! Riktigt bra film som förtjänar mer creeds.
Citera
2012-08-16, 13:03
Medlem
lendrygghs avatar
2001: A Space Odyssey.

Sanningen att säga förstod jag inte mycket av slutet. Men alltihop var sagolikt vackert. Varenda färg var liksom förstärkt till gränsen av andra sinnesintryck. Som att vidröra och smaka och andas samtidigt. Fina toner och vackra vinklar med skuggor. När det var förståeligt var det också bra. God Kubrick, kanske aningen för slö ibland.

8/10.
Citera
2012-08-16, 13:15
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
2001: A Space Odyssey.

Sanningen att säga förstod jag inte mycket av slutet. Men alltihop var sagolikt vackert. Varenda färg var liksom förstärkt till gränsen av andra sinnesintryck. Som att vidröra och smaka och andas samtidigt. Fina toner och vackra vinklar med skuggor. När det var förståeligt var det också bra. God Kubrick, kanske aningen för slö ibland.

8/10.
http://www.kubrick2001.com/ Kika på den!
Citera
2012-08-16, 13:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Själv så föredrar jag exploitation filmer över Devil's Rejects såklart men jag jämför den inte till det utan som en uppföljare och som en skräckfilm.

Filmbolaget släpper det som en skräckfilm fast i mina ögon är den lika mycket exploitation som Kill Bill-filmerna dock med mindre referenser.
Citera
2012-08-16, 13:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Lord of war! Riktigt bra film som förtjänar mer creeds.

Instämmer här. N.Cage i en mycket bra rollaättning.
Citera
2012-08-16, 13:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är en homagefilm som till större delen flörtar med den gamla Jack Hill-filmen Spider Baby, själv gillar jag Zombies film men uppföljaren är förjävla dålig däremot!
Jaså, det förändrar väl hela grejen lite grann men man ser det fortfarande som en usel film, inge vidare handling förutom ett försök till att vara så konstig/fuckad som möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in