2012-09-27, 22:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Jag brukar inte heller bedöma filmens kvalite utan hur mycket filmen gav mig personligen. Lite fjantigt att anta rollen som skitnödig filmkritiker på en plats som flashback.

Nu är jag ingen skitnödig filmkritiker även om många kanske får den bilden utav mig, och jag är precis som du och utgår ifrån vilka känslor och så filmen väcker hos mig. Samtidigt väljer jag att reflektera över filmen och vara kritisk, inte bara sätta ett högt betyg bara för att jag anser att filmen förtjänar det utan att vara fläckfri på något sätt. Antar också att det har lite med att göra med att man blir äldre, tidigare så jag alla filmer man skulle ha sett inom filmhistorisk kanon och det blev ett par femmor den vägen. Nuförtiden då det gått tio år sedan jag betade av alla "mästerverk" har jag inte satt någon femma på kanske sex-sju år.
Citera
2012-09-27, 23:10
Medlem
timoshenkos avatar
Såg precis De Niro och Pacino rullen Righteous Kill på tv. Tyckte filmen var rätt hyfsad och var kul att se De Niro och Pacino tillsammans igen. Denna ska man nog inte jämföra med Heat utan bara se som en trevlig film som är ganska spännande till och från.

6-7/10
Citera
2012-09-27, 23:10
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ganska sjukt ändå att väldigt många ger 5/5 eller 10/10 men inte en enda film har betygt 10 på imdb, tror gudfadern leder med 9.x nånting

The Shawshank Redemption petade ner The Godfather från förstaplatsen för vääääldigt länge sedan.
Citera
2012-09-27, 23:18
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Såg precis De Niro och Pacino rullen Righteous Kill på tv. Tyckte filmen var rätt hyfsad och var kul att se De Niro och Pacino tillsammans igen. Denna ska man nog inte jämföra med Heat utan bara se som en trevlig film som är ganska spännande till och från.

6-7/10
Väldigt förutsägbar vill jag minnas.
Citera
2012-09-27, 23:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
The Shawshank Redemption petade ner The Godfather från förstaplatsen för vääääldigt länge sedan.

Vilket säger en hel del...
Citera
2012-09-27, 23:54
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nu är jag ingen skitnödig filmkritiker även om många kanske får den bilden utav mig, och jag är precis som du och utgår ifrån vilka känslor och så filmen väcker hos mig. Samtidigt väljer jag att reflektera över filmen och vara kritisk, inte bara sätta ett högt betyg bara för att jag anser att filmen förtjänar det utan att vara fläckfri på något sätt. Antar också att det har lite med att göra med att man blir äldre, tidigare så jag alla filmer man skulle ha sett inom filmhistorisk kanon och det blev ett par femmor den vägen. Nuförtiden då det gått tio år sedan jag betade av alla "mästerverk" har jag inte satt någon femma på kanske sex-sju år.
Tyvärr verkar många sakna kritisk/analytisk förmåga vilket resulterar i ett narcissistiskt "den var skitbra! 6/5" eller "sämsta filmen jag sett, se den inte!"

Omotiverade höga eller låga betyg är föga övertygande och säger mig att du egentligen inte tyckte den där filmen var så jävla bra ändå då du inte kan komma med en anledning till varför. Och vice versa.
Citera
2012-09-28, 00:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Cross of Iron (1977)

Det som tilltalade mig mest i Cross of Iron var de psykologiska aspekterna av kriget och samtal i bunkern. Stridscenerna var inte mycket att hurra för (möjligen i slutet kanske).

James Coburn var dock väldigt bra liksom Maximilian Schell som nog är en av de ondaste officerarna jag sett i en film någonsin.

Tyvärr tyckte jag att filmen efterhand blev ganska långrandig och klippningen i stridsscenerna gjorde att jag hade svårt att hänga med vem som gjorde vad och varför. Filmen hade tjänat på ett bättre fokus.

Betyg: 2/5
Citera
2012-09-28, 00:21
Medlem
TroDus avatar
Lord of the rings triologin. (Extended)
Första gången jag ser alla filmerna direkt efter varandra.
1:an 9/10
2:an 8/10
3:an 12/10
Citera
2012-09-28, 00:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroDu
3:an 12/10
Amen vafan... Motivera istället varför de var så bra. Meningslöst att sätta några betyg alls med sådana skalor.
Citera
2012-09-28, 01:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Jaws.

En gammal klassiker som man såg en gång till för att en polare aldrig hade sett den förut av nån konstig anledning. Helt underbar handling med exakt lagom mycket action och man imponeras bla av specialeffekterna trots att filmen var gjord 1975. Helt klart en film som går att se om och om igen utan att tröttna på den. Tråkigt bara att det var tvunget att komma uppföljare som inte håller ens i närheten av den klass som den första filmen.. Vissa mästerverk ska förbli orörda!

9,5/10.
Citera
2012-09-28, 01:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tråkigt bara att det var tvunget att komma uppföljare som inte håller ens i närheten av den klass som den första filmen.. Vissa mästerverk ska förbli orörda!

Inom skräckfilmsgenren kan uppföljare ibland vara utav godo men när det kommer till sådana här filmer som Hajen med flera så ska dom bli orörda och inte styras av profithungriga människor i Hollywood. På tal om filmen i fråga ska jag nog ta och se om den själv framöver, skulle ha gjort det igår egentligen men kom annat i vägen.
Citera
2012-09-28, 01:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inom skräckfilmsgenren kan uppföljare ibland vara utav godo men när det kommer till sådana här filmer som Hajen med flera så ska dom bli orörda och inte styras av profithungriga människor i Hollywood. På tal om filmen i fråga ska jag nog ta och se om den själv framöver, skulle ha gjort det igår egentligen men kom annat i vägen.
Sant.

Alltid lika tråkigt när giriga människor bara skapar uppföljare för att dra in pengar men bokstavligt talat skiter i kvalitén på filmen. Blair Witch, Paranormal Activity, Terminator, Saw mm.

Men trots att många försökt återskapa samma klass när det gäller filmer om hajar så är det nog ingen som har lyckats även fast det nu har gått 37 år sedan mästerverket Jaws släpptes. Skriv gärna ner en recension om filmen du med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in