2012-09-10, 10:27
Medlem
SmilesGBs avatar
Såg på Battleship, Scary Movie "igen" och sen såg jag på Bourne Legacy denna helg.

Battleship: 4/5
Scary Movie: 3/5
Bourne Legacy: 4/5

Bra filmer allihopa, den nya Bourne är inte i samma klass som de gamla, men är endå en bra film!

/Smiles
Citera
2012-09-10, 10:48
Pixars Brave. Stört snygg och välgjord. Riktigt bra film också. Kommer nog bli sinnessjukt snygg på bluray. 4/5
Citera
2012-09-10, 10:59
Medlem
zBr9s avatar
I helgen:

Men in black 3: 2/5
Devils Advocate: 2/5
Spiderman: 3/5
Spiderman 2: 2/5
Spiderman 3: 3/5
Meet Joe Black: 3/5
Dogma: 4/5
Citera
2012-09-10, 12:45
Medlem
Bazinga90s avatar
Silent Night, Deadly Night 2 - Jag gillade föregångaren men det här var bara skräp. Den var så urusel att jag bara kunde skratta åt den. Eric Freeman levererar en av de sämsta skådespelarinsatserna som någonsin har gjorts, däremot var det en scen i filmen som jag var tvungen att se om 5-6 gånger, för att det var humor på allra högsta nivå.

Citera
2012-09-10, 13:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Transformers.

Specialeffekterna var imponerande och Shia LaBeouf tyckte jag var bra i huvudrollen, filmen hade väl sina komiska stunder men i helhet så tyckte jag att den var väldigt utdragen och någorlunda förutsägbar, det hade bara varit bra för filmens skull om den var kortare. Megan Fox är ju med bara för sitt utseende men bara för att hon är snygg så borde hon inte få roller i filmer för skådespeleriet är väl knappast bra, hon passar bättre som modell. Satsar lite för mycket på kvantitet istället för kvalité och det gillas inte!

5/10.
Citera
2012-09-10, 13:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Filmen är ju otroligt bra och Andrew Garfield är riktigt grym i den
Garfield gjorde det väldigt bra rent skådespelarmässigt (realistiskt, känslosamt etc) jag hade dock svårt för karaktären han spelade.
Citera
2012-09-10, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Silent Night, Deadly Night 2 - Jag gillade föregångaren men det här var bara skräp. Den var så urusel att jag bara kunde skratta åt den. Eric Freeman levererar en av de sämsta skådespelarinsatserna som någonsin har gjorts, däremot var det en scen i filmen som jag var tvungen att se om 5-6 gånger, för att det var humor på allra högsta nivå.

Den där scenen är hysteriskt bra. Nästan som i Troll 2. "They eating her, and then they going to eat me,,,O MY GOOOOOOOOOOOOOOD!"
Citera
2012-09-10, 15:33
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Den där scenen är hysteriskt bra. Nästan som i Troll 2. "They eating her, and then they going to eat me,,,O MY GOOOOOOOOOOOOOOD!"

Jo den scenen var helt lysande, som att filmen inte redan var nog usel som den var och så slänger man in den scenen i filmen, klockrent. Men då tycker jag i alla fall att Troll 2 har en viss charm, även om det var flera år sen jag såg filmen!
Citera
2012-09-10, 16:08
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Jo den scenen var helt lysande, som att filmen inte redan var nog usel som den var och så slänger man in den scenen i filmen, klockrent. Men då tycker jag i alla fall att Troll 2 har en viss charm, även om det var flera år sen jag såg filmen!
Till något helt annat, vad tyckte du om Les amants?
Citera
2012-09-10, 16:19
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Till något helt annat, vad tyckte du om Les amants?

Ett mästerverk och något av det vackraste jag har sett i filmväg, det var andra gången som jag såg filmen men den här gången uppskattade jag den mer. Skådespelet, stämningen, dialogen, allt sitter!
Citera
2012-09-10, 16:28
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Megan Fox är ju med bara för sitt utseende men bara för att hon är snygg så borde hon inte få roller i filmer för skådespeleriet är väl knappast bra, hon passar bättre som modell.
Hellre Fox än Rosie Huntington-Whiteley i alla fall.
Citat:
Ett mästerverk och något av det vackraste jag har sett i filmväg, det var andra gången som jag såg filmen men den här gången uppskattade jag den mer. Skådespelet, stämningen, dialogen, allt sitter!
Kul att du tyckte om den så mycket, och är beredd att hålla med dig. Louis Malle bästa film jag sett hittils helt klart.
Citera
2012-09-10, 16:40
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Kul att du tyckte om den så mycket, och är beredd att hålla med dig. Louis Malle bästa film jag sett hittils helt klart.

Jag hade tänkt att gå igenom de sex filmerna som jag har köpt i två boxar och jag har bara sett Les Amants och Le feu follet sedan tidigare, så det ska bli kul att se flera filmer nu i veckan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in