2011-04-30, 00:54
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Drog till med en till idag.

The Lincoln Lawyer, 5/10, ingen hit. Kunde funkat på 80-talet, men lite väl old-school för idag.
Citera
2011-04-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Såg Somewhere av Sofia Coppola. Bland det segaste jag varit med om. Hade verkligen högre förväntningar. 2/10
http://www.imdb.com/title/tt1421051/

Vad tråkigt. Den har ju fått en hel del blandad kritik. Antingen hatar folk den av hela sina hjärtan eller så somnar de.

Jag såg den nyligen och jag tyckte att det va en trevlig liten film. Väldigt subtil och små charmig.

Det är ju verkligen ingen lost in translation, men en bra film ändå.

7/10
Citera
2011-04-30, 16:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Drog till med en till idag.

The Lincoln Lawyer, 5/10, ingen hit. Kunde funkat på 80-talet, men lite väl old-school för idag.

Nu har jag inte läst boken av Michael Connelly fast jag har den hemma, och kommer nog se den på bio nästa vecka ändå. Tycker om rättegångsfilmer och så, gillar ju filmerna som bygger på John Grishams böcker såväl.
Citera
2011-05-01, 10:31
Medlem
mr.demons avatar
The Takers 3/10

Bangkok Dangerous -10/10
Citera
2011-05-01, 10:40
Medlem
dannywtfs avatar
Milfs var en film jag blev tipsad om igår. Fick ett sms av en kompis som sa att den skulle passa (?) mig. Det var bland det sämsta jag har sett. Orkade se kanske 30 minuter innan jag stängde av och raderade filmen. Orkar inte ens motivera vad som var dåligt med den. 0/5. Sämst.
Citera
2011-05-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Såg Somewhere av Sofia Coppola. Bland det segaste jag varit med om. Hade verkligen högre förväntningar. 2/10
http://www.imdb.com/title/tt1421051/

Kan bara hålla med. Ger även samma betyg.
Citera
2011-05-01, 11:55
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Milfs var en film jag blev tipsad om igår. Fick ett sms av en kompis som sa att den skulle passa (?) mig. Det var bland det sämsta jag har sett. Orkade se kanske 30 minuter innan jag stängde av och raderade filmen. Orkar inte ens motivera vad som var dåligt med den. 0/5. Sämst.

Milf (Video 2010) - IMDb
Men det räckte väl att se omslaget för att avskräcka?
Jag börjar möjligen bli gammal och gnällig men jag ser bara inte på sån där skit längre.
Det är den klassiska ungdomskomedin och man vet precis vad som kommer att hänga med låga sexskämt, överkåta grannfruar/lärarinnor/you name it och underdogen som blir...overdog.
Nu ser jag det hellre som att jag sett såna där filmer i 20 års tid och det enda som förändras är inramningen.

Nåväl, nog med rant!
Själv såg jag Kill the Irishman (2011) - IMDb som kan sammanfattas som "gangsterrulle fast inte riktigt", dvs man hade sett det förr men det är ändå alltid mer intressant när det är en sann historia i botten.
Det här är nästan en film som borde visas i skolorna, eftersom det så tydligt visar hur värdelöst det är att vara kriminell.
Alltid rädd, alltid på sin vakt...hur jävla mycket hjälper pengarna då?

6/10!
Citera
2011-05-01, 12:24
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Milf (Video 2010) - IMDb
Men det räckte väl att se omslaget för att avskräcka?

Se där ja! Jag hade inte ens tagit mig energin till att minnas namnet korrekt. Jag är nog på väg åt samma håll som dig. När första American Pie kom var det lite småkul, men med den inflation av flåshurtiga sexkomedier som råder nuförtiden så har konceptets vattnats ur å det grövsta. Ibland dyker det upp komedier som jag gillar, men de är ytterst få. En av de senare som jag tyckte var okej var I love you man.

OnT: Vet inte om man kan räkna dem som filmer, men då de är fristående avsnitt på närmare en timme så gör jag ett undantag. Jag såg We all scream for ice cream i helgen. Det är ett avsnitt ur den sköna serien "Masters of horror" där kända skräckregissörer får filmatisera en berättelse på ungefär 50 minuter. Avsnittet jag såg handlade om en creepy clown som åkte runt och bjöd ungar på glass på nätterna. Ungarna blev som i trans när de hörde clownens trudelutt från glassbilen och vandrade ut i natten efter lite piggelin. När de tar en tugga av glassen händer något konstigt..

Jag tyckte att det var ett ganska blekt avsnitt även om jag tycker att idén var sådär töntigt rolig som många avsnitt ur serien är. Jag har aldrig varit speciellt rädd för clowner, så det kan kanske vara det som gjorde att jag inte tyckte att avsnittet var speciellt bra. Gillade slutet dock, så den får 1.5/5.
Citera
2011-05-01, 12:49
Medlem
Tuvtramps avatar
Häromdagen såg jag Le poil de la bête en fransk "äventyrs"-film med skojare, varulvar och fagra damer. Ingen riktig höjdare men helt klart sevärd:
6/10

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=m7iozLXTY8Y
Citera
2011-05-01, 12:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
The Wrestler. Hade nog förväntat mig en något djupare film, men 6 klappor av 10
Citera
2011-05-01, 12:57
Medlem
epost72s avatar
Jurassic park 3 tyvärr somnade jag ifrån. Eller förresten så vet jag inte om jag ska säga tyvärr, den verkade vara lite sådär.
Citera
2011-05-01, 16:43
Bigga than Ben: Sicken rulle! 5/5

Thor 3D: Bästa 3D filmen, nästan. Extremt livsbejakande och extremt vackra miljöer och scenerier. Chris har en kropp att dö för också. Mkt, mkt bra film, närstan ett mästerverk. 4+/5

Apan: Olle Sarri är alltid bra, trots att filmen ger NOLL svar. 4/5

Army of Darkness: En klassiker, som tur är hade min version det positiva och bättre slutet. 4/5

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett Bleeder av samma regissör?

http://www.imdb.com/title/tt0161292/

Ja. Den är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in