2012-11-02, 02:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Såg du den på bio?
Nej, tacka fan för det. Finns en hygglig DVDRip ute.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Eraserhead (1977)
Vad var poängen? Konstig för konstighetens skull. Rena skräpet. 0/5
Hädelse! Ingen film har äcklat mig så på ett psykologiskt plan som Eraserhead. Ett mästerverk.
Citera
2012-11-02, 05:58
Medlem
sim-man92s avatar
Savages
Bra
Del Toro
tempot
fotot
Kitsch och Aaron (samspelet)
våldet

Dåligt
Blake Lively
sexscenerna
platta karaktärer
slutet

= stark 3 av 5
Citera
2012-11-02, 06:01
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Savages
Bra
Del Toro
tempot
fotot
Kitsch och Aaron (samspelet)
våldet

Dåligt
Blake Lively
sexscenerna
platta karaktärer
slutet

= stark 3 av 5
Jag gillar den filmen skarpt, och tycker att det sämsta med den är de gula eftertexterna. Det är mycket snyggare med vita eftertexter.
Citera
2012-11-02, 08:42
Medlem
Petterrors avatar
Skyfall
För att vara Bond så tkr jag den var bra, den hade sina stunder. Men Craig känns lite stel ibland.
Synd med avsaknad av Bond-brud. Tycker ändå Sam Mendes lyckades bra.
Med Bond mått sätt ger jag den en 3,5 av 5.
Citera
2012-11-02, 10:06
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nej, tacka fan för det. Finns en hygglig DVDRip ute.

Hädelse! Ingen film har äcklat mig så på ett psykologiskt plan som Eraserhead. Ett mästerverk.
Haha är medveten om att jag möjligtvis hädar lite nu.

Den var väldigt svår att bearbeta. Helt omöjlig faktiskt. Jag kommer nog ge den ett nytt försök i framtiden iallafall, nykter nästa gång. Filmen betydde inget för mig nu, men det kan komma att ändras. Men sedan är jag en obotlig optimist också.
Citera
2012-11-02, 12:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Eraserhead (1977)

Nu blir jag ledsen, men om du vill kan jag kopiera in en recension av den som jag skrivit för ett par år sedan som kanske besvarar dina frågor?
Citera
2012-11-02, 13:39
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
The Thing (1982) - John Carpenter. The Thing (2011) - Matthijs van Heijningen Jr.

Till skillnad från en inkvoterad Winstead, troligen ett försök att härma Sigourney Weaver, i en stinkrulle som består av att odjuren hoppar fram snabbt gång på gång tills man blir så avtrubbad att man inte ens skvätter till längre och en desperat regissör som staplar specialeffekter på varandra så bygger Carpenter upp en stämning genom att dra ut på konfrontationen och spela på osäkerheten och misstron i gruppen.

Med facit i hand borde prequeln inte existera, de borde bara låtit Carpenters version vara ifred.

The Thing
1982 - 3 av 4.
2011 - 1 av 4.

Nästa film att se, originalet: (The Thing from Another World, 1951)
Citera
2012-11-02, 13:45
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Chernobyl Diaries

Vad kunde man vänta sig av en sådan här film, men några små ljusglimtar och spänningsmoment finns det även fast det inte är speciellt många.

5/10
2/5
Citera
2012-11-02, 13:48
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Eraserhead (1977)

Ge den några dagar det gjorde jag. Jag anser att det är den bästa artistiska filmen som finns där ute och är en av mina favoriter från Lynch. Ja Lynch andra filmer är artistiska men dem är inte samma artistiska som Eraserhead där förstår man mer medan i Eraserhead bildar du din egen uppfattning och tolkning vilket är genialiskt i mina ögon. Inte min favorit av Lynch men definitivt i min topp 5 filmer från han.
Citera
2012-11-02, 14:46
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nu blir jag ledsen, men om du vill kan jag kopiera in en recension av den som jag skrivit för ett par år sedan som kanske besvarar dina frågor?

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ge den några dagar det gjorde jag. Jag anser att det är den bästa artistiska filmen som finns där ute och är en av mina favoriter från Lynch. Ja Lynch andra filmer är artistiska men dem är inte samma artistiska som Eraserhead där förstår man mer medan i Eraserhead bildar du din egen uppfattning och tolkning vilket är genialiskt i mina ögon. Inte min favorit av Lynch men definitivt i min topp 5 filmer från han.
Gör det, Rakii. Jag läser alltid dina reflektioner med nöje.

Såhär i efterhand kan jag tänka mig att jag gick in med fel inställning till filmen. Trodde den skulle ha en tydlig plott och så, så jag blev väldigt förvirrad av det jag istället blev serverad. Mitt utfall mot den igår kanske inte var så befogat m.a.o.

Ska ge den en andra chans om ett tag och gå in med ett mer öppet sinne nu när jag vet vad som väntar. Hade det varit någon annan än Lynch hade jag antagligen skitit i det.
Citera
2012-11-02, 15:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Gör det, Rakii. Jag läser alltid dina reflektioner med nöje.

Roligt att höra, och här följer ett utdrag ur recensionen. Det fanns med en del personliga partier som jag helst inte väljer att skriva ut, så tar utdraget i stället som jag hoppas ska bidra med tankar för dig.

Citera
2012-11-02, 15:43
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Roligt att höra, och här följer ett utdrag ur recensionen. Det fanns med en del personliga partier som jag helst inte väljer att skriva ut, så tar utdraget i stället som jag hoppas ska bidra med tankar för dig.

Underhållande att läsa för jag har av någon underlig anledning inte sett Eraserhead än.
Har tänkt se den ett otal gånger, men din recension gav mig en push till det!

OnT: Senaste jag såg var Phantasm, det går i princip inte att återge handlingen. En begravningsentreprenör som har gult blod, dvärgar i kåpor, svävande silverklot, allt detta i en film som egentligen är någon sorts vuxen föregångare till The Goonies, en riktig buddy-rulle. Kretiviteten flödar helt enkelt i regissören Dan Coscarellis kultklassiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in