2012-09-26, 02:32
Medlem
NirvanAs avatar
Turnout; Hyfsat bra modern engelsk dramafilm, utspelar sig i east london, kan man annat än älska dialekten där förresten
Citera
2012-09-26, 03:33
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Precis sett Melancholia och är väldigt nöjd med mitt filmval då filmen var riktigt bra. Dock blev jag lite besviken efter att läst lite kommentarer före om att den ska vara deprimerande osv, utan borde bara kört igång den utan att läsa runt lite. Blev inte lika berörd som andra verkar ha varit men helvete slutet alltså, där hade man lite problem med att andas normalt.

Mycket snygg och bra film som jag rekommenderar alla att se.

8/10

Skulle med största sannolikhet göra som John gjorde i slutet av filmen om ett liknande scenario skulle inträffa. Orka med slutscenerna, men mäktig var den i alla fall. Mycket bra och melankolisk film. Vad är det du inte blev berörd av om du är mer specifik. Har du sett Antichrist förresten?
Citera
2012-09-26, 04:07
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
The Boondock Saints 2: All Saints Day.

Gick precis på TV6 och har sett den förut, Norman Reedus och Sean Patrick Flanery som jag anser är väldigt underskattade skådespelare spelar sina roller som dom irländska bröderna på ett utmärkt sätt, också kul att Willem Dafoe är med även om det är som hastigast.

Filmen är väl något sämre än sin föregångare men helt klart en film värd att se, särskilt om man redan har sett ettan. Många av dom nya karaktärerna kan jag dock inte ge något plus för, ganska så ointressanta. Med tanke på slutet skulle det förvåna mej om det inte kommer en tredje film men i dagsläget ger jag filmen:

6/10. med möjlighet att bli ett snäppet högre betyg beroende på en eventuell uppföljare

Själv håller jag tummarna att det blir en trilogi
Citera
2012-09-26, 08:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Johan Falk Spelets Regler

Gillade denna filmen starkt! Kinnaman presterar som vanligt!

4/5

Hade varit kul att få veta vilken som är din favoritfilm är. Vill du säga det?
Citera
2012-09-26, 11:34
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Skulle med största sannolikhet göra som John gjorde i slutet av filmen om ett liknande scenario skulle inträffa. Orka med slutscenerna, men mäktig var den i alla fall. Mycket bra och melankolisk film. Vad är det du inte blev berörd av om du är mer specifik. Har du sett Antichrist förresten?
Grejen är att jag läste lite här på forumet osv före jag såg den och läste hur filmen hade "knäckt" flera och nästan blivit lite deprimerande därför gick jag in med lite fel inställning till filmen. Sen är jag nog inte den som är så rädd för att dö utan jag känner lite mera "händer det så händer det" i allafall så det känns nu, vet inte hur det är när det väl är dags.

Har ej sett Antichrist men hört om flera scener, känns inte spontant så lockande faktiskt men kommer nog se den så småningom då jag inte kan hålla mig borta från saker som den
Citera
2012-09-26, 12:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
The Boondock Saints 2: All Saints Day.

Gick precis på TV6 och har sett den förut, Norman Reedus och Sean Patrick Flanery som jag anser är väldigt underskattade skådespelare spelar sina roller som dom irländska bröderna på ett utmärkt sätt, också kul att Willem Dafoe är med även om det är som hastigast.

Filmen är väl något sämre än sin föregångare men helt klart en film värd att se, särskilt om man redan har sett ettan. Många av dom nya karaktärerna kan jag dock inte ge något plus för, ganska så ointressanta. Med tanke på slutet skulle det förvåna mej om det inte kommer en tredje film men i dagsläget ger jag filmen:

6/10. med möjlighet att bli ett snäppet högre betyg beroende på en eventuell uppföljare

Såg den också igår, för andra gången. Den var bättre än vad jag minns att den skulle vara. Har dock inte hört någonting om en uppföljare, men hade onekligen varit väldigt intressant med en
Citera
2012-09-26, 12:47
Medlem
TroDus avatar
A Clockwork Orange. Bra men konstig som fan. 3.5/5
Citera
2012-09-26, 13:52
Medlem
NEZTs avatar
Såg nyss Gattaca och blev väldigt förvånad över hur bra den var och hur jag kan ha missat den filmen. Exakt min typ av film!

5/5
Citera
2012-09-26, 14:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEZT
Såg nyss Gattaca och blev väldigt förvånad över hur bra den var och hur jag kan ha missat den filmen. Exakt min typ av film!

5/5

Och du fortsätter att slänga femmor till höger och vänster.
Citera
2012-09-26, 15:18
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och du fortsätter att slänga femmor till höger och vänster.

Jag borde bli filmkritiker!
Citera
2012-09-26, 16:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEZT
Jag borde bli filmkritiker!

Knappast, det är just sådana som du som kastar ur sig höga betyg som saknar substans som förstört IMDb de senaste tio åren.
Citera
2012-09-26, 16:36
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Knappast, det är just sådana som du som kastar ur sig höga betyg som saknar substans som förstört IMDb de senaste tio åren.

Det var inte snällt sagt Rakii bara för det får du en stark 4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in