2010-09-25, 10:20
Medlem
tunnsomlufts avatar
The green mile. Såg halva igår och resten idag. Är helt rödgråten, himla fin film.
Citera
2010-09-25, 11:33
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack

This guy!

Såg Wall street igår. Rätt okej men inget jag kommer att se igen. Den får 2.5/5 av mig pga att Douglas är så jäkla hård.
Citera
2010-09-26, 12:01
Medlem
Carelesss avatar
Pulp Fiction gav jag igår en tredje chans att se klart på och nu i efterhand undrar jag vad jag tänkte med de två föregående försöken till att se klart filmen, så bra som den var. Det hände så sjukt mycket oväntat och att handlingen inte är kronologisk, men ändå så klar, visar att Tarantino en gång i tiden faktiskt var en bra regissör. In the end, it all makes sense... 4/5 portföljer får den.

Memento står näst på listan.
Citera
2010-09-26, 13:24
Medlem
dannywtfs avatar
Såg Get him to the greek igår och den var inte mycket att ha. Gillade inte att han försökte så jävla hårt hela tiden. Minspelet var irriterande och hela hans uppsyn gav mig lite avsmak. Han var helt enkelt fruktansvärt irriterande. Gillar inte Jonah Hill heller. 1/5 får den för att jag faktiskt orkade hålla mig vaken.

Efter den såg jag Night of the creeps som var lite av en besvikelse. Jag hade hoppats på lite vandrande döingar, men blev serverad en mys-skräckis i anda liknande Goonies. Det var helt enkelt ingen vidare filmkväll igår..
Citera
2010-09-26, 15:25
Medlem
Roxanas avatar
Deer hunter - klassiker! Och en del färgglatt i form av Over the hedge och Alice i Underlandet (Disney)
Citera
2010-09-26, 16:25
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Pulp Fiction gav jag igår en tredje chans att se klart på och nu i efterhand undrar jag vad jag tänkte med de två föregående försöken till att se klart filmen, så bra som den var. Det hände så sjukt mycket oväntat och att handlingen inte är kronologisk, men ändå så klar, visar att Tarantino en gång i tiden faktiskt var en bra regissör. In the end, it all makes sense... 4/5 portföljer får den.

Memento står näst på listan.

Memento är en riktigt bra film. Väldigt originell och smart, och snyggt gjord med bra skådespelare insatser, av mig får den 10/10
Citera
2010-09-26, 16:30
Medlem
soulreapers avatar
Jag såg a guy thing på 3an igår, riktigt usel var den...
Citera
2010-09-26, 18:05
Medlem
BillTheButchers avatar
Alien Resurrection.

Den dög, håller absolut inte ettan och tvåans klass men kan nog mäta sig med trean. Folk har sågat den hit och dit men jag fann den ganska underhållande, mycket av det var Ron Perlmans förtjänst

3/5 Ellen Ripley får den
Citera
2010-09-27, 00:05
Medlem
Krellyans avatar
Inception.
Underbar film i mitt tycke. Man tvingas tänka för att förstå storyn, och det är enligt mig ett tecken på en välskriven film.

9/10 lager drömmar.
Citera
2010-09-27, 01:43
Medlem
aceblacks avatar
Såg City of God idag. Ger den en 8,5/10

Mycket bra och brutal film, snyggt filmad och helt ok skådespelare. Känns rätt realistisk också även om vissa grejer var lite förutsägbara.
Citera
2010-09-27, 11:18
Medlem
erikbes avatar
Rails and ties från 1997

http://www.imdb.com/title/tt0822849/

Sorglig historia där Kevin Bacon spelar lokförare vars fru är döende i cancer. Han kör en dag på en bil som stannat på rälsen. Mer vill jag inte säga men sorglig var den

6/10
Citera
2010-09-27, 12:18
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Memento är en riktigt bra film. Väldigt originell och smart, och snyggt gjord med bra skådespelare insatser, av mig får den 10/10

Jag har inte Memento men skall kika på The Prestige i kväll eftersom jag gillade Inception så mkt.
Hoppas att den lever upp till sitt väldigt goda rykte.
Återkommer med ett betyg i morgon ^^

http://www.imdb.com/title/tt0482571/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in