2013-04-02, 14:58
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Menar att man tar rätt lätt på filmen. Inget djup så att säga.
Oj! Men resan var ju inte bara för pengarna utan även för att Hopper och Fonda skulle hitta sig själva. http://www.youtube.com/watch?v=lQWvCntonxE

Citera
2013-04-02, 15:02
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Vilket är logiskt med tanke på att huvudkaraktären ska bestämma sig om han ska skriva på det där pappret om etik-regler för att få fortsätta spela amerikansk fotboll.

Däremot tycker jag att Ben Afflecks och Matthew McConaugheys karaktärer som desperat försöker hålla fast vid tiden de gick i High School. Det är bara det att tar sig olika uttryck.
Ben Affleck går faktiskt också i High School. Han ska gå om sista året igen. Däremot Wooderson (Matthew McConaugheys karaktär) är en pärla som inte riktigt växt ur rollen som en av dom populära på High School.
Citera
2013-04-02, 15:04
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
They Live (1988)

Ännu en härlig actionthriller signerad Carpenter. Om musiken är bra annars så hör då här. Riktigt grym genom hela filmen och kanske det mest noterbara också. Roddy Piper är fan cool i rollen som Nada alltså. Går runt och pangar den ena efter den andra Schyst fight mellan honom och Frank (Keith David) också. Ingen långdragen och djup film men samtidigt mycket underhållande och åt Flykten från New York-hållet även denna. Jag gillar verkligen idén! Den är ju helt klart mörk denna filmen.

7,5/10

Den är riktigt häftig.
Citera
2013-04-02, 15:21
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Den är riktigt häftig.

Yepp. Carpenter gör ju fan alltid coola filmer
Citera
2013-04-02, 15:24
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Oj! Men resan var ju inte bara för pengarna utan även för att Hopper och Fonda skulle hitta sig själva. http://www.youtube.com/watch?v=lQWvCntonxE

Vi snackar liksom inte Gudfadern-djup direkt. Men visst finns där lite djup. Jag fann den i vilket fall underhållande för stunden.
Citera
2013-04-02, 15:42
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Vi snackar liksom inte Gudfadern-djup direkt. Men visst finns där lite djup. Jag fann den i vilket fall underhållande för stunden.

Easy Rider är tio gånger djupare än Gudfadern ( inte för att det skulle betyda att den är bättre på grund av det - även fast jag, personligen, anser det ). Gudfadern är ju en straight forward crime-rulle, föfan.

Easy Rider granskar och tar isär hippie/counter culture-kulturen på ett ganska så nihilistiskt sätt. Det är ju en väldigt deprimerande och sorglig film.
Citera
2013-04-02, 15:49
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Easy Rider är tio gånger djupare än Gudfadern ( inte för att det skulle betyda att den är bättre på grund av det - även fast jag, personligen, anser det ). Gudfadern är ju en straight forward crime-rulle, föfan.

Easy Rider granskar och tar isär hippie/counter culture-kulturen på ett ganska så nihilistiskt sätt. Det är ju en väldigt deprimerande och sorglig film.
Nä, skulle just nämna det. Gudfadern är väl egentligen ingen vidare djup film. Ändå fast jag uppskattar den enormt mycket.

Jag gick och var lite småsur i vecka efter att jag sett Easy Rider. Känner verkligen med Hopper när han drar upp långfingret i slutet av filmen.
Citera
2013-04-02, 16:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede

En nyfikenhet bara. Är Easy Rider än av dina favoritfilmer?
Citera
2013-04-02, 16:33
Medlem
Tsanwhalars avatar
En liten del av Django ..

Hade fått för mig att det inte var min typ av film, men efter de 30 minuter jag såg av den verkade den precis som min typ film.

Dock har jag alltid haft svårt att förstå Tarantinos filmer
Citera
2013-04-02, 17:19
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ben Affleck går faktiskt också i High School. Han ska gå om sista året igen. Däremot Wooderson (Matthew McConaugheys karaktär) är en pärla som inte riktigt växt ur rollen som en av dom populära på High School.

Jag vet att han ska gå om sista året, det är därför hans karaktär är så fruktansvärt sorglig.

Wooderson är en stekare i filmen, frågan är om han hade setts i samma dager idag ute i verkligheten.
Citera
2013-04-02, 17:26
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jag vet att han ska gå om sista året, det är därför hans karaktär är så fruktansvärt sorglig.

Wooderson är en stekare i filmen, frågan är om han hade setts i samma dager idag ute i verkligheten.
Vem vet, men eftersom han är så fruktansvärt skön hade han nog fått något slags erkännande iaf.
Citera
2013-04-02, 17:59
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Vem vet, men eftersom han är så fruktansvärt skön hade han nog fått något slags erkännande iaf.

Haha, förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in