2012-07-14, 10:57
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Tokyo Gore Police

Underhållande slaktfest, men storyn är i vanlig ordning som bortblåst. En hel del dråpliga och coola scener räddare inte den här filmen från att få en stark 2a i betyg. Såg den nu på förmiddagen och en sämre start kunde man ju få på dagen med tanke på underhållningen, även om själva filmen var rätt kass filmmässigt.

Har fixat hem ett STORT antal östasiatiska skräck/actionfilmer så det kommer nog att komma fler asiatiska filmrecensioner från mig i dagarna.

5/10
2/5
Citera
2012-07-14, 13:17
Medlem
Sweet and Lowdown (1999)

Jag skulle tveklöst vilja säga att Sean Penn i rollen som gitarristen Emmet Ray är hans bästa. Trots att historien är i den enklaste laget är det en väldigt skön känsla igenom hela filmen och jag är speciellt förtjust i 20-/30-talsdekoren. Filmen kändes ganska neutral för att vara en av Woody Allens skapelser och inte alltför "allensk" så att säga vilket nog var till filmens fördel. Är inte han med i filmen smygar han alltid in alter egon, det måste ändå varit Uma Thurmans karaktär?

Roligt också att se underskattade Anthony LaPaglia i en gangsterroll. Om en fllm kan mig få mig mer intresserad av ett ämne, i det här fallet gitarrspel, så säger det mycket om filmens kvalitéer. Jag lyssnar just nu för fullt på Django Reinhardt som jag inte kände till sen tidigare.

Betyg: 4/5
Citera
2012-07-14, 14:17
Medlem
JoeL431s avatar
Det vita bandet (2009)

har sovit på Michael Haneke's Das weisse Band. Det är en väldigt mångbottnad film. Såklart: Döden. Det är väl temat som år den röda tråden som vanligt. men även destruktivt beteende, liv, bittra relationer, förnedring och bitterhet.

Till ytan på handlingen följer vi hela tiden berättarrösten från byns Lärare, som blivit gammal till röst.
Men man följer dem alla som bor i byn från de fattigaste, till baronen och alla tjänare. Det är året innan första världskriget bryter ut.
Man får sig verkligen en lektion i ordning och uppförande. Vilka strikta regler man växte upp under. Väldigt intressant, och såklart Haneke's destruktiva teman återigen. Det är så förbittrande och hjärtskärande bitvis.

Fotot är svartvitt. Långa scener, vackra tagningar verkligen. De går bl.a. från att man filmat in en död kvinna till nästa klipp: en födsel. Eller från lycka till: olycka.

Jättebra film verkligen som jag haft i skallen sedan jag lämna lokalen igår för att se alla berusade bratz i stan.

På många plan påminner filmen om Bergman. Verkligen Bergman-stil bitvis.
Citera
2012-07-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Vad gillar du mest med filmen?
Det jag tycker om mest är när man sett den några gånger och man kopplar ihop historien.
Ledtrådar som man inte fattar första gången.
Ett exempel, man ser B. Pitt inklippt i en tiondels sekund brevid norton i en scen.
Håller helt och hållet med,
Citera
2012-07-14, 14:57
Medlem
SneakyCreatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg Jag saknar dig, den hade varit ganska bra om de inte vore för det usla skådespelet. Framförallt tvillingarnas agerande förstör tyvärr nästan hela filmen.

Jag var tvungen att gå ifrån biografen när jag såg den. Skådespeleriet gjorde ont i kroppen.

Igår råkade jag hamna framför Babylon A.D på tv. Det är något med tv som gör att jag kan sitta rätt klistrad framför saker jag aldrig nånsin skulle se annars. Jag gillade den ganska down to earth skildringen av framtiden och på något vänster blev jag nyfiken på vad allt handlade om. Tyvärr tappade den rejält mot slutet och efter en snygg upptrappning blev det lite antiklimax. Vin Diesel är rätt charmig och de andra två var inte alltför pjåkiga heller.

Stark 2/5
Citera
2012-07-14, 15:02
Medlem
NEZTs avatar
6:e dagen

Klockren rulle med Arnold i spetsen.

3/5
Citera
2012-07-14, 15:36
Medlem
Blockchoklads avatar
Reservoir Dogs

Quentin Tarantinos första succé. Unika låtval, menlöst intressant casualsnack och våld. Fin rollista med flera stora namn. Jag har sett filmen flera gånger förut och blir varje gång förvånad över hur snabbt filmen är över trots sina 100 minuter.

7/10
Citera
2012-07-14, 15:36
Medlem
jonte-malmos avatar
Fredag den 13 den nya. helt okej skräck film.
Citera
2012-07-14, 16:28
Medlem
SiSeniors avatar
The Thin Man 7/10
Mycket trivsam var den. En bra blandning av crime och comedy. William Powells och Myrna Loys karaktärer var helt fantastiska. Längesen jag uppskattat två karaktärer så mycket. Dom gjorde hela filmen.
Citera
2012-07-14, 18:01
Medlem
bombaccis avatar
Rosemarys baby (1968?). Jag har sett den förut och har den på dvd. Tyckte det mest verkade vara skräp på tv igår så kändes som ett bra tillfälle att se om en av mina dvd filmer ( tycker jag ska se på dem några gånger för att det ska ha varit ett värdigt köp).

Den är inte skrämmande men det är en trevlig berättelse och jag sitter o njuter av deras vackra lägenhet. De ser ut att ha det så trevligt. Trevligt litet drama.

Gillar att de lagt in lite aspekter från den tiden, påven Paulus VI som besöker USA, bilreklam osv.

Bra film att ha i dvd samlingen. Borde se fler filmer av Polanski och Mia farrow.

Synd att min dvd spelare börjar ta slut. Får se om jag ser om någon av mina andra dvd filmer ikväll.
Citera
2012-07-14, 18:12
Medlem
Numes avatar
The Stool Pidgeon http://www.imdb.com/title/tt1535492/

Svag 8 av 10. Har en väldans egen charm dock tycker jag....
Citera
2012-07-14, 20:45
Medlem
SiSeniors avatar
Murder Set Pieces 2/10
Ge mig tillbaka dom nästan två timmarna jag spenderade tittandes på den här skräprullen, tack! Särskilt vidrig var den inte heller. Sven Garrett var en alldeles för dålig skådespelare för att filmen skulle kunna tas seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in