2012-07-13, 22:18
Medlem
Trumpeters avatar
The ides of March/Maktens män. Rätt bra film måste jag säga. 7/10 i betyg.
Citera
2012-07-13, 23:17
Medlem
EddieGeins avatar
Eyes Wide Shut
Väldigt speciell film. Ännu en gång visar Kubrick hans mästerliga sätt att sträcka sig ut över olika genre. Påminde om Mulholland Drive.
8,5/10
Citera
2012-07-13, 23:40
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
John Carter

En ganska udda film som på det stora hela är helt ok. Det värsta med filmen var skådespelarinsatsen av Lynn Collins...hon var rent ut sagt bedrövlig filmen igenom.

6/10
3/5
Citera
2012-07-13, 23:58
Medlem
Lotsos avatar
Marty (1955)

Vad jag älskar med denna filmen är hur verklighets trogen den känns allt som händer i denna filmen kan jag köpa händer i verkligheten. Ernest Borgnines skådespeleri var sjukt bra här de bästa jag har sett honom i. Där är inget stort som händer i filmen (faktiskt så utspelar sig 2/3 av filmen under en och samma dag då de resterande 23 minuterna utspelar sig nästa dag) det är bara Marty som är ungkarl som träffar denna kvinna vid namn Clair. Och dem börjar få känslor för varandra. Man behöver inte så mycket mer för att göra en bra film och det är precis vad detta är en riktigt bra film. Som en person beskrev filmen vill jag beskriva filmen:
Simple, Beautiful and Touching Love Story With Magnificent Performance of the Cast and Sensitive Direction

STOR SPOILER NEDANFÖR!
Om det är något negativt jag ska säga om filmen är det att Betsy Blair som spelar Clair är sådär med sitt skådespeleri. Det är inte dåligt men det är heller inget spektakulärt.
I sin helhet en mycket bra film jag verkligen rekommenderar för film älskare och framför allt folk som tycker om Ernest Borgnine.

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0048356/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=BMP-uD8F8tc
Citera
2012-07-14, 00:58
Medlem
Match Point. Bra film.

Jag ger den en 7/10
Citera
2012-07-14, 02:01
Medlem
ZlatanManias avatar
The Grey (2011) med Liam Neeson http://www.imdb.com/title/tt1601913/

Tyckte att filmen började lovande och spänningen grep stundtals tag i en men att dom valde att överdriva så mycket med alla vargar gör filmen några snäpp sämre.. Sen så tycker jag att det var ett uselt slut på en annars okej film.

5/10.
Citera
2012-07-14, 02:32
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWonder
Såg precis klart på Fight Club, definitivt en personlig favorit. Grym handling o fantastiskt slut.

På en femskala får den 5/5.

Vad gillar du mest med filmen?
Det jag tycker om mest är när man sett den några gånger och man kopplar ihop historien.
Ledtrådar som man inte fattar första gången.
Ett exempel, man ser B. Pitt inklippt i en tiondels sekund brevid norton i en scen.
Citera
2012-07-14, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Marty (1955)
Jag har haft den på min mentala "sevärda filmer"-lista länge, så ska nog ta och se den imorgon. Inte minst pga Borgnines bortgång.
Citera
2012-07-14, 04:02
Medlem
sim-man92s avatar
Disturbia
Lika bra som alltid, eller den var faktiskt bättre än vad jag minns den som. En mysig thriller med både störtskön humor och spänning, som man knappast brukar få i denna typ av filmer i vanliga fall.
Skådespelet är felfritt! Säga vad man vill om Shia LaBeouf men i Disturbia passar han perfekt för rollen. Så även Sarah Roemer och David Morse. Sen har vi såklart Aaron Yoo som får mig att dra på smilbanden mer än en gång. Soundtracket är grymt bra ska tilläggas.

Kanske den bästa ungdoms thrillern som har gjorts, snuddar på högsta betyg. En film jag kommer fortsätta se på minst en gång varje år.
Stark 4:a av 5
Citera
2012-07-14, 04:34
Moderator
MondoBizarros avatar
Scott Pilgrim vs The World , än en gång.
http://www.imdb.com/title/tt0446029/

Helt briljant film som jag sett iaf fem gånger sen jag upptäckte den.
Edgar Wright - mannen bakom andra favoriter som Shaun of the dead och Hot Fuzz - har tydligen varit väldigt noga med att hålla sig nära originalet, den tecknade serien: http://www.scottpilgrim.com/index.php?id=previews vilket iaf jag aldrig hört talas om innan jag upptäckte filmen men när jag tittar nu så följer filmen ord för ord serien...och hur vanligt är det?

Det här är en av mina feelgood-filmer, skulle jag av någon anledning vara nere så piggar den här upp och bara det är värt ett högt betyg.
Att den sen är rolig som satan, snygg och smart gjord gör att betyget blir såhär högt.

9/10!
Citera
2012-07-14, 05:22
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Låt den rätte komma in:
Under de tidigare morgontimmarna som precis passerat såg jag Låt den rätte komma in.
Jag hade inga höga förväntningar på filmen överhuvudtaget då jag både ogillar svensk filmindustris skapelser (Millenium-serien undantag) och även filmer där huvudpersonerna är barn.
Under de 2 första tredjedelarna av filmen tyckte jag att den var riktigt tråkig, den var seg och likande i det stora hela en film som från början var meningen skulle vara anpassad till lite äldre barn (10-12 årsåldern) men regissören valde att skicka in lite blod också.
Den sista tredjedelen förändrades dock allt

Jag tyckte att filmen blev intressant och faktiskt till och med lite rörande. Trodde dock Virginias roll skulle spelas ut mer med tanke på att
och det blev jag lite smått besviken på.

Summering: För att vara en svensk var den riktigt bra, jag står dock fast vid att jag ogillar filmer vars huvudpersoner är barn och genom det får den betyget en svag 7/10. Kan dock inte säga att filmen platsar på IMDB's topp 250 lista, dessvärre.
Citera
2012-07-14, 05:42
Medlem
troböds avatar
Mimi wo sumaseba/Whisper of the Heart/Om du lyssnar noga

En av de bästa från Studio Ghibli och en av de få utan några övernaturliga inslag. En film att värma upp ett fruset hjärta med.

The Odd Couple/Omaka par

En film jag tänkt titta på länge men som inte blivit av. Matthau och Lemmon briljerar som vanligt, men filmen var tyvärr något av en besvikelse. Jag kunde inte hitta någon sympati hos någon av de två tragiska huvudkaraktärerna och kände mig oftast mer besvärad än underhållen.
Senast redigerad av troböd 2012-07-14 kl. 05:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in