2012-06-13, 23:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEZT
Wrath of the titans

Själv var jag ett stort fan av 1an Clash of the titans. Actionfylld rulle med grekiska gudar och monster i en rätt så avslappnad film.

3/5

Tack för omdömet, tänkte kolla in den nån dag framöver
Citera
2012-06-13, 23:21
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Dead Man. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Neil Youngs soundtrack, underbara karaktärer, Jim Jarmusch och utan tvekan ett av de snyggaste fotona jag sett. En film jag kommer se om massa gånger i framtiden.

5/5

Yes, verkligen en speciell och vacker film, ovanlig film.. Och som sagt, Neil Youngs eerige soundtrack, Neil Young är ju defentitivt en hjälte, han är speciell han oxå..
Citera
2012-06-14, 00:09
Medlem
Gameboy92s avatar
The Grey.
Liam Neeson's karaktär anställs av ett oljeföretag för att jaga vargar som har sitt territorium nära oljeriggen. Hans plan kraschar i vildmarken på vägen dit och han och det fåtal andra som överlevde blir snart varse om att de jagas av ett stort vargpack.

Jag gillar filmer som handlar om överlevnad och har djur som antagonister så jag kanske gillar filmen mer än den förtjänar men jag tyckte den var riktigt bra trots ett flertal skavanker.
Skådespeleriet är ojämnt och alla utom huvudrollen var ganska dåligt utvecklade. Dialogen var stundvis under all kritik för att sedan i de djupare scenerna bli mycket bra. Neeson som jag gillar mycket gör enligt mig en av sina bästa roller som den självmordsbenägne jägaren som finner mening i livet efter kraschen.
Sen var slutet bland det bästa jag sett på länge.

7.5/10
Citera
2012-06-14, 00:24
Medlem
Lotsos avatar
First Spaceship on Venus (1960)

Det är kul att sci-fi filmerna börja komma igen i sci-fi boxen och inte filmer som bara är där för att fylla ut. Dessvärre så var filmen ingen höjdare. Mest bara prat och prat vilket i vissa sci-fi filmer är intressant och underhållande men inte här. När det kommer till dessa sci-fi filmerna vill jag ha övernaturliga monster med, med tanke på kvalitén. Dessutom är det inget intressant dem pratar om och när det väll händer något så är det inget roligt.
En liten besvikelse men jag har sett klart värre filmer i boxen.

2 av 5 i sci-fi box rankningen!

http://www.imdb.com/title/tt0053250/

Hela Filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=VDHtCrhVXac
Citera
2012-06-14, 00:48
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg filmen Angst och jag är fullständigt mållös, vad fan var det jag såg egentligen? Helt blown away, vilken film, vilket foto!

Rancorfeeder gjorde en oerhört träffande beskrivning av filmen, stort tack för tipset!

Svårt att sätta ett betyg på en sån här film men den var helt klart bättre än Maniac och den fick en 8, vilket borde säga ett och annat om vad jag tyckte om filmen!
Citera
2012-06-14, 02:13
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Jag süg nyss The School of Rock

http://www.imdb.com/title/tt0332379/

Ger den 7/10
Citera
2012-06-14, 03:04
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Såg Snow White and the Huntsman inatt.

Rätt bra film, betydligt bättre än jag hade förväntat mig. Kristen Stewart höjer sig också en liten aning från Twillight tramset skådespelarmässigt. Charlize Theron gör rollen som Ravena ( Drottningen ) mycket övertygande, och hon är filmens största behållning. Sen börjar jag att tröttna på att Chris Hemsworth dyker upp i varannan ny film som man ser nuförtiden. Han är ingen usel skådespelare men verkligen ingen höjdare heller.

Betyg 7/10
3/5
Citera
2012-06-14, 03:43
Medlem
troböds avatar
Once Upon a Time in Anatolia (Bir zamanlar Anadolu'da)

Alldeles utmärkt film.

2½ timme lång och väldigt långsam och metodisk. Trots detta känns den sällan långdragen, utan snarare fungerar längden till dess fördel. Filmen handlar om ett gäng poliser och myndighetspersoner som letar efter ett lik tillsammans med de två mordmisstänkta i ett turkiskt fältlandskap.

Första halvan utspelas på natten och är nästan hypnotiskt vacker (en scen där en vacker flicka serverar te i ett eldupplyst rum är särskilt minnesvärd). Skådespelet är lågmält och något av det bästa jag sett på länge.
Citera
2012-06-14, 11:03
Medlem
NEZTs avatar
End of days med Arnold Schwarzenegger

Nostalgirulle från 1999 med Arnold i spetsen vs Djävulen. Kan det bli bättre?

4/5
Citera
2012-06-14, 11:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Svårt att sätta ett betyg på en sån här film men den var helt klart bättre än Maniac och den fick en 8, vilket borde säga ett och annat om vad jag tyckte om filmen!

Tycker också mer om den än Maniac, fast bara lite. Satte en stark fyra av fem på den första gången som jag såg den och Maniac ligger på en stabil fyra.
Citera
2012-06-14, 11:28
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker också mer om den än Maniac, fast bara lite. Satte en stark fyra av fem på den första gången som jag såg den och Maniac ligger på en stabil fyra.

Jo så resonerar jag också, om Maniac fick en stark 8:a så får den här filmen en klar 9:a i alla fall, en fantastisk film som jag kan rekommendera.

Edit - Vill också rekommendera Maniac till alla som inte har sett den filmen!
Senast redigerad av Bazinga90 2012-06-14 kl. 11:31.
Citera
2012-06-14, 12:02
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Jo så resonerar jag också, om Maniac fick en stark 8:a så får den här filmen en klar 9:a i alla fall, en fantastisk film som jag kan rekommendera.

Edit - Vill också rekommendera Maniac till alla som inte har sett den filmen!

Är det Angst från 1983 ?
http://www.imdb.com/title/tt0165623/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in