2013-02-17, 22:43
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Aliens, alltså? Finns ingen annan film som skildrar Vietnamkriget lika bra, fan i mig! Tio gånger bättre än Scotts original också!
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
---

The Amazing Spiderman - Marc Webb
Den är ju inte bättre än Raimis filmer ( de två första ) på något plan, men den är ändå lite småmysig att kolla på!

Med risk för att låta som en idiot nu men vad har Aliens med vietnamn att göra?
Citera
2013-02-17, 23:11
Medlem
Såg precis Dear John.

Helt okej film om man är ute efter en film med kärlekstema.

6.5/10 då den är lite förutsägbar, men ändå sevärd.
Citera
2013-02-18, 01:08
Medlem
timoshenkos avatar
The Thing Called Love (1993)

En film som handlar om countrymusiken och jag gillade den. Bra performance av River och Samantha Mathis. Det är något med River men han har en sån enorm karisma så det är svårt att inte va fascinerad så fort han är på bild, antar att jag inte är den enda som tycker det

Filmen förtjänar nog en svag 7 av 10
Citera
2013-02-18, 01:13
Medlem
Linkaans avatar
Click (2006)

Underbar rulle, Adam Sandler gör en aldrig besviken! Stabil film rakt igenom. I slutet är det omöjligt att inte fälla en liten manlig tår!

Stark 8/10 på grund av att filmen får en att påminnas om vad livet verkligen handlar om.
Citera
2013-02-18, 06:27
Medlem
sim-man92s avatar
Ils (2006)
Hyfsat spännande och otäck skräckfilm som är baserad på verkliga händelser, vilket gör den lite mer intressant. Trots att den endast är 77 minuter lång tycker jag regissörerna lyckas bygga upp den på ett bra sätt. Och de två huvudrollsinnehavarna gör ett klart godkänt jobb. Den blir dock efter ett tag aningen repetitiv i sina skrämsel moment. Men annars har jag väl inget nämnvärt att klaga på.
3 av 5
Citera
2013-02-18, 06:33
Medlem
Flight. På bio. 5/5. Är inte missnöjd med någonting. Denzel Washington överträffar sig själv här.

En oväntad vänskap. På bio. 5/5. Fantastisk fransk film med suveräna rollprestationer.
Citera
2013-02-18, 12:39
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
[b]

Med risk för att låta som en idiot nu men vad har Aliens med vietnamn att göra?

Marinsoldaterna, gerrillakrigandet. De välutrustade soldaterna åker på spö av de - egentligen - underlägsna xenomorpherna/vietcong.

Filmen är en analogi för Vietnamkriget.
Citera
2013-02-18, 14:12
Bannlyst
Joe, drama från 1970 med Peter Boyle, Susan Sarandon och Dennis Patrick i huvudrollerna.

http://www.imdb.com/title/tt0065916/
Citera
2013-02-18, 14:46
Medlem
Lotsos avatar
A Glimpse Inside the Mind of Charles Swan III (2013)

Charlie Sheen återvänder till filmernas värld efter en hel del skit som har hänt honom de senaste åren och helt ärligt kan jag inte hjälpa att lite av denna filmen speglar lite på Sheen's personliga liv när allt gick rent ut åt helvete.
Filmen följer Charles Swan III som går igenom ett nervsammanbrott när hans flickvän gör slut med honom och under hans tid på sjukhuset får vi ta del av vad han just tänker och dagdrömmer precis som titeln av filmen säger. Charlie Sheen gör en av sina bättre rollinsatser måste jag medge och han spelar väldigt bra här. Dessvärre så är Jason Schwartzman och Bill Murray bara okej vilket är synd då båda två bra skådespelare och båda två har jobbat med Coppola innan som i sin tur alla tre har jobbat med Wes Anderson. Vilket också är lite av filmens känsla som en Wes Anderson film. Resterande skådespelare sköter sig ganska bra men som sagt personen som stjäl hela filmen är Charlie Sheen.
Jag gillar även att filmen har lite smådetaljer i sig så som att vi aldrig får se Charlie utan solglasögon i filmen och när han väll tar av dem (vilket är bara vid två tillfällen) så blundar han med ögonen. En annan liten fin detalj jag märkte var att i fantasidrömmarna som Charles har så är personerna i fantasin motsatsen till vad dem egentligen är i verkligheten, till exempel så är Bill Murray i verkligheten ganska deprimerad och ledsen (chockad?) medan i fantasin är han alltid glad och har ett leende på läpparna.
Filmen har fått en del negativa kommentarer och de flesta verkar vilja jämföra filmen med Wes Anderson's andra filmer vilket jag undrar varför dem ens gör. Ja den påminner lite om något som Wes Anderson hade kunnat göra och Coppola har också skrivit manuset till The Darjeeling Limited och Moonrise Kingdom tillsammans med Anderson samt att både Schwartzman och Murray är skådespelare som är med i i en hel del filmer av Anderson. Men där slutar allt med jämförelse så varför folk ens försöker jämföra kvalitén med båda filmerna förstår jag verkligen inte.
Personligen fann jag mig själv gilla denna filmen men mestadels på grund av Charlie Sheen och hans rollpresentation. Filmen har även lite komedi i sig som jag fann rolig och dramatiken funkar alldeles utmärkt och jag sympatiserade en hel del mes Charles Swan III. Sedan måste jag bara ge filmen berömmelse för färgerna den använder vilka kontraster hela filmen är vacker att kolla på.
I sin helhet gillade jag denna filmen och fann den bra. Charlie Sheen är väldigt bra i den, karaktärerna är intressanta och handlingen var intressant med hur filmen balanserade fantasin och verkligheten. Jag trodde den skulle vara med svårfattad att förstå men det var den inte för man märkte av vilket som var verklighet och vad som var fantasi ganska enkelt. Det är verkligen ingen film för vem som helst och den lär nog inte falla i smaken för alla. Personligen föll den alldeles utmärkt mig i smaken men smaken lär vara kvar ett bra tag till innan jag tar en ny bit.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2044729/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=OWijct7LzAE
Citera
2013-02-18, 16:19
Medlem
jonte-malmos avatar
Sleepawaycamp 2. 1/5 den var riktigt dålig.
Citera
2013-02-18, 16:21
Medlem
Discobands avatar
Titanic 2 (1/5), hade b- filmskväll igår med en polare. Det blev en del skratt.
Citera
2013-02-18, 16:58
Medlem
SiSeniors avatar
Seven Psychopaths 4/5
Kan vara aningen generöst med en 4:a men jag tycker den är mer värd det än en 3:a och behåller därför betyget. En film full med namnkunniga skådespelar. Vissa var bättre, andra var sämre. Filmens besvikelse var Woody Harrelson som jag vanligtvis uppskattar. Colin Farrell, Christopher Walken och Kevin Corrigan skötte sig desto bättre, även om vissa scener med Farrell och Harrelsson var ganska dåliga.
Snygg scenografi och en handling som tilltalade mig (f.f.a. detta som gav filmen sitt höga betyg). Tillräckligt med blod för att jag skulle bli tillfredsställd och en del schyssta one-liners.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in