2012-07-03, 18:27
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Om du vill se mer Tarkovsky-filmer rekommenderar jag Stalker, Offret och Ivan's Childhood.

Kollade in just de tre filmerna igår, alla tre verkar riktigt intressanta! Vilken är din favorit av Tarkovsky?
Citera
2012-07-03, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Jag satt precis och kollade på En djävul till granne, som är en galet rolig film.

En av mina favoriter! Älskar varenda karaktär i den filmen
Citera
2012-07-03, 18:37
Medlem
Adam211s avatar
Prometheus såg jag igår kväll på bio. Jag tyckte den var riktigt dålig.
Citera
2012-07-03, 18:39
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Kollade in just de tre filmerna igår, alla tre verkar riktigt intressanta! Vilken är din favorit av Tarkovsky?

De tre jag nämnde och Solyaris är de enda jag sett hittills, och alla fyra är riktigt bra. Men om jag är tvungen att välja så är Stalker min favorit. En av de bästa filmupplevelserna jag haft.
Citera
2012-07-03, 20:04
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
De tre jag nämnde och Solyaris är de enda jag sett hittills, och alla fyra är riktigt bra. Men om jag är tvungen att välja så är Stalker min favorit. En av de bästa filmupplevelserna jag haft.

Gött att höra, jag börjar få riktigt höga förväntningar på Stalker, ska försöka att se den någon gång de närmaste veckorna!

Såg precis filmen Jeff, Who Lives at Home och jag gillade den. Första halvan är riktigt bra, både Jason Segel och Ed Helms var bättre än jag hade väntat mig. Sen spårar filmen ur en aning men helhetsintrycket är ändå att det är en mycket trevlig film, en feel-goodupplevelse som känns genuin. Sen trodde jag inte på förhand att jag skulle ge ett extra plus för kameraarbetet till den här filmen, men jag tyckte helt klart att det höjde filmen.

Betyget blir en stark 6:a av 10!
Citera
2012-07-03, 20:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Men om jag är tvungen att välja så är Stalker min favorit. En av de bästa filmupplevelserna jag haft.

Slår också ett slag för Stalker!
Citera
2012-07-03, 20:46
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Prometheus såg jag igår kväll på bio. Jag tyckte den var riktigt dålig.
Skulle gärna vilja höra varför du tycker som du tycker för att jag tycker den var super!
Citera
2012-07-03, 21:32
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Senaste filmen jag såg var Friends With Benefits.

Jävla trevlig och uppfriskande film om jag måste vara ärlig.

Den får 4.4/5
Citera
2012-07-03, 23:00
Medlem
Lotsos avatar
The Amazing Spider-Man (2012)

Den var bra. Det är inte den bästa superhjälte filmen någonsin men den funkade. Jag har hört att denna filmen skulle vara mer seriös än Raimis filmer och det håller jag inte med. Även denna var en del cheesy.
Andrew Garfield som Peter Parker/Spider-man var mycket bättre än Tobey Maguire. Faktiskt så var alla skådespelarna väldigt bra i filmen.
Personligen så tycker jag om Spider-Man 2 mest av alla faktiskt fast sen måste jag nog säga denna.
The Lizard var jag inte nöjd med för när jag tänker Lizard så tänker jag grön jätteödla i vit labb rock med lilla byxor som i serietidningarna här såg han helt fel ut.
De var en bra superhjälte film men jag har sett bättre.
JAG HAR INTE LÄST SPIDER-MAN SERIETIDNINGARNA!!!

3.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0948470/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=atCfTRMyjGU
Citera
2012-07-04, 00:06
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:

Se Zerkalo, Stalkers mer humanistiska och poetiska bror. En fragmentarisk berättelse löst baserad på minnesbilder från Andreis barndom och hans fars dikter. Förmodligen den bästa film jag sett
Citera
2012-07-04, 00:14
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Se Zerkalo, Stalkers mer humanistisk och poetiska bror. En fragmentarisk berättelse löst baserad på minnesbilder från Andreis barndom och hans fars dikter. Förmodligen den bästa film jag sett

Tack så mycket för tipset, det verkar som att det kommer att bli ett mindre projekt för mig i sommar att försöka se det mesta av Tarkovsky!

Såg Der Todesking, en fantastisk film, jag går till och med så långt som att kalla det ett mästerverk! Jörg Buttgereits bästa i mitt tycke, en film jag kommer att bära med mig!
Citera
2012-07-04, 00:23
Medlem
Citat:
Gött att höra, jag börjar få riktigt höga förväntningar på Stalker, ska försöka att se den någon gång de närmaste veckorna!

Såg precis filmen Jeff, Who Lives at Home och jag gillade den. Första halvan är riktigt bra, både Jason Segel och Ed Helms var bättre än jag hade väntat mig. Sen spårar filmen ur en aning men helhetsintrycket är ändå att det är en mycket trevlig film, en feel-goodupplevelse som känns genuin. Sen trodde jag inte på förhand att jag skulle ge ett extra plus för kameraarbetet till den här filmen, men jag tyckte helt klart att det höjde filmen.

Betyget blir en stark 6:a av 10!

Jag kan hålla med dig om att andra halvan var sådär och att filmens avslut kändes alltför enkelt. Men både Helms och Segels insatser ursäktade filmens svagare punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in