2012-06-13, 15:57
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Angst är en otroligt bra film, och detsamma gäller Shcramm som RancorFeeder tipsade dig om!

Härligt, då kommer det antagligen att bli Angst tillsammans med Twin Peaks: Fire Walk with Me senare ikväll!
Citera
2012-06-13, 16:01
Medlem
ConjureMes avatar
Alla borde se Angst. Maniac är jäkligt kul att se men inte på något vis obehaglig vilket Angst är. Otroligt skönt att slippa den romantiserade intelligente massmördaren såsom Hannibal Lector/John Doe och istället få följa en kille med en smula skev världssyn som tänder på att döda folk. Synd att den inte finns i någon vettig dvd-utgåva.
Citera
2012-06-13, 16:15
Medlem
NEZTs avatar
Wrath of the titans

Själv var jag ett stort fan av 1an Clash of the titans. Actionfylld rulle med grekiska gudar och monster i en rätt så avslappnad film.

3/5
Citera
2012-06-13, 16:25
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Såg precis Alien 3, vilken var bra mycket bättre än sitt rykte. Tycker om den hopplösa stämningen och det mörker som förmedlas. Tycker även att slutet var perfekt. Effekterna är lite risiga på sina ställen, men som film var den bra. Pinsamt nog föredrar jag nog denna framför Camerons Aliens, vilket får anses vara ett helgerån i vissa kretsar.

Gillar inte heller tvåan. Tycker att allt macho-fjantande är fånigt. Sen är den lång och tråkig också.
Är dock inget vidare Alien-fan överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Jag hade nog för höga förväntningar på den. Gillar för övrigt det här inlägget då det är kul att folk kan ha så olika syn på saker. Seriöst inlägg så du inte tror jag gör mig rolig på din bekostnad.

Det är ju en surrealistisk, och ganska "ovanlig" film, så det är klart att den inte är för alla. ( varför känns smiley-tecknet så hånande för, det är inte alls meningen, men det känns så! Haha! )
Citera
2012-06-13, 16:47
Bannlyst
Arlington Road och The Faculty.
Citera
2012-06-13, 17:06
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Gillar inte heller tvåan. Tycker att allt macho-fjantande är fånigt. Sen är den lång och tråkig också.
Är dock inget vidare Alien-fan överhuvudtaget.

Det är ju en surrealistisk, och ganska "ovanlig" film, så det är klart att den inte är för alla. ( varför känns smiley-tecknet så hånande för, det är inte alls meningen, men det känns så! Haha! )

Bra fråga, brukar använda dom rätt ofta dock så ta inte illa upp nån. senaste film jag såg var lets scare Jessica och den var helt okej. riktigt skön film var det om än inte allt för skrämmande.
Citera
2012-06-13, 17:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Synd att den inte finns i någon vettig dvd-utgåva.

Ja, det är riktigt synd och något svenskt släpp lär man väl aldrig få se heller vilket grämer mig.
Citera
2012-06-13, 17:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Filmen påminner lite om In a Glass Cage, i den bemärkelsen att den har inslag av, typ, alla genres som finns. Väldigt säregen film.

Uppmanar Bazinga90 att se den filmen också, väldigt bra och otäck!
Citera
2012-06-13, 17:57
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Uppmanar Bazinga90 att se den filmen också, väldigt bra och otäck!

Och jag är alltid lika tacksam för bra filmtips, skriver upp den också på min lista.
Citera
2012-06-13, 18:14
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Såg Chinatown med Jack Nicholson igår.. Den var väll inte så värst märkvärdig och en ganska tråkig gammal drama mest.. Men det finns någ en hel drös med bra filmer i just den shangern..

Såg även The great Gatsby.. Den var lite trevlig och påminde mycket om 20-30 tal, med mycket gammla sköna amerikanska influenser.. Hade även den ett sorgligt slut..
Senast redigerad av Schmuckophistique 2012-06-13 kl. 18:16.
Citera
2012-06-13, 20:30
Medlem
Dead Man. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Neil Youngs soundtrack, underbara karaktärer, Jim Jarmusch och utan tvekan ett av de snyggaste fotona jag sett. En film jag kommer se om massa gånger i framtiden.

5/5
Citera
2012-06-13, 22:41
Medlem
krakkels avatar
Senast så såg jag Walk the line, får inte nog av filmen och Cash's musik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in