Alla borde se Angst. Maniac är jäkligt kul att se men inte på något vis obehaglig vilket Angst är. Otroligt skönt att slippa den romantiserade intelligente massmördaren såsom Hannibal Lector/John Doe och istället få följa en kille med en smula skev världssyn som tänder på att döda folk. Synd att den inte finns i någon vettig dvd-utgåva.
Såg precis Alien 3, vilken var bra mycket bättre än sitt rykte. Tycker om den hopplösa stämningen och det mörker som förmedlas. Tycker även att slutet var perfekt. Effekterna är lite risiga på sina ställen, men som film var den bra. Pinsamt nog föredrar jag nog denna framför Camerons Aliens, vilket får anses vara ett helgerån i vissa kretsar.
Alla kretsar, antar jag
Gillar inte heller tvåan. Tycker att allt macho-fjantande är fånigt. Sen är den lång och tråkig också.
Är dock inget vidare Alien-fan överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Jag hade nog för höga förväntningar på den. Gillar för övrigt det här inlägget då det är kul att folk kan ha så olika syn på saker. Seriöst inlägg så du inte tror jag gör mig rolig på din bekostnad.
Det är ju en surrealistisk, och ganska "ovanlig" film, så det är klart att den inte är för alla. ( varför känns smiley-tecknet så hånande för, det är inte alls meningen, men det känns så! Haha! )
Gillar inte heller tvåan. Tycker att allt macho-fjantande är fånigt. Sen är den lång och tråkig också.
Är dock inget vidare Alien-fan överhuvudtaget.
Det är ju en surrealistisk, och ganska "ovanlig" film, så det är klart att den inte är för alla. ( varför känns smiley-tecknet så hånande för, det är inte alls meningen, men det känns så! Haha! )
Bra fråga, brukar använda dom rätt ofta dock så ta inte illa upp nån. senaste film jag såg var lets scare Jessica och den var helt okej. riktigt skön film var det om än inte allt för skrämmande.
Såg Chinatown med Jack Nicholson igår.. Den var väll inte så värst märkvärdig och en ganska tråkig gammal drama mest.. Men det finns någ en hel drös med bra filmer i just den shangern..
Såg även The great Gatsby.. Den var lite trevlig och påminde mycket om 20-30 tal, med mycket gammla sköna amerikanska influenser.. Hade även den ett sorgligt slut..
Senast redigerad av Schmuckophistique 2012-06-13 kl. 18:16.
Dead Man. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Neil Youngs soundtrack, underbara karaktärer, Jim Jarmusch och utan tvekan ett av de snyggaste fotona jag sett. En film jag kommer se om massa gånger i framtiden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!