2012-06-06, 23:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Nja Phenomena slår den väl inte men personligen tycker jag den känns mindre repetitiv än Suspiria.

Mjo, Suspiria är ganska repetetiv om man lyssnar på skivan utan att se på filmen, i samband med filmen fungerar musiken väldigt bra. Phenomenas musik lyssnar jag gärna på skiva, massa bra musik på det soundtracket!
Citera
2012-06-07, 00:04
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mjo, Suspiria är ganska repetetiv om man lyssnar på skivan utan att se på filmen, i samband med filmen fungerar musiken väldigt bra. Phenomenas musik lyssnar jag gärna på skiva, massa bra musik på det soundtracket!

Phenomena är som sagt mycket bra musik i sig, men jag tycker inte riktigt att den passar alltid i filmen. Suspiria musiken är däremot superbra tillsammans med filmen, har aldrig lyssnat på den på skiva dock.
Tenebre känns väldigt 80-tal men det är en catchig huvudmelodi (syntslinga) och den passar i olika stunder i filmen.
Citera
2012-06-07, 00:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Phenomena är som sagt mycket bra musik i sig, men jag tycker inte riktigt att den passar alltid i filmen.

Inte sett filmen på över tio år nu så kan inte svara på det, men musiken på skiva är fantastiskt bra!
Citera
2012-06-07, 02:12
Bannlyst
Blev ett par filmer ikväll med. Först ut var She's the man, en av väldigt få tonårskomedier jag gillar. Och sen såg jag Catch me if you can, som också är bra.
Citera
2012-06-07, 02:45
Medlem
KaptenFranssons avatar
Kollade John Carter. Stängde av skiten efter halva filmen.
Citera
2012-06-07, 05:43
Medlem
sim-man92s avatar
Wanderlust sämsta skiten jag sett på mycket länge. Helt otroligt dåligt, så uselt så de finns inte. En film jag inte skulle rekommendera till någon!
0 av 100
Citera
2012-06-07, 12:57
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Wanderlust sämsta skiten jag sett på mycket länge. Helt otroligt dåligt, så uselt så de finns inte. En film jag inte skulle rekommendera till någon!
0 av 100
0 av 100 haha
Citera
2012-06-07, 13:16
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
0 av 100

Kollar man på trailern tycker i alla fall jag inte det ser så förfärligt ut. Varför tyckte du den var så förbannat dålig?
Citera
2012-06-07, 15:20
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Hard Boiled

Stenhård Action/Crimefilm. Handlar om en polis som ska hämnas till varje pris mot en maffiasnubbe som har dödat hans kollegor. Det här är nog en av de filmer som jag har sett där det skjuts mest. Helt störda skottdueller, men filmen är riktigt riktigt bra. Skådespelarna är på topp och jag vill främst flagga för Tony Leung Chiu Wai som Tony som gör en av de bästa skådespelarinsatserna jag har sett från Östasiatisk actionfilm.

Betyg 8/10
4/5

http://www.imdb.com/title/tt0104684/
Citera
2012-06-07, 15:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Skådespelarna är på topp och jag vill främst flagga för Tony Leung Chiu Wai som Tony som gör en av de bästa skådespelarinsatserna jag har sett från Östasiatisk actionfilm.

Kan inte gå fel då man har Chow-Yun Fat och Tony Leung i samma film! Om du vill se mera bra rolltolkningar av Leung så spana in hans roller i Wong-Kar Wais filmer.
Citera
2012-06-07, 15:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kollar man på trailern tycker i alla fall jag inte det ser så förfärligt ut. Varför tyckte du den var så förbannat dålig?

För mig räckte det bara att se trailern för att anta att den ser förjävligt dålig ut.
Citera
2012-06-07, 16:35
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
För mig räckte det bara att se trailern för att anta att den ser förjävligt dålig ut.

Det är ingen bra film menar jag inte, men 0 av 100 är en extremt dålig poäng. Därför undrade jag mer specifikt vad som sänkte den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in